Autor |
Wiadomość |
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Potrzebuje kupić porządny zestaw wakuometrów do R4 i przy okazji V2. Pomóżcie coś wybrać.
Jest tego dużo na rynku, chce coś co będzie sensowne, starczy na parę ładnych lat i będzie dokładne. Powiedzmy ze sprzęt półprofesjonalny.
Cena tez gra role ale nie najważniejsza. Chce krótkich sensownych odpowiedzi:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
27 mar 2010, o 03:40 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Na allegro wybór dobrych wakuometrów jest mały. Jedyny sensowny wydaję się ten: http://www.allegro.pl/item961926962_wak ... ratis.html
_________________
|
27 mar 2010, o 11:24 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Taki tez zamówiłem rano po pogadaniu z kilkoma osobami
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
27 mar 2010, o 13:48 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Przestałem się przejmować. Nie patrzałem na obroty częściej zacząłem korzystać z dróg (bardzo) szybkiego ruchu.. i co? Po kolejnych dwóch tankowaniach do pełna spalanie mi wychodzi w granicach 5,6 litra.. Czyżby jednak regulacja coś pomogła? BTW, świeczek nie ruszałem, ale filtr powietrza skontrolowałem .
_________________
|
9 kwi 2010, o 16:43 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Też zauważyłem, że jak się łoi SV na trasie, to pije znacznie mniej niż na mieście Ja z kolei wstawiłem sobie fabryczny airbox (w moim brakowało mi tej gumy wlotowej z przodu) i teraz testuję spalanie, czy coś się zmieniło
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
9 kwi 2010, o 20:34 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dzisiaj w swojej sv postanowiłem zrobić synchronizacje metodą U-rurki. Miałem jakieś 15cm różnicy po jednej stronie rurki nie wiem czy to duża różnica czy mała. Ciekawi mnie jakie wy mieliście różnicę poziomów cieczy jak robiliście synchronizacje?
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
30 paź 2010, o 20:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Różnica wysokości zależy od średnicy rurki, użytego płynu, długości przewodów, więc takie porównywanie nie jest wiele warte...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
31 paź 2010, o 23:50 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie wiem czy silnik jakoś płynniej chodzi po tej regulacji ale zauważyłem jedną zasadniczą różnicę: w czasie jazdy kiedy puszczam manetkę i silnik schodzi z obrotów zawsze strzela tłumikiem - przedtem tego nie miałem strzelał tylko sporadycznie.
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
1 lis 2010, o 10:15 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Czy do prawidłowej synchronizacji modeli k7+ potrzebna jest "przystawka do kompa" (SDS tool) czy wystarczy u-rurka???
Bo z tego co rozumiem z manuala to to że trzeba podłączyć waku i sds tool oraz rozgrzać silnik ponad 80st. obroty w granicach 1.300min. oraz isc valve position 58 step
W sds wejść w :1active control 2 isc air volume control 3 włączyć pozycję on -to fix the isc air volume between two cylinders
Czy olać wszystko i robić na u-rurkę a może tylko do serwisu?
|
1 lis 2010, o 23:07 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Wystarczy u-rurka. Jak podłączysz ją do króćców to zamontuj wszystko do airboxa, odpal silnik(tak jak pisałeś musi być ciepły) i reguluj.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
2 lis 2010, o 19:51 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Tylko jeszcze jedno bo w k7 wkręty do regulacji są na obu przepustnicach a ich umiejscowienie jest inne niż k3. Tu pojawia się pytanie:- czy ustawiać tylko drugą do pierwszej? -ew jak sprawdzić poprawność ustawienia pierwszej? Jakość fotek słaba ale może coś wniosą: Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us
|
3 lis 2010, o 13:14 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Więc udało mi się znaleźć trochę informacji. W modelach k7+ regulacja wolnych obrotów odbywa się za pomocą ECM i zaworu ISC - nie ma pokrętła do reg.
Podczas synchronizacji przepustnic urządzenie SDS nie tylko pokazuje nam parametry pracy, lecz za jego pomocą blokowany jest zawór ISC w środkowym zakresie działania ok. 58, by podczas regulacji ECM nie zmieniał wartości wolnych obrotów za pomocą wychylenia zaworu ISC. Synchronizacja bez zablokowanego zaworu może spowodować że w niesprzyjających warunkach (niska lub wysoka temperatura) zawór ISC nie będzie miał odpowiedniego zakresu pracy, co zaowocuje nieprawidłową wartością wolnych obrotów.
Podobno (nie jest to potwierdzone) można zablokować zawór ISC za pomocą "wpięcia" w dealer mode (w ten sposób w serwisówce opisana jest procedura "resetowania" zaworu).
Oczywiście jest też szansa prawidłowej synchronizacji bez blokowania zaworu ISC (sprawdzone) jeśli tylko przy odpowiednich warunkach wstrzelimy się w ustawienie zaworu.
Może komuś przydadzą się te informacje.
|
6 lis 2010, o 09:25 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Za Fotkę monitora masz u mnie +5 do respektu
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
6 lis 2010, o 11:28 |
|
|
szlosu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34 Posty: 322 Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
He hakerem nie jestem był to dla mnie najprostszy sposób (nie mogłem ani skopiować ani dodać itp) manuala k3 mogę edytować, kopiować itp a z k7 nie. Z tego powodu nie będę rwał włosów z głowy Wracając do tematu synchronizacja zakończona powodzeniem (tak sądzę) tak jak pisałem wcześniej sprawdziłem dwa warianty: 1 tak jak w k3 bez zbędnych ceregieli 2 z mostkiem dealer mode Finalnie ustawiłem w wariancie 2 ponieważ obroty były bardziej stabilne i oscylowały w ok 1300 a pomiar był powtarzalny, a w 1 wariancie były minimalnie niższe i pomiary nie były powtarzalne tzn. po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu konieczna była ponowna synchronizacja. Dodam jeszcze iż tak jak opisane było to na jednej ze stron w opcji z mostkiem po wyłączeniu zapłonu charakterystyczne kliknięcia (najprawdopodobniej zaworu ISC ) trwają kilka sekund, wg serwisówki wtedy następuje pre-set "automatyczna kalibracja". Machnąłem przy okazji system PAIR (elektro zawór oraz zaworki płytkowe) wg. serwisówki.
|
6 lis 2010, o 18:03 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Szlosu, wszystko fajnie fajnie, ale polecam bliższe zapoznanie się z przyciskiem "PRTSC" na klawiaturze
_________________
SV650S K6
|
6 lis 2010, o 19:55 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1360844115Taki wakuometr, klasa 1.6, cena 20zł? Ktoś jest bardziej w tym temacie i mógłby coś więcej powiedzieć?
|
16 gru 2010, o 20:48 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Toś mię tera zaciekawił... czekam na opinię
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
17 gru 2010, o 11:48 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Moje też są w klasie 1.6 i też kosztowały mniej więcej 20zł/szt, więc nie jest to nic dziwnego
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 gru 2010, o 16:18 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Mi się ta cena wydaje nieco podejrzana, ale właśnie nie mam pojęcia ile takie rzeczy kosztują. Dzięki Lasooch.
|
17 gru 2010, o 17:39 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dono, planujesz jakąś regulację? Bo może byśmy się zgadali i u mnie też poprawili ciśnienia?
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
18 gru 2010, o 11:01 |
|
|