Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 19:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Regulator napięcia 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulator napięcia
Podpinasz go w szereg przy klemie.


25 sie 2010, o 15:48
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulator napięcia
Czyli zdejmujesz plusową klemę z akumulatora, jeden styk amperomierza łączysz z klemą, a drugi z biegunem akumulatora.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 sie 2010, o 16:09
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator napięcia
Tylko nie odpalaj silnika przy takim podpięciu, licznik na 10A wytrzymuje dokładnie jedną taką operację ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


25 sie 2010, o 16:52
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
:hmm: 0.00 Prąd nigdzie nie ucieka.

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


25 sie 2010, o 18:00
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 00:19
Posty: 83
Lokalizacja: Łódź
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Regulator napięcia
Jako że szykuję już moto na sezon :mrgreen: sprawdziłem ładowanie i tak:
obroty ok 4tys
All off - doszło do 16,2V
Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V

Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)

I teraz pytania:
1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto)
2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?

Co uważacie o tym:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-gsf-bandit-vx-vs-i1314462713.html


15 lis 2010, o 21:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulator napięcia
Napięcie przy wyłączonym oświetleniu jest trochę za duże, ale sprawdź jeszcze jakie masz maksymalne napięcie (w pełnym zakresie obrotów) przy włączonych światłach mijania, bez kierunków i drogowych. Przeważnie te regulatory się przegrzewają, zresztą nie dziwie się skoro przymocowane są do ramy, przy silniku. W starych sprzętach były pod przednią lampą i problemów nie było.


15 lis 2010, o 21:49
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: Regulator napięcia
AdaSu napisał(a):
Jako że szykuję już moto na sezon :mrgreen: sprawdziłem ładowanie i tak:
obroty ok 4tys
All off - doszło do 16,2V
Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V

Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)

I teraz pytania:
1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto)
2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?

Co uważacie o tym:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-gsf-bandit-vx-vs-i1314462713.html


Jedno pytanie dlaczego? sprawdzałeś ładowanie przy 4tyś. :hmm:
ładowanie sprawdza się na pełnym obciążeniu ale na wolnych obrotach.
wtedy podaj wartości jakie wyszły pod obciążeniem i bez obciążenia.
Wartość 16,2 V to sporo
ad.1.Moduł jest zalany więc go nie ujrzysz :)
ad.2.Jest opcja że może być za słaby, za mało Amper ale sprzedawca udzieli ci informacje najlepiej jest je od niego wytargać :)
ten regulator napięcia wygląda jak od chińskiego crossa 250 :D mam taki :D
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 04358.html tu znalazłem u niego taki sam regulator napięcia tylko w innej kostce :)
http://allegro.pl/regulator-napiecia-sk ... 08881.html i tu jeszcze taki sam, kwestia podłączenia a pieniądze mniejsze :)
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 17832.html
Aż kurde spróbuję w weekend podłączyć regulator od chińczyka do vałeczki i zobaczymy co się stanie :hmm:

BTW: Sam ostatnio musiałem taki temat przerobić, bo mam hobbistycznie daihatsu charade 1.0D 87rok.
Jest, a raczej był zastosowany orginalnie mechaniczny zewnętrzny regulator napięcia, który nie dawał rady. Orginał kupę kasy (brak nowych :lipa:) regulator wyglądał podobnie jak stary fiatowski, po małych przeróbkach zastosowałem elektroniczny Polski od poloneza i super teraz ładuje :) cena 18zł.

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


15 lis 2010, o 21:56
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 00:19
Posty: 83
Lokalizacja: Łódź
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Regulator napięcia
Ktoś tu wcześniej pisał żeby sprawdzać przy 5tyś. Myślę, że tu chodzi o symulację jazdy. Na wolnych było podobnie z tego co pamiętam.

Myślisz, że ten za 29zł podejdzie na 100%? Od skutera 125cm? :D Jakiś mały ten radiator...


15 lis 2010, o 22:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: Regulator napięcia
Ten za mały :D ale specjalnie dla ciebie sprawdzę w weekend czy pójdzie na regulatorze od chinola 250 :mrgreen: jest taki sam jak w Vałeczce jak będzie pasić to :hahaha:

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


15 lis 2010, o 22:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: Regulator napięcia
Adasu peszek regulator nie pasuje bo u mnie w k3 jest 7 kabli do regulatora, a w chinolu 5. Nie wiem ile kabli posiadają stare v-łaczeki :/ więc ci nie powiem czy działa czy nie :hmm:

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


21 lis 2010, o 00:14
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator napięcia
W gaźniku też jest 5 (3+2).

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


21 lis 2010, o 06:59
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 10:33
Posty: 83
Lokalizacja: jarosław
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Witam, u mnie w maju padł regler co objawiło się rozładowaniem akumulatora w czasie jazdy i nie odpaleniem po 5 min. postoju.
Sprawdziłem ładowanie zwykłym miernikiem i okazało się że jest bardzo różnie, strasznie skacze od 12 z kawałkiem do ponad 16 chwilami:

Akumulator trzymał po naładowaniu najwyżej kilka dni. Kupiłem nowy regler na allegro za 250,- (japoński) z paragonem, u użytkownika: motocykl2 i śmiga bez zarzutu. W salonie Suzuki w Rzeszowie Pan zaproponował mi oryginał za 900,- (jaki salon, takie ceny :))
nie polecam używek, bo nikt nie daje na nie gwarancji. Co do podmianki z innego moto, to znajomy mówił że jeździł na reglerze z gs 500, ale osobiście nie polecam, żeby nie sfajczyć czegoś więcej.

_________________
SV 650S 00' już niestety nie, ale kiedyś będzie comeback :) w chwili obecnej Fazer 600 - posłuszny koń


21 lis 2010, o 12:01
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 00:19
Posty: 83
Lokalizacja: Łódź
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Regulator napięcia
chinol - 150 zł
jdm - 250 zł (sprawdzony)

Chyba warto dać stówkę więcej i mieć pewność i spokój.


23 lis 2010, o 14:27
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.

Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.

Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


27 lis 2010, o 18:31
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator napięcia
Ale "większe" regulatory nie powinny sprawiać problemów? Widziałem już wpisy o udanych podmianach z 750.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


27 lis 2010, o 19:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: Regulator napięcia
soldyy napisał(a):
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.

Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.

Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.


Tzn. że w gaźnikowej sv-ce też nie ma dwóch faz? bo też jest 5 kabli :P :hmm:

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


27 lis 2010, o 21:03
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
A żebyś wiedział ;) Spójrz na zdjęcia z tej aukcji:

http://allegro.pl/suzuki-sv-650-sk3-alt ... 66356.html

wyraźnie widać, że z alternatora wychodzi tylko dwa kable. Pozostałe z czujnika położenia wału.

Widocznie starsze 650tki mają ładowanie jednofazowe, litry i być może nowsze 650 trójfazowe.

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


27 lis 2010, o 23:35
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2010, o 10:27
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin/Olsztyn
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '99
Post Re: Regulator napięcia
W starej SVce tak jak w nowej są trzy fazy, a te dwa dodatkowe przewody w "litrach" to zapewne zdublowane: +12V z regulatora i masa.

_________________
Obrazek


28 lis 2010, o 02:18
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Masz rację ;) Rzeczywiście zdublowane plus i minus ;)

http://www.no1special.com/SV650/2nd-gen-wiring.pdf

Czyli moje heretyczne teorie o jednofazowym ładowaniu się nie sprawdziły ^^

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


28 lis 2010, o 10:08
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43
Posty: 170
Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
Post Re: Regulator napięcia
Nowy akumulator. Na wolnych obrotach ładowanie 14V. Po dodaniu gazu spada do ok. 13,4. Zacząć się rozglądać za regulatorem? (Światła włączone, automatyczne, to nie SV)

_________________
SV 650n '02

http://tomasz.kasprowiak.pl/


20 cze 2011, o 18:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL