Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 14:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Sportowy filtr powietrza i oleju K&N 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
lasooch napisał(a):
Ciekawe rzeczy Panowie piszecie odnośnie tych K&Nów i regulacji wtrysku i temperatury, strzelania w wydech... Tylko jedno drugiemu zaprzecza :P

Strzały w wydech to dopalanie resztek benzyny w układzie wydechowym. Żeby tak się działo, musi być zbyt bogata mieszanka. K&N wg Waszych wcześniejszych słów puszcza więcej powietrza, więc mieszanka jest uboższa. Pierwsza bzdura wyeliminowana :P Z resztą Razor, pamiętasz chyba, że strzały u Ciebie były związane z brudnym filtem. Czyszczenie, nasączenie (większa przepustowość powietrza) i strzały zostały zredukowane. Strzelanie w wydech to często najprostsza metoda zdiagnozowania, że mamy już całkiem zasyfiony filtr.


Teoretycznie tak, ale pamiętam, że niektórzy pisali, że po założeniu K&N strzelanie w wydech nasiliło się. Ale to na starym forum raczej, bo tutaj nie mogę znaleźć.


lasooch napisał(a):
Druga sprawa - po zmianie filtra w motocyklu gaźnikowym faktycznie są czasem problemy, trzeba podregulować gaźnik (dać większą dawkę paliwa) lub wymienić dysze. Wtryskowe SV mają już parę czujników i komputer, który powinien zrobić to za nas, więc mieszanka powinna pozostać taka jak na seryjnym filtrze. Starsze wtryskowe SV650 nie mają sondy lambda, więc tam jest stała mapa i być może trzeba faktycznie coś dostroić.


Właśnie u mnie nie ma sondy lambda, więc w połączeniu z przelotowym wydechem może (nie musi) być potrzebna korekta map wtrysków. Ktoś nawet pisał, że po założeniu przelotu i K&N musiał dostrajać wtryski, bo miał problemy.

lasooch napisał(a):
A to, że kolanko żółknie i nie jest jak lusterko, to przecież normalne, więc czym tu się w ogóle przejmować :P


Z pierwszą częścią zdania oczywiście się zgadzam, ale z drugą nie - uwierz, jest się czym przejmować. Nie świeci się jak psu jajca ;(


10 wrz 2010, o 16:04
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47
Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Kapuję Tomek :P Ale chyba duże koszty eksploatacji sprzętu Ci wchodzą :>

_________________
Srebrna SV 650 S 2003r.


10 wrz 2010, o 16:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Jeśli chodzi o dostrajanie kompa, to w Poland Position w Piasecznie robili za 250zł strojenie motocykla na hamowni. Była możliwość zrobienia indywidualnej mapy jeśli ktoś posiadał power comandera lub jakaś modyfikacja seryjnej, po podpięciu się do oryginalnego kompa w motocyklu. Na forum V-stroma jest sporo na ten temat, jeden gość wstawił do swojej 650tki PCIII, K&N i przelotowy komin. Na początku po tych modyfikacjach nic nie zmieniły się osiągi, po kolejnej wizycie na hamowni i dostrojeniu udało się zyskać 10KM.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 wrz 2010, o 18:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
keen2005 napisał(a):
Kapuję Tomek :P Ale chyba duże koszty eksploatacji sprzętu Ci wchodzą :>


Kolega Tomek jest ewenementem na skalę światową. Poszukaj sobie jego postów to się dowiesz jaki z niego przewidujący i na wszystko przygotowany koleś :)

U mnie nawet po wymianie filtra na K&N zmniejszałem dawkę paliwa. Wniosek z tego taki, że na standardowym filtrze mieszanka musiała być mega bogata.
Strzelanie z wydechu zostało zminimalizowane :)

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


10 wrz 2010, o 18:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
250zł za strojenie to nie tak dużo. 10KM to sporo.


10 wrz 2010, o 18:37
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47
Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
selisek napisał(a):
Kolega Tomek jest ewenementem na skale swiatowa. Poszukaj sobie jego postow to sie dowiesz jaki z niego przewidujacy i na wszystko przygotowany koles :)

Pamiętam z tamtego forum (praktycznie się nie udzielałem), najpierw nowy napęd nowe świece itd (jeżeli dobrze pamiętam) potem zakup sprzęta ;) W każdym bądź razie nie trzeba się martwić o koszta poniesione na serwis jeżeli się wszystko ma :]

_________________
Srebrna SV 650 S 2003r.


10 wrz 2010, o 22:08
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
No to teraz wytłumaczem to jak chłopaki postanowili ztjuningować litra (wspomogę się informacjami sławka Ratki ):)

W litrach które posiadamy w Europie (są to litry E-19, chyba tak się to nazywa) posiadamy coś takiego jak "o2 sensor" jest to potocznie sonda lambda (NTK firma sondy :P). Za co odpowiedzialna jest sonda lambda to raczej wiemy, ale lecąc dalej. Strzelanie w wydech ustanie jak zamontujemy K&N albo co najmniej się zmniejszy - lasooch ładnie to wytłumaczył.

Przebarwienia kolanka przedniego - zgodnie ze starą szkołą jest wynikiem zbyt wysokiej temp. - za uboga mieszanka. Jeśli jest to inaczej (za bogata) to zwracam honor, ale moje informacje na ten temat są nieco odmienne - chętnie się douczę.

W standardowym wtrysku ECU mamy jakąś tam mapę o bardzo ograniczonym zasięgu zmiennych. Jeśli któraś zmienna za bardzo odbiega od jej zakresu w ECU jest traktowana jako wartość graniczna (chyba tak to było? EEPROM od ECU to nie linux :P). Jeśli zrobimy zbyt wielkie modyfikacje naszego sprzętu, wyjdziemy poza zakres naszego ECU. Jeśli jesteśmy na etapie tuningu czyli np. przelotowy wydech ALBO K&N to raczej tej granicy nie przeskoczymy (nawet jest taka inf na stronie K&N, że nie wymaga dostrajania - sam k&N na pewno nie...). Jeśli zamontujemy komplet w motocyklu E-19 to mamy lekki problem - "lean".
Porównanie K&N oraz BMC przez jakieś tam hamerykańskie testy ma ładną sentencję: "Both are a major improvement over the stock air filter - I know that he K&N definitely flows better, I had lean popping back through the airbox on snapping the throttle open after installing one - until JHS remapped my ECU!"

K&N posiada przepływ ok 20% większy niż BMC, stąd za duża ilość powietrza może powodować odczucie - "BMC jest lepszy".

Kolejna różnica na "korzyść" hamerykanów jest taka, że ich sprzęty nie mają o2sensora, nie mają tej też zmiennej do ograniczenia (w związku ze zmianą wydechu). I też mają ok. 106-112 KM gdzie my mamy 120 (gdzieś ta różnica leży w związku z tą jedną zmienną? nie wiem). Szczycą się zawrotną ilością 118KM po wsadzeniu PCIII, Yoshimurów, BMC, snorkle i pare innych pierdół. Jedyne co mi nie pasuje, to fakt że mają powyżej 100 Nm, gdzie nasze sprzęty mają ich ok. 90 ale czekam aż ktoś rozwieje moje wątpliwości.

Dzwoniłem po kilku dealerach, kto mi zremapuje ECU (większość stwierdziła, że taka możliwość jest w aprili, a nie w suzuki, i u nas jest to zablokowane i nie do skrakowania?!), nikt nie umiał. Jeśli potrafi to polandposition to może się tam kiedyś wybiorę, albo zmienię na papier i będę mieć to wszystko w d... ;)
Trochę pogmatwałem ale jakoś tak to leci :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


11 wrz 2010, o 10:34
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 19 lip 2010, o 20:24
Posty: 57
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2006
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Kurde u mnie w litrze po założeniu K&Na strzelanie wraz z efektami pirotechnicznymi się nasiliło :)


11 wrz 2010, o 11:23
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Może być to bezpośrednio związane z Twoim PAIRem (systemem dopalania spalin) który dopiero teraz dostał odpowiednią dawkę powietrza mogącą powodować detonacje, chociaż przyczyn może być dużo więcej.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


11 wrz 2010, o 12:06
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 19 lip 2010, o 20:24
Posty: 57
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2006
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Generalnie strzelała już wcześniej ale z k&nem wali więcej, częściej, mocniej...lepiej :)


11 wrz 2010, o 13:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
KUBAwo napisał(a):
lepiej :)

No, to jest właśnie prawidłowe podejście do tematu :D Ja np. byłem okrutnie zawiedziony, jak po wymianie filtra motocykl przestał strzelać w wydech :/
lpt - co tych różnic w mocy i momencie, to trzeba by jeszcze dokładnie sprawdzić czy dane z hamerykańskich for tyczą się osiągów na kole czy silnika. Bo dane fabryczne (120KM/100Nm) to osiągi silnika. Może oni po tych wszystkich tuningach mają 118 kucyków, ale na kole?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 wrz 2010, o 16:18
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Spoko - tylko ja mam 120/90, spazz też kolo 120/90 i coś mi to podpada - i to jest na silniku. Hamerykanie nawet na silniku mają 100, gdzie my 90. Gdzie różnica?

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


11 wrz 2010, o 16:21
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
lasooch napisał(a):
Bo dane fabryczne (120KM/100Nm)...


Dokładnie 119,5KM i 106 Nm :)

_________________
SVNERWUS


13 wrz 2010, o 01:25
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Spoko - tylko my się do 100Nm nie zbliżamy.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 wrz 2010, o 11:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:47
Posty: 2660
Lokalizacja: Bjaczystok
Płeć: kobieta
Moto: Trufel 675
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Wracając do tematu - przy okazji przeglądu przy 18kaflach wymieniłam filtr na K&N'a. Wrażenia? Pierwsze kilometry - jakoś dziwnie brzmi przy wkręcaniu się na obroty, jakby gorzej :obity: No i nie strzela w wydech! Ale im dłużej się kręciłam tym chyba komp się dostosował (tak to tłumaczę) i jest nieźle, już pierdzi nawet lepiej niż było na papierowym filtrze.
To takie pierwsze wrażenia, zobaczymy jak będzie dalej ;)

_________________
Suzuki SV 650s 2006 -> Honda VTR 1000 SP1 2001 -> Triumph Street Triple 675 2012


14 wrz 2010, o 21:55
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Komp się dostosowuje czynnie (w milisekundy) - po prostu lekko Ci dotkało K&N i tyle :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


15 wrz 2010, o 12:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Lasooch gdzieś pisał, chyba w innym temacie, że filtry KN przepuszczają syf, co szkodzi silnikowi. Muszę niestety potwierdzić, zdjąłem dziś filtr (KN) i po przebiegu ok. 3 tys. pod filtrem znalazłem trochę kurzu, co na dłuższą metę może być szkodliwe dla silnika. Na oryginalnym filtrze nie było takich kwiatków. Na przyszły sezon spróbuję naoliwić filtr jakimś gęstym olejem i zobaczę co się będzie działo.


8 gru 2010, o 13:07
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Ile razy nasączałeś tego K&Na tym czerwonym olejem? Trzeba 2 razy dobrze nasączyć przed założeniem.

_________________
SVNERWUS


8 gru 2010, o 13:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Raz, dosyć porządnie. Nie wiem czy to będzie przyczyną akurat.


8 gru 2010, o 17:17
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
Dono napisał(a):
Na przyszły sezon spróbuję naoliwić filtr jakimś gęstym olejem i zobaczę co się będzie działo.

Tyle, że jak nasączysz go hipolem, to przepustowość będzie miał zbliżoną do seryjnego papierowego filtra. To jest stary "serwisowy" sposób, jak motocykl po zmianie filtra ma humorki, dziurę w obrotach itd. Można się bawić w wielogodzinne strojenie gaźnika, albo właśnie zalać filtr hipolem. Dziura w obrotach znika, a klient się cieszy, że ma K&N i rzekomo +10KM ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


8 gru 2010, o 17:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL