Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 21:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
dźwięk rzędówki 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: dźwięk rzędówki
Bartosz napisał(a):
Synkretyczny89 napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Synkretyczny89 napisał(a):
Słoniu napisał(a):
Ale dźwięk svki wpadającej w poślizg jest nie do przebicia :D Jak tak nagle obroty dochodzą do czerwonego pola, potem odpuszczamy powoli i znowu dajemy w gaz...o rany :serduszka:


V-ki się chyba nie kręci... powinno się chyba jeździć na momencie (7tys), a max moc przy 9 tys. a nie jak szlifierką.. do czerwonego..

Jak się mylę, chętnie przyjmę krytykę, byle popartą merytorycznymi argumentami.



Krytyka jest taka, że każdy jeździ jak chce ;) i jak mi się podoba do odcinki to kręcę do odcinki, a jak nie mam ochoty to nie jeżdżę w ogóle, więc dziwnie zabrzmiało twoje stwierdzenie, że się powinno i chyba się tak nie jeździ :D
Ja jeszcze słyszałem, że na Vce nie powinno się wywracać, a jakoś ludzie gleby zaliczają ;)


Chodziło mi bardziej o to czy jest sens, a nie czy można w ogóle, bo można. Precyzując - jest sens kręcić sv-kę do końca, skoro max moc jest już przy 9-ciu?


No sam sobie odpowiadasz zadając pytanie :) Jeżeli chcesz szybko przyspieszać to nie ma sensu bo jak już wspomniałeś i maksymalny moment i moc osiągane są przy mniejszych wartościach na obrotomierzu :)


To co daje wtedy kręcenie dalej? Jakiś strzał w tłumik czy coś ?? :D :D - serio pytam.

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


4 paź 2010, o 12:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: dźwięk rzędówki
Moc maksymalną przy 9 tys. obr svka ma ale całkowicie seryjna. Po zmianie samego tłumika na przelotowy moc maksymalna osiągana jest trochę później, pewnie koło 10 tys. obr. A wnioskuję to tym, że ktoś zamieścił kiedyś wyniki z hamowni kilku sv650 na przelotach i w każdym przypadku moc oscylowała koło 80 KM i była osiągana przy około 10 tys. obr, a nawet troszkę większych obrotach (moce motocykli były mierzone na kole i potem dodawano do tych wyników średnią stratę mocy na łańcuchu i wychodziła w przybliżeniu moc "na" silniku).
A co do kręcenia to kręci się do mocy maksymalnej, ktoś zaraz wspomni, że max moment obrotowy jest przy 7 tys...sama wielkość maksymalna momentu nie ma znaczenia - najważniejszy jest przebieg krzywej momentu obrotowego na wykresie.

Synkretyczny89 napisał(a):
To co daje wtedy kręcenie dalej? Jakiś strzał w tłumik czy coś ??:D :D - serio pytam


Niepotrzebne korzystanie z czerwonego pola i w efekcie strzelanie z wydechu jak dojdzie do odcięcia zapłonu :mrgreen:


4 paź 2010, o 16:47
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: dźwięk rzędówki
No i gut.

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


4 paź 2010, o 17:18
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: dźwięk rzędówki
Z obrotami zapominacie o jednej rzeczy. Wbijając kolejny bieg spadacie na obroty mające mniejszy potencjał (plus dłuższe przełożenie). Nie opłaca się więc zmieniać biegu tuż po przekroczeniu szczytu mocy, warto pociągnąć odrobinę dalej, różnica w mocy na obydwu biegach będzie mniej odczuwalna - wskoczymy na bardziej korzystne obroty wyższego biegu.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


5 paź 2010, o 00:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: dźwięk rzędówki
kacperski napisał(a):
Z obrotami zapominacie o jednej rzeczy. Wbijając kolejny bieg spadacie na obroty mające mniejszy potencjał (plus dłuższe przełożenie). Nie opłaca się więc zmieniać biegu tuż po przekroczeniu szczytu mocy, warto pociągnąć odrobinę dalej, różnica w mocy na obydwu biegach będzie mniej odczuwalna - wskoczymy na bardziej korzystne obroty wyższego biegu.


To jest tak ważne jak śniadanie :) Po zmianie biegu na wyższy w czasie przyspieszania lepiej mieć od razu 7000 tys, i ciągnąć w górę, aby po następnej zmianie było znowu 7000, a nie żeby po zmianie obroty spadły do 5500.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


5 paź 2010, o 09:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL