Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
na7
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 13:30 Posty: 80 Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja zawsze do usuwania smaru z elementów metalowych używam nafty. Używam jej również do czyszczenia samego łańcucha, sprawdza się doskonale. Możesz również użyć środków do mycia silników, lecz osobiście nie daje gwarancji na ich agresywność i ewentualnego kontaktu z częściami lakierowanymi.
_________________ SV 1000S K3
|
25 lis 2010, o 11:53 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nafta oświetleniowa do łańcucha polecana od zawsze i wszystkie preparaty do czyszczenia łańcuchów na bazie nafty nie szkodzą. Benzyna ekstrakcyjna też czyści, ale szkodzi łańcuchowi, a metalowym elementom nie
_________________
|
25 lis 2010, o 12:57 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dla Ciebie 200zł to akurat żadna różnica, ale uwierz, że nie dla wszystkich. Jeśli chłopak ma pewność, że napęd ma 4 tys. km przebiegu, a więc jest praktycznie jak nowy, to czemu miałby go nie założyć? A poza tym: Co do benzyny ekstrakcyjnej to nie jest aż tak agresywna, można nią czyścić elementy lakierowane, plastikowe, gumie też nie powinna zaszkodzić, ale do łańcucha nafta zdecydowanie lepsza.
|
25 lis 2010, o 17:32 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nafta fajnie schodzi ale pozostaje tłusta powierzchnia. Najlepiej oczyścić naftą i później spryskać benzyną ekstrakcyjną żeby odtłuścić.
Co do napędu - to koleś od którego kupowałem moto 3 lata temu mówił, że co 6 tys. km musiał wymieniać napęd. Wszystko zależy jak się jeździ.
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
25 lis 2010, o 19:11 |
|
|
woockush
motorowerzysta
Dołączył(a): 19 sie 2010, o 10:27 Posty: 81 Lokalizacja: Szczecin/Olsztyn
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ależ wierze Ci na słowo, ale nawet jest takie powiedzenie "biednego nie stać na tanie rzeczy" Kolega i tak wybierze sam...
_________________
|
25 lis 2010, o 20:09 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Albo jakie napędy zakłada
_________________ SVNERWUS
|
26 lis 2010, o 01:15 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Razor a ty na swoim super hiper wzmocnionym ile już zrobiłeś?
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
26 lis 2010, o 19:54 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W tym roku nie miałem czasu na jeżdżenie zbytnio - zrobiłem koło 2,5 tys km po jego wymianie i tylko raz podciągnąłem łańcuch jak na razie, bo więcej nie trzeba było Ten napęd powinien wytrzymać co najmniej 30 tys km. (mój poprzedni wytrzymał koło 19 tys, a to było jakieś RK g... założone przez poprzedniego właściciela). Z wymianę napędu + łożyska w tylnym kole zapłaciłem 830zł... taniej nie dało rady. Za napęd z zębatkami JT po zniżkach mojego zaprzyjaźnionego mechanika (jakbym sam kupował wyszło by mi drożej a nigdzie nie znalazłem lepszej ceny niż przez niego) zapłaciłem 650zł.
_________________ SVNERWUS
|
26 lis 2010, o 20:09 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kiedy zmienić olej - w grudniu czy na początku sezonu?
|
27 lis 2010, o 18:36 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Po określonym przebiegu. Temat starzenia się oleju już przerabialiśmy.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 lis 2010, o 19:07 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A czemu nie mogłeś mu odpowiedzieć nt. starzenia się oleju tylko napisałeś, że przerabiane . ?? A z tego co mu napisałeś to słoniu wywnioskuje że jak robi np 1000 km na rok to będzie wymieniał co 6 lat. Bądź kolega i mu pomóż
_________________
|
27 lis 2010, o 20:07 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ghh, temat o olejach ma 20 stron. Ze 2 razy tyle było jeszcze na forum imperatora. Olej się nie starzeje, wymienia się go zgodnie z książką. Do tego doszliśmy. Możemy już iść na piwo? ale skoro już tak bardzo chcesz... Tak na chłopski rozum, wolisz kąpać silnik w syfie po całym sezonie jeszcze przez zimę? Czy lepiej żeby czekał w świeżutkiej oliwie, tylko czekającej żeby ją trochę przegonić po silniku?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 lis 2010, o 20:59 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Bądź kolegą i wklej tu 20 stron tematu o olejach Na pewno wszyscy będą ci wdzięczni za okazane koleżeństwo
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
27 lis 2010, o 22:26 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie no, wymiana co 6 lat to przesada Już prawie prawie 6 tys km na starym oleju jest zrobione. Zapytałem się w sumie, bo nie mogłem się zdecydować. Jak motocykl stoi nieużywany przez zimę, to silnik nie kąpie się w starym oleju tylko miska olejowa, ewentualnie i panewki
Ostatnio edytowano 27 lis 2010, o 23:54 przez Słoniu, łącznie edytowano 2 razy
|
27 lis 2010, o 23:51 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
To był przykład mocno skrajnego przypadku
_________________
|
27 lis 2010, o 23:54 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A jakby na zimę spuścić cały olej, a świeży zalać dopiero wiosną? Nie zrobie tak, bo mi to się nie widzi, ale pytam się z czystej ciekawości.
|
27 lis 2010, o 23:55 |
|
|
MiszCZ
motocyklista
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 07:21 Posty: 187 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: rsv 1000r tuono
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Słoniu, nie kombinuj Jak masz kasie na olej to kup i wymień teraz, jak nie to zostaw stary Ja w tym sezonie przejechałem niecałe 4 tys. na oleju, na zimę zostawiam go w moto, nie mam zamiaru robić żadnego zimowego przepalania i jak tylko ociepli się w marcu wleje nowy, proste
_________________ SV 650 n '00 -> SV 1000 s '03 -> RSV 1000R Tuono '06
|
28 lis 2010, o 11:12 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
28 lis 2010, o 11:14 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej i filtr mam już kupiony, ale mimo to zmienię na początku sezonu. Przepalać nie mam zamiaru, bo kiedyś robiłem tak z XV535 Virago i początku sezonu trzeba było wymieniać świece Nawet aku nie będę wyjmował, tylko podepnę pod wtyczkę wystającą z instalacji ładowareczkę. Ostatnimi czasy nie odpalałem sv około 6 tygodni i na ssaniu załapała za pierwszym razem. Silnik byłby pusty przez okres zimowania.
|
28 lis 2010, o 12:24 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
E tam wodą destylowaną, wódką zalać po sam korek. Jak wiadomo woda ognista jest dobra na wszystko. A tak na serio, Słoniu jak już chcesz kombinować to bym poszedł w odwrotną stronę, pod korek zalał nowy olej, a na wiosnę spuścił i zalał świeżutki zgodnie z podziałką w okienku.
_________________ Pozdrawiam!
|
28 lis 2010, o 12:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|