Autor |
Wiadomość |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Problem z odpaleniem.
Prawdopodobnie czysty przypadek. Niektórzy twierdzą, że wypalanie się styków stacyjki spowodowane jest gaszeniem/odpalaniem motocykla bez użycia kill-switcha. Ja nie widzę związku.
|
30 wrz 2010, o 20:50 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Problem z odpaleniem.
Nie widzisz związku bo tobie jeszcze się to nie przytrafiło. Jak podłączasz włączony prostownik do aku to się iskrzy.... W taki sam sposób rozłączasz obwód stacyjką czy kill-switchem i też się iskrzy tyle, że delikatniej. W taki właśnie sposób nadpalają się styki w stacyjce jak i w kill-switchu,a że w stacyjce są delikatniejsze lub używamy ich częściej niż tych drugich to efekt jest taki jak u artiasa. Związek jest,a jak nie go widzisz to rozbierz stacyjkę, puść przez nią napięcie i sprawdź w ciemnym pomieszczeniu
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 paź 2010, o 11:20 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Problem z odpaleniem.
Patrząc na schemat, styk który jest w pewien sposób związany z kill-switchem odpowiada też bezpośrednio za zasilanie świateł. Odbiorniki bezpośrednio powiązane z kill-swichem pobierają zdecydowanie mniej prądu niż światła. W S-ce pobór prądu przez światła to ok. 10A i to głównie odpowiada za iskrzenie na stykach. Ale masz rację, kill-switch w pewnym stopniu odciąża stacyjkę.
|
1 paź 2010, o 14:05 |
|
|
artias
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:48 Posty: 449 Lokalizacja: WH ....
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda VTR 1000F
|
Re: Problem z odpaleniem.
Ogólnie podsumowując na chłopski rozum po coś to ktoś wymyślił Tak więc nie pozostaje nic innego jak tylko przyzwyczaić się do używania kill-switcha (o czym często zapominam ) Dzięki za odpowiedzi
_________________ Honda VTR 1000F, Suzana SV650S moja była :-(
|
1 paź 2010, o 18:14 |
|
|
Vespucci
motorowerzysta
Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 21:37 Posty: 90 Lokalizacja: SPS ....
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S K6
|
Re: Problem z odpaleniem.
I właśnie dlatego się zastanawiam czy nie zrobić taj jak mój kolega w SVce, mianowicie światła się zapalają dopiero sekunda po rozruchu silnika jak to ma na przykład Yamaha YZF.
_________________ -------------------------- SV 650S K6 Pogoda czyni motocykliste :)
|
1 paź 2010, o 21:43 |
|
|
falek56
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sie 2010, o 10:37 Posty: 39
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z odpaleniem.
Kontynuując wczorajszą wypowiedź naładowałem aku i nic dalej tylko cyka i grzeje się śruba z plusem przy rozruszniku. Dałem plus bezpośrednio z aku do rozrusznika i nic, tylko kabel się gorący zrobił. Wygląda na to, że spaliłem rozrusznik.
|
1 paź 2010, o 23:21 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Problem z odpaleniem.
No to prawdopodobnie rozrusznik padł albo może się tylko gdzieś zaciął, zawiesił i nie ma siły zakręcić, przez to się grzeje.
|
2 paź 2010, o 00:04 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Problem z odpaleniem.
Wyjmij rozrusznik, popukaj w niego młotkiem (z umiarem ), zobacz czy się lekko kręci, i podłącz go na krótko.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
2 paź 2010, o 07:38 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z odpaleniem.
Raczej ciężko byłoby spalić rozrusznik przez coś takiego, podejrzewam, że coś się zblokowało. Ale na przyszłość odpalanie na prostowniku też można sobie darować, bo o ile nie jest to duży prostownik samochodowy z funkcją rozruchu, to każdy inny spalisz
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
3 paź 2010, o 13:18 |
|
|
biemwi
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08 Posty: 41 Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z odpaleniem.
Odświeżę kotleta bo podobny problem mnie dziś spotkał. SV650 00'. Generalnie mam już słaby aku. Czasami nawet nie miał siły zakręcić wałem, rozrusznik zdusiła kompresja. Szybko puszczałem starter, za chwile kolejna próba i szło. Pół sezonu poprzedniego tak przelatałem, a te zblokowania zdarzały się ok. raz na 2/3 tyg. Dziś po długiej jeździe zgasiłem >> próba odpalenia >> nie przekręcił wałem, niechcący przytrzymałem dłużej przycisk startera i potem tylko cykanie/taki dźwięk zwarcia z okolic bezpieczników. Pych, odpalił, i 20 km do garażu raczej bez problemu dojechałem (trochę przygasało podświetlenie zegarów na jałowym biegu). W garażu posprawdzałem klemy, styki, bezpieczniki. Niestety nie mam miernika, ale na aku światła świecą jasno, a pod prostownikiem wydaje się być naładowany, zimą bywało gorzej i wolno ale kręcił chociaż. Pytanie brzmi, czy awaria ta jest spowodowana "zblokowaniem" rozrusznika przy odpalaniu??
|
30 kwi 2011, o 00:05 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Problem z odpaleniem.
Sam sobie odpowiedziałeś.
|
9 maja 2011, o 22:34 |
|
|
romek
platynowy down
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 14:53 Posty: 453 Lokalizacja: Warszawa -LLB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z odpaleniem.
Motur mi nie odpala... stał 3 dni bez przykrycia na dworze, trochę deszczu, ale bez przesady.
Włączam stacyjkę, światła świecą, kierunki działają, LCD działa, klakson jest.. wszystko ok, tylko dalej schody. Klikam switcha czerwonego na ON a ten nic.. jak by nie działał, żadnego dźwięku, wtrysku czy innych szumów. Dalej rozrusznik oczywiście też nie śmiga. Motor jeździł bez problemów przez 2 lata, aku ma dobre. Poruszałem kablami do których sięgnąłem palcami i nic.
Co robić? Warunki mam polowe, pod blokiem..
Ludzie tu opisują jakieś problemy, ale im chociaż wałem zakręcił.. mi nic.
|
19 maja 2011, o 21:12 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Problem z odpaleniem.
Jeśli dopiero po przełączeniu kill switcha powinna ruszyć pompa paliwa, to stawiam na zaśniedziałe styki tego przełącznika.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
19 maja 2011, o 21:30 |
|
|
romek
platynowy down
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 14:53 Posty: 453 Lokalizacja: Warszawa -LLB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z odpaleniem.
Tak też sądziłem dlatego próbowałem rozkręcić ten czarny plastik.. ale chyba jestem mocno słaby w te klocki bo mi się nie udało.. Tj. odkręciłem 2 śrubki i siłuję się z pokrywą platikową, ale ta za nic nie chce zejść. Podważa się z 1 strony, ale od wewnątrz kierownicy nic jej nie rusza.
Jest jakiś "sposób" na rozebranie tego czy mam zepsuć / połamać?
|
19 maja 2011, o 21:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z odpaleniem.
Jeśli dobrze pamiętam, to musisz poluzować wpierw linki gazu, to mocno ułatwi rozebranie prawego przełącznika. A sprawdź jeszcze dla pewności bezpieczniki. To, że motocykl stał 3 dni na świeżym powietrzu nie musi być powiązane z usterką, to może być kompletny przypadek. Moje motocykle stoją większość czasu pod chmurką i kompletnie im to nie szkodzi.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 maja 2011, o 00:35 |
|
|
wister
rowerzysta
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 03:45 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z odpaleniem.
Wybaczcie Panowie nie czytałem całego forum... też miałem takie coś i wiem co jest tego powodem. Napadało Ci do świecy z przodu - wyjmij fajkę tylko fajkę, świece zostaw jeszcze.... włóż szmaty do środka aby zebrać tą wodę i wilgoć która cały czas zapewne tam jest... później odkręć świece (patrz żeby było wszystko CZYSTO!), wciśnij lekko na odpałke ale nie odpalaj! (bez świecy z przodu). Następnie wkręć świece włóż fajkę odpal normalnie... Jeśli nie odpalił nadal: odkręć znowu świece weź strzykawkę i malutki cypek paliwa wstrzyknij ALE MALUTKI! taki żeby wyczyściło Ci od wody. Wkręć świece i odpal. Ja tak robiłem i zadziałało... (TAK MI POLECIŁ DOBRY MECHANIK, I TAK ZADZIAŁAŁO ) powodzenia
_________________ www.2kola.fora4u.pl Toruńscy Motocykliści forum
|
20 maja 2011, o 19:34 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Problem z odpaleniem.
Przed odkręceniem świecy dobrze jest przedmuchać kompresorkiem trochę, żeby ewentualny piasek, lub inny śmieć nie wpadł do cylindra.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
20 maja 2011, o 20:23 |
|
|
kkuba
rowerzysta
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 22:58 Posty: 11 Lokalizacja: Siedlce/Piaseczno/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Problem z odpaleniem.
Mam podobny problem, niespecjalnie się na tym znam, więc liczę na pomoc.
U mnie wyglądało to tak - motocykl stał na dworze 2 godziny, maksymalnie 3. Przy odpalaniu zakręcił 3-4 razy i udało się odpalić. Przejechałem ok. 5 km, jestem pod samym garażem i silnik zgasł. Przy próbie odpalania wygląda to tak, jakby padł akumulator - kontrolki się świecą, słychać wspomniane przez założyciela wątku "cykanie".
Pytanie moje jest następujące: Czy orientujecie się może dlaczego podczas jazdy akumulator się nie naładował?
|
24 maja 2011, o 23:43 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z odpaleniem.
Miernik w dłoń i zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania, może padł Ci regulator. Masz jakieś dodatkowe odbiorniki prądu? Grzane manetki, dodatkowe oświetlenie? Jeśli często robisz krótkie trasy i więcej kręcisz rozrusznikiem, niż później jeździsz, to akumulator przy tak małych przebiegach nie zdąży się doładować. A dodatki takie jak właśnie grzane manetki tylko pogarszają tą sytuację.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
25 maja 2011, o 00:31 |
|
|
kkuba
rowerzysta
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 22:58 Posty: 11 Lokalizacja: Siedlce/Piaseczno/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Problem z odpaleniem.
Miernikiem niestety nie dysponuję Nie mam żadnych grzanych manetek ani żadnego dodatkowego oświetlenia.
|
25 maja 2011, o 14:46 |
|
|