Jako że szykuję już moto na sezon sprawdziłem ładowanie i tak: obroty ok 4tys All off - doszło do 16,2V Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V
Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)
I teraz pytania: 1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto) 2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Re: Regulator napięcia
Napięcie przy wyłączonym oświetleniu jest trochę za duże, ale sprawdź jeszcze jakie masz maksymalne napięcie (w pełnym zakresie obrotów) przy włączonych światłach mijania, bez kierunków i drogowych. Przeważnie te regulatory się przegrzewają, zresztą nie dziwie się skoro przymocowane są do ramy, przy silniku. W starych sprzętach były pod przednią lampą i problemów nie było.
Jako że szykuję już moto na sezon sprawdziłem ładowanie i tak: obroty ok 4tys All off - doszło do 16,2V Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V
Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)
I teraz pytania: 1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto) 2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?
Jedno pytanie dlaczego? sprawdzałeś ładowanie przy 4tyś. ładowanie sprawdza się na pełnym obciążeniu ale na wolnych obrotach. wtedy podaj wartości jakie wyszły pod obciążeniem i bez obciążenia. Wartość 16,2 V to sporo ad.1.Moduł jest zalany więc go nie ujrzysz ad.2.Jest opcja że może być za słaby, za mało Amper ale sprzedawca udzieli ci informacje najlepiej jest je od niego wytargać ten regulator napięcia wygląda jak od chińskiego crossa 250 mam taki http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 04358.html tu znalazłem u niego taki sam regulator napięcia tylko w innej kostce http://allegro.pl/regulator-napiecia-sk ... 08881.html i tu jeszcze taki sam, kwestia podłączenia a pieniądze mniejsze http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 17832.html Aż kurde spróbuję w weekend podłączyć regulator od chińczyka do vałeczki i zobaczymy co się stanie
BTW: Sam ostatnio musiałem taki temat przerobić, bo mam hobbistycznie daihatsu charade 1.0D 87rok. Jest, a raczej był zastosowany orginalnie mechaniczny zewnętrzny regulator napięcia, który nie dawał rady. Orginał kupę kasy (brak nowych ) regulator wyglądał podobnie jak stary fiatowski, po małych przeróbkach zastosowałem elektroniczny Polski od poloneza i super teraz ładuje cena 18zł.
Adasu peszek regulator nie pasuje bo u mnie w k3 jest 7 kabli do regulatora, a w chinolu 5. Nie wiem ile kabli posiadają stare v-łaczeki więc ci nie powiem czy działa czy nie
Witam, u mnie w maju padł regler co objawiło się rozładowaniem akumulatora w czasie jazdy i nie odpaleniem po 5 min. postoju. Sprawdziłem ładowanie zwykłym miernikiem i okazało się że jest bardzo różnie, strasznie skacze od 12 z kawałkiem do ponad 16 chwilami:
Akumulator trzymał po naładowaniu najwyżej kilka dni. Kupiłem nowy regler na allegro za 250,- (japoński) z paragonem, u użytkownika: motocykl2 i śmiga bez zarzutu. W salonie Suzuki w Rzeszowie Pan zaproponował mi oryginał za 900,- (jaki salon, takie ceny ) nie polecam używek, bo nikt nie daje na nie gwarancji. Co do podmianki z innego moto, to znajomy mówił że jeździł na reglerze z gs 500, ale osobiście nie polecam, żeby nie sfajczyć czegoś więcej.
_________________ SV 650S 00' już niestety nie, ale kiedyś będzie comeback w chwili obecnej Fazer 600 - posłuszny koń
Chyba warto dać stówkę więcej i mieć pewność i spokój.
23 lis 2010, o 14:27
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Re: Regulator napięcia
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.
Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.
Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.
Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.
Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.
Tzn. że w gaźnikowej sv-ce też nie ma dwóch faz? bo też jest 5 kabli
Czyli moje heretyczne teorie o jednofazowym ładowaniu się nie sprawdziły ^^
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
28 lis 2010, o 10:08
kasper79
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43 Posty: 170 Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
Re: Regulator napięcia
Nowy akumulator. Na wolnych obrotach ładowanie 14V. Po dodaniu gazu spada do ok. 13,4. Zacząć się rozglądać za regulatorem? (Światła włączone, automatyczne, to nie SV)