Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 19 kwi 2025, o 22:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Sportowy filtr powietrza i oleju K&N 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Co 6000km to wciąż jest super nieupierdliwe, myślałem że częściej.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


9 wrz 2010, o 15:35
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 19 lip 2010, o 20:24
Posty: 57
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2006
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Ja jeżdżąc w trybie mieszanym tzn. szosa + szuterki czyściłem k&na raz na sezon i ogólnie zawsze stwierdzałem, że jeszcze hardkoru nie ma :)


9 wrz 2010, o 16:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
lasooch napisał(a):
(...) Z resztą inaczej wygląda filtr jak ktoś lata tylko w trasy po asfaltowych drogach przez puszczę białowieską, a inaczej jak się jeździ po jakichś zakurzonych wetrepach ;)
Kiedyś trafiłem filmik na youtube jak sv śmigała drogą przez las za jakimś crossem :P Jak na crossa traska była łatwiutka, ale dla SV to już chyba była ostra jazda bez trzymanki :P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 wrz 2010, o 17:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Właśnie sobie zamówiłem taki filterek K&N, zobaczymy co to warte. I tak swój miałem do wymiany. K&N pisze, że czyścić i nasączać co 50 tys.km, myślę, że co ok. 20 tys by było w miarę. Ja jednak co 6 tys. będę go czyścił, bo i tak co 6 tys. robię serwis i tak.


9 wrz 2010, o 20:24
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Dono napisał(a):
...Ja jednak co 6 tys. będę go czyścił, bo i tak co 6 tys. robię serwis i tak.

Mam to samo w planie. Zamierzałem przy 6k przebiegu wymienić filtr powietrza na zwykły HF (i potem co kolejne 6k), ale jednak bardziej opłaca się zainwestować w K&N i zestaw do pielęgnacji.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


9 wrz 2010, o 20:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57
Posty: 98
Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
HEH a ja właśnie dziś rozwaliłem sobie K&N... :hmm:
Zmieniałem linki gazu i przy okazji świece na irydowe. No i jak wyciągnąłem wkład to go ładnie wyczyściłem :mlotek: a później ślicznie odcisnąłem piętę na siatce...
Wychodzi na to że ja częściej zmieniam K&N niż czyszczę :D

_________________
... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
Obrazek


9 wrz 2010, o 20:47
Zobacz profil YIM WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Tomek napisał(a):
Dono napisał(a):
...Ja jednak co 6 tys. będę go czyścił, bo i tak co 6 tys. robię serwis i tak.

Mam to samo w planie. Zamierzałem przy 6k przebiegu wymienić filtr powietrza na zwykły HF (i potem co kolejne 6k), ale jednak bardziej opłaca się zainwestować w K&N i zestaw do pielęgnacji.


Serwisówka co 6 tys. km zaleca przedmuchanie oryginalnego filtra powietrza, a wymianę co 18 tys. km.


9 wrz 2010, o 21:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Tez mam K&N i generalnie szkoda kasy. Do starej SV kosztuje 230 zł. Do nowej chyba 190 zł.
Z perspektywy czasu wybrałbym zwykle filtry.

Co do czyszczenia wszystko zależy od warunków zapylenia. Dzwoniłem tez do firmy, która sprzedaje te filtry.
Sensowne jest inspekcja co 6 tys. i czyszczenie co 12 tys. km albo co sezon.
Jak kto chce i lubi.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


9 wrz 2010, o 22:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
selisek napisał(a):
Też mam K&N i generalnie szkoda kasy. Do starej SV kosztuje 230 zł. Do nowej chyba 190 zł.
Z perspektywy czasu wybrałbym zwykle filtry.

Co do czyszczenia wszystko zależy od warunków zapylenia. Dzwoniłem tez do firmy, która sprzedaje te filtry.
Sensowne jest inspekcja co 6 tys. i czyszczenie co 12 tys. km albo co sezon.
Jak kto chce i lubi.


Ja wybrałem K&N, bo dorwałem w cenie 'zwykłego' filtra. Za 250zł też bym pewnie nie kupił :)


9 wrz 2010, o 22:20
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Te preparaty do czyszczenia K&N starczają na 6-7 razy, a czyści się go raz na sezon, czyli na 6 - 7 lat. Wychodzi cenowo tak samo jakbyś miał kupować nowe.

Filtr podaje więcej powietrza niż zwykły, więc mieszanka będzie miała wyższą temperaturę i kolanka wraz z kolektorem będą się szybciej i bardzie odbarwiać. Gdy się jeszcze ma przy tym puste wydechy to trzeba podobnież (jak to pare dni temu mandoliniarz mi tłumaczył, gdyż znalazł tą informację na USAsowskim forum SV) podregulować wtryski i lekko przeprogramować mapę zapłonu w wersjach wtryskowych, a w gaźnikowcach powinno się wymienić dyszę na ciut większe. Czyli puste wydechy, K&N, przeprogramowanie lub wymiana dysz = większa moc i trochę większe spalanie.

_________________
SVNERWUS


9 wrz 2010, o 22:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
No to bardzo niedobrze, bo zamierzam też przerobić wydech na przelot, a w połączeniu z tym filtrem faktycznie może być potrzebna regulacja wtrysku, czego się już wcześniej obawiałem :( A jakoś nie znam zakładu, gdzie mogli by profesjonalnie przeprogramować mapy wtrysków i zapłonu, a jeśli nawet to pewnie droga zabawa. Choć nie wydaje mi się, żeby była potrzebna korekta zapłonu, jedynie wtryski.


Ostatnio edytowano 9 wrz 2010, o 23:11 przez Dono, łącznie edytowano 1 raz



9 wrz 2010, o 22:43
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Ja jeżdżę od kąd kupiłem na K&N i całkowicie pustych wydechach. Problemów nie ma ŻADNYCH z silnikiem, lecz kolanko i kolektor jest żółty. Mam to w d***, nie czyściłem go nigdy i będę go czyścił, ale wiem, żeś pedant trochę więc musisz się zastanowić ;P

_________________
SVNERWUS


9 wrz 2010, o 23:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Nie no już nie chodzi o to kolanko :D ale o silnik, warunki w komorze spalania itp. No i prawdopodobnie mocniej/częściej strzela w wydech.


9 wrz 2010, o 23:10
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Prawda, u mnie przy każdym schodzeniu z obrotów jak dochodzi do 3 - 4 tys.

_________________
SVNERWUS


9 wrz 2010, o 23:12
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Razor napisał(a):
Ja jeżdżę od kąd kupiłem na K&N i całkowicie pustych wydechach. Problemów nie ma ŻADNYCH z silnikiem, lecz kolanko i kolektor jest żółty. Mam to w d***, nie czyściłem go nigdy i będę go czyścił, ale wiem, żeś pedant trochę więc musisz się zastanowić ;P


Też mam to samo - K&N i puste Yoshimury. Strzela ładnie, problemów brak. Filtr czyściłem, ale to raczej mało potrzebne zajęcie na zimowe dni, jak się nudzi człowiekowi ;)

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


9 wrz 2010, o 23:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Dono napisał(a):

Serwisówka co 6 tys. km zaleca przedmuchanie oryginalnego filtra powietrza, a wymianę co 18 tys. km.

Wiem, ale nie zaszkodzi wymieniać częściej. ;) Olej (z filtrem) trzy razy (1, 1000, 2000km) wymieniłem na nowy a mam dopiero 5000km na liczniku. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


10 wrz 2010, o 07:27
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47
Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Tomek czemu 3 razy wymieniałeś olej co 1000 km??

_________________
Srebrna SV 650 S 2003r.


10 wrz 2010, o 08:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Motocykl trafił w moje ręce gdy miał już trzy lata, więc pomimo zerowego przebiegu uznałem, że nie zaszkodzi wymienić wszystkie płyny (w tym i olej), filtry, świece. Przy 1000km wymienia się olej zgodnie z serwisówką, przy 2000km to był znowu mój pomysł ;) - wymieniłem po zakończeniu docierania aby ostatecznie pozbyć się opiłków. Teraz zaleje nowy olej przy 6000km, potem już normalnie co 6000km lub co rok.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


10 wrz 2010, o 09:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Ciekawe rzeczy Panowie piszecie odnośnie tych K&Nów i regulacji wtrysku i temperatury, strzelania w wydech... Tylko jedno drugiemu zaprzecza :P

Strzały w wydech to dopalanie resztek benzyny w układzie wydechowym. Żeby tak się działo, musi być zbyt bogata mieszanka. K&N wg Waszych wcześniejszych słów puszcza więcej powietrza, więc mieszanka jest uboższa. Pierwsza bzdura wyeliminowana :P Z resztą Razor, pamiętasz chyba, że strzały u Ciebie były związane z brudnym filtem. Czyszczenie, nasączenie (większa przepustowość powietrza) i strzały zostały zredukowane. Strzelanie w wydech to często najprostsza metoda zdiagnozowania, że mamy już całkiem zasyfiony filtr.

Druga sprawa - po zmianie filtra w motocyklu gaźnikowym faktycznie są czasem problemy, trzeba podregulować gaźnik (dać większą dawkę paliwa) lub wymienić dysze. Wtryskowe SV mają już parę czujników i komputer, który powinien zrobić to za nas, więc mieszanka powinna pozostać taka jak na seryjnym filtrze. Starsze wtryskowe SV650 nie mają sondy lambda, więc tam jest stała mapa i być może trzeba faktycznie coś dostroić.

Trzecia rzecz - uboga mieszanka podwyższa szczytową temperaturę spalania. Jednak jest to tylko pik temperatury, bardzo chwilowy. Bogata mieszanka natomiast zwiększa temperaturę w układzie wydechowym, więc jak ktoś ma jakieś wybitnie żółte kolanko, to raczej zmniejszałbym dawkę benzyny, niż zwiększał. A to, że kolanko żółknie i nie jest jak lusterko, to przecież normalne, więc czym tu się w ogóle przejmować :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 wrz 2010, o 12:08
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
lasooch napisał(a):
Z resztą Razor, pamiętasz chyba, że strzały u Ciebie były związane z brudnym filtem.


Nie tylko brudnym filtrem, ale też wymianą świec :)

_________________
SVNERWUS


10 wrz 2010, o 15:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL