Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
lukkas00
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:38 Posty: 974 Lokalizacja: Szczecin/Pyrzyce
|
tarcze hamulcowe - luz
Witam. Jak w temacie mam delikatny luz na tarczy hamulcowej. Przy ruszaniu na postoju na hamulcu w przód i tył jest objaw - delikatne stukanie i mechanik mi powiedział, że nic się nie zrobi trzeba na tym jeździć bo prawie wszystkie sv mają taki luz, albo kupić nową. Co o ty myślicie jak u was się to ma??
Pozdrawiam
_________________ SV 650 S 2005 r
|
9 wrz 2010, o 15:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Jest dokładnie tak jak powiedział, lekkie luzy na sworzniach tarczy są jak najbardziej normalne. Jak kupisz nowe tarcze, będzie tak samo
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
9 wrz 2010, o 16:17 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Jest to podobno typowe we wszystkich (prawie wszystkich?) suzuki. Po prostu tak mocują tarcze, że łapią luz. Trzeba tylko dodać ten luz z początku jest minimalny, ale rośnie w miarę nawijania km i w końcu tarcze kwalifikują się do wymiany, choćby miały grubość jak trzeba. Jak mechanik mówi, że jest OK, to luzik, facet pewnie wie, co mówi, ale luz luzowi nierówny i jak jakimś cudem potrzymasz maszynę jeszcze 2-3 sezony, to jednak kontroluj rzecz.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
9 wrz 2010, o 17:33 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
I chyba właśnie dlatego producent to zrobił Po co nabywca pojazdu ma przejechać 120 tys. na komplecie tarcz jak może dać zarobić serwisom przy nabitych 60 tys.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
10 wrz 2010, o 09:09 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Jest taka sprawa. Wczoraj odebrałem motóra od zaprzyjaźnionego mechanika i pokazał mi coś, co słyszałem już wcześniej a nie wiedziałem co to jest. Mam luzy na nitach na tarczach hamulcowych z przodu, z tym, że na prawej tarczy większe (lewa jeszcze ujdzie). Słyszałem, że są warsztaty które poprawiają te nity - wciskają kulkę w nit i go rozszerzają a potem wszystko jeszcze spłaszczają. Problem w tym, że wydaje mi się, iż taki zabieg nie wytrzyma długo - chyba dłużej wytrzyma tarcza w taki stanie w jakim jest teraz (chyba). Przy naciśnięciu hamulca z przodu słyszę małe "puk", i to mnie martwi - zwłaszcza, że tarcza ma jeszcze delikatny luz na boki. Co prawda hamulca prawie że nie używam (tylko przy zatrzymywaniu lub newralgicznych sytuacjach - tak to tylko redukcje), a tarcze i klocki mam jeszcze w bdb stanie i nie chciałbym wyrzucać 800zł na 1 nową tarcze (komplet 1600zł). Tak sobie pomyślałem, że może ktoś ma jakiś namiar do jakiegoś warsztatu, który rozwierci te nity i wstawi nowe, ewentualnie jeżeli się nie da to tak profesjonalnie zregeneruje moje nity, że nie będę się bał hamować Ten mój mechanik mówił, że szukał takiego warsztatu ale nie znalazł nigdzie, że szukał też samych tych nitów a nawet w ASO mu powiedzieli, że takich rzeczy nie ma na stanie i nigdy nie było. Czy ktoś ma na ten temat w miarę sensowne zdanie? Spotkał się ktoś z takim problemem? Jak go rozwiązał? Jaki był koszt i gdzie to zrobił? Proszę o pomoc
_________________ SVNERWUS
|
23 lis 2010, o 13:49 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Był taki temat na starym forum, na allegro ogłaszał się człowiek który wykonywał takie roboty (chyba 50pln/sztuka).
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
23 lis 2010, o 14:09 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Potwierdzam co napisał Kacperski. Poza tym pamiętam, że ktoś na forum robił coś takiego, ale nie pamiętam z jakim efektem, musiałbyś poszukać. Cena używek to ok. 200zł za sztukę
|
23 lis 2010, o 18:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Razor - popytaj w warsztatach, które regenerują tarcze hamulcowe, najprędzej coś Ci doradzą. Albo poszukaj używek, masz spory wybór, bo do litra pasują te same tarcze co do wielu GSX-R'ów
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
23 lis 2010, o 19:03 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Co mi po używkach jak trafię albo na zjechaną albo na taką, co ma podobne luzy? Moje tarcze są w bdb stanie, tyle, że nity puszczają...
_________________ SVNERWUS
|
23 lis 2010, o 19:27 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
23 lis 2010, o 19:41 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba Dono kiedyś zgłębił temat materiału, z którego są wykonane te chińskie tarcze. I chyba wyszło, że są z gównolitu?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
24 lis 2010, o 01:22 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
24 lis 2010, o 07:17 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Tamte tarcze były z 2CR13, w sumie bardzo podobna do SUS420, różną się tylko maksymalną zawartością fosforu (0,035 i 0,040 dla 420). Oznaczenia są dziwne, bo 2CR13 to chyba norma brytyjska, SUS420 to norma japońska. Gównolit to nie jest, są to stale o podwyższonej wytrzymałości i twardości, nierdzewne, odporne na działanie słabych kwasów, benzyny, olejów itp., niestety nieodporne na działanie soli, stosowana do produkcji wałów (np. Yamaha robi z tego wały do spalinowych pomp ściekowych), ale również do produkcji sztućców. Także jeśli chodzi o współczynnik tarcia, żeliwo jest lepsze, nie pamiętam już jakie to były wartości. Czyli stal jak stal, szału nie robi, fajnie wygląda, w jakim stopniu może pogorszyć się hamowanie i czy wogóle będzie to odczuwalne - nie jestem w stanie powiedzieć. Cenowo dobra alternatywa dla oryginalnych tarcz, zamawiając z hong-kongu wychodzi jakieś 550zł z przesyłką za komplet. Mi się zachciało zmieniać, bo fajnie wyglądają, ale skoro oryginalne miałem dobre, to nie było sensu. Do takich tarcz raczej tylko klocki sintermetalowe spiekane mają sens, jakieś miękkie klocki mogą drastycznie pogorszyć hamowanie, tak mi się coś wydaje.
|
24 lis 2010, o 10:24 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Jak to się ma do, rzekomo markowych, stalowych tarcz innych producentów? http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?cPath=380_388_395&products_id=8652http://forum.svrider.com/showthread.php?t=121901Piszesz jakby fabryczne tarcze w sv były żelazne. Czy aby na pewno?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
24 lis 2010, o 14:44 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Nie, piszę jakby fabryczne tarcze w SV były żeliwne, bo takie właśnie są. Nie wiem jak to się ma do tych "markowych" tarcz, nie ma podane, z jakiego materiału są wykonane. Pewnie mają lepszy materiał i obróbka cieplna pewnie też jest lepiej wykonana.
|
24 lis 2010, o 17:52 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Mniej więcej o taką odpowiedź mi chodziło Dono, masz gdzieś opis oryginalnych tarcz w którym użyte jest słowo "żelazo"? Z tego o widze po sieci wiele marek stosuje fabrycznie stalowe tarcze. Tak sobie oglądam stronę galfera (chyba rozsądna marka), design tarczy identyczny, oznaczenia fabryczne na wszystkich aukcjach zgadzają się z chińczykami, tylko cena na poziomie EBC i innych. A teraz zagwozdka. Źródełko: http://galferusa.com/html/standard.html"Lepsze" modele to samo Stare porzekadło mówi, jeśli wygląda jak kaczka, chodzi jak kaczka, gdacze jak kaczka... Więc, czy to galfer robi u chińczyków, czy chińczyki włożyli aż tak dużo energii w kopiowanie że nawet stal wzięli podobną? Wszystko wskazuje, że to takie same (albo nawet te same) tarcze, to trzeba by tylko oblookać opinie o galferach. Ciąg myślowy oparty na założeniu "proprietary 420 high carbon stainless steel" = "SUS420". Dowodów zero EDIT: z svrider o tarczach galfer: On the track I've found no difference in handling or acceleration with them. The biggest difference was feel and no more fading or glazing of brake pads. I've used
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
Ostatnio edytowano 24 lis 2010, o 22:19 przez kacperski, łącznie edytowano 1 raz
|
24 lis 2010, o 22:06 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
SUS420 to stal niskowęglowa o zawartości węgla 0,15% - 0,25%, galfer podaje "high carbon stainles steel", a więc po mojemu "wysokowęglowa stal nierdzewna". Czy to inna stal, czy to tylko chwyt marketingowy? Trudno powiedzieć. Te tajwańskie były z 2Cr13, ale tak jak już pisałem to są odpowiedniki. Być może Galfer tyle kosztuje bo a) daje lepszą stal, ma lepszą obróbkę cieplną b) stosuje inną stal (wysokowęglowa) c) płacimy za markę EDIT Gość nie poczuł różnicy w zwrotności, bo stal mimo że lżejsza, stalowe tarcze mają 5mm, ori mają 4,5mm. Różnica masy zniwelowana. Nie poczuł także różnic w opóźnieniach przy hamowaniu. Czyli różnica jest niewyczuwalna, ale zapewne jest, bo stal ma mniejszy współczynnik tarcia. Hamulec bardziej odporny na fadding - zapewne przez większą pojemność cieplną tarcz i większe otwory wentylacyjne. Mam nadzieję że dobrze sobie przetłumaczyłem.
|
24 lis 2010, o 22:17 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Właśnie zmierzam do pkt d) A temat mnie ciekawi, w połowie przyszłego sezonu pewnie będę się rozglądał za tarczami. Niestety zamienniki EBC (tu już mniej pochlebne opinie), galfera i Lukasa należą właśnie do niepewnej "stalowej" kategorii. .... Trochę poszukiwań i... http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=173584
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
24 lis 2010, o 22:29 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
I co tam Kacperski wyczytałeś? Bo to nie po polskiemu i nie bardzo chce mi się to tłumaczyć, nawet z pamięci. Temat odbiegł trochę od głównego wątku, myślę że tutaj bardziej by pasował: viewtopic.php?f=10&t=367&p=4778&hilit=tarcze+hamulcowe#p4778
|
24 lis 2010, o 22:41 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: tarcze hamulcowe - luz
Temat pod hasłem "straszne goofno", "będziesz oszczędzał na hamulcach?!", ale nic konkretnego.
Galfer z tego co widzę przerzucił się kompletnie na "wave". EBC robił takie tarcze, ale zbierały słabe opinie, zdjęcia poglądowe które znalazłem pokazywały pełne koła (nie widziałem do sv, ale zamiennik do gaźnikowca - gsx 600/750F kosztowały co najmniej ok. 750pln/sztuka). Strona EBC polska pokazuje zarówno tarcze standard jak i countour/wave, ale bez dostępu do cen ("strefa DEALERÓW" pff). Jakieś inne godne uwagi marki?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
24 lis 2010, o 23:04 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|