Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
gruby33
SV Rider
Dołączył(a): 13 gru 2010, o 00:12 Posty: 938 Lokalizacja: Baniocha
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650A 2016
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
A jakiś namiar na tą folię bliżej warszawy? Lub wysyłkowo jakaś stronka w necie? Bo nie chciał bym trafić na podróbkę. Zastanawiam się czy to jest właśnie dokładnie ta folia? http://moto.allegro.pl/folia-czarny-car ... 39041.htmlZ chęcią obkleił bym oczki pod siedzeniem, tablicę wokół zegarów i lusterka
_________________ Polerowanie reflektorów fb.com/polerowanko
|
19 gru 2010, o 00:26 |
|
|
ooookermit
motocyklista
Dołączył(a): 26 lis 2010, o 11:06 Posty: 298
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
_________________ Żyć z pasją i dla pasji! Umierać z uśmiechem na ustach.
|
19 gru 2010, o 01:09 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Dobra, więc odebrałem folię 3M-biały-carbon. Wziąłem najmniejszy dostępny format, bo tylko do testów. Jak na razie nie zużyłem nawet połowy materiału, zrobiłem dopiero 2 próby (głośnik od wieży i porcelanowy kubek). Moje spostrzeżenia? Najpierw plusy: Modelowanie materiału jest super, bardzo elastyczny, a po zabraniu źródła ciepła zastyga w nowym kształcie. Kryje rysy Normalnie nie ma po nich śladu (specjalnie pojechałem nożem kuchennym po głośniku ) Próbowałem też uszkodzić powierzchnię naklejki, wcale nie było łatwo (choć nie używałem ostrego noża, a jedynie różnych inne rzeczy), w końcu zrobiłem na niej drobne ślady, ale po takim traktowaniu lakier wyglądałby pewnie dość masakrycznie. Co ciekawe - uszkodzone miejsca bardzo łatwo łapią brud, ale całość też bardzo łatwo się myje. Tylko że wystarczy przejechać brudnym palcem i znów - nieuszkodzone miejsca dalej są białe, a tam gdzie dziabałem od razu robi się bardzo brudne. No i tak przeszliśmy do minusów Minusy: Łatwe naklejanie jest tylko na w miarę prostych powierzchniach. Zagłębienia, krzywizny itp. to nie problem, ale gdy z powodu nierówności mamy nagle duży naddatek materiału - zaczyna być trudno Wyjaśnię: wziąłem porcelanowy kubek, odwróciłem do góry dnem i próbowałem obkleić na łagodnie schodzących w dół łukach. Trochę jak z piłką, rozumiecie? Oczywiście materiału robi się za dużo i powstają fałdy. Pod wpływem ciepła i naprężania (ciągnąć! ciągnąć panowie! ) udawało się je zlikwidować, ale nie całkiem Nie jest to wydumany test, bo zapewne ten problem pojawi się przy oklejaniu baku, a to właśnie mi chodzi po głowie. Druga rzecz (wada) to to, że powierzchnia nie jest gładka. Samo w sobie jest nawet fajne, ale raczej będzie trudno nakleić na to jeszcze jakieś naklejki. Test robiłem z taśmą klejącą i niestety bardzo łatwo się odkleja. Może zwykłe naklejki lepiej by się trzymały? Moje problemy mogą wynikać z braku wprawy, mam jeszcze trochę materiału, więc będę dalej próbować, zobaczę, co z tego wyjdzie. Może moje doświadczenia się komuś przydadzą, pomogą podjąć decyzję niezdecydowanym... Z czasem napiszę coś jeszcze, bo sam jeszcze nie mam wyrobionego zdania. Produkt jest oczywiście super, ale niestety obawiam się, że nie spełni moich oczekiwań
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
21 gru 2010, o 16:25 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
A jaka jest odporność na wysoką temperaturę? to może bym sobie kominy w karbonie zrobił.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
21 gru 2010, o 17:12 |
|
|
slusar_o2
SV Rider
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58 Posty: 522 Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Ale żeby to nałożyć/zdjąć używa się opalarki, wiec na wydech to się nie nadaje.
_________________
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/
|
21 gru 2010, o 17:22 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Przeloty się nie grzeją na tyle, żeby to miało spaść. Zależy też jakie.
|
21 gru 2010, o 18:58 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Chyba się jednak zagrzeją Jak pisałem - okleiłem też kubek. Niedawno piłem kawę i naklejka zaczęła się odklejać :< W najbardziej newralgicznych miejscach, które może przy większym doświadczeniu lepiej bym nakleił. No i też odczekałem najwyżej 1-2h - może warto by więcej? Ja formowałem folię suszarką do włosów (tanią, one chyba generują więcej ciepła ).
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
21 gru 2010, o 20:24 |
|
|
ooookermit
motocyklista
Dołączył(a): 26 lis 2010, o 11:06 Posty: 298
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Obawiam się że spłynie, ktoś w temacie o wydechach pisał że obkleił tłumik ale wszystko odlazło po pierwszej jeździe.
_________________ Żyć z pasją i dla pasji! Umierać z uśmiechem na ustach.
|
21 gru 2010, o 20:45 |
|
|
copretti
rowerzysta
Dołączył(a): 11 lip 2010, o 22:29 Posty: 31
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Panowie, niedawno pojawił się też biały odpowiednik folii. To może ładnie wyglądać taki biały sv z czarną ramą: http://allegro.pl/folia-carbon-3m-biala ... 21317.html
_________________ Suzuki Sv650N K5 Black Pearl
|
24 gru 2010, o 22:02 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
|
25 gru 2010, o 01:59 |
|
|
copretti
rowerzysta
Dołączył(a): 11 lip 2010, o 22:29 Posty: 31
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
No ewentualnie czerwony.
_________________ Suzuki Sv650N K5 Black Pearl
|
25 gru 2010, o 11:11 |
|
|
StreetBM
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 16:27 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
A gdyby Ramę obkleić taką folią?? trzymała by się??
|
25 gru 2010, o 11:47 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
A gdyby zakombinować coś w miejscu łączenia się końców foli, jakąś taśmę odporna na temp? Przeloty w zasadzie się nie nagrzewają, ale w cieplejsze dni można się poparzyć...
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
25 gru 2010, o 12:28 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Właśnie na takiej taśmie robiłem testy. Prezentuje się niczego sobie. Pytałem też o inne kolory i podobno 3M nie robi żadnych niebieskich, czerwonych itp., a szkoda U mnie rama się dość znacznie nagrzewa od silnika, nie wiem, czy taśma nie zaczęłaby się w tym miejscu deformować. No i roboty kupa, bo trzeba by rozebrać dosłownie wszystko
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
25 gru 2010, o 14:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Ta folia ma tylko jedną wadę Jest 2 razy droższa od prawdziwego włókna węglowego. Metr kwadratowy DI-NOC'a kosztuje ok. 200zł, a mata z prawdziwego carbonu - ok. 100zł
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
25 gru 2010, o 14:22 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
To jeszcze napisz dla wszystkich laików (jak ja ) gdzie kupić "prawdziwy carbon" i co poza ceną przemawia za wyborem prawdziwego carbonu. Jak to się nakleja itp.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
25 gru 2010, o 18:17 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Nie spalisz go na tłumiku. Możesz z niego coś na prawdę ukształtować ( np. takie "zwięczenie" wydechu): bez większego bólu (zrobić formę i heja). Musisz jedynie zrobić kilka takich elementów które się nie udają, żeby się nauczyć (nauka kosztuje). To wszystko jeszcze przede mną Kupisz na allegro tkaninę węglową wraz z epoksydową żywicą oraz innymi pierdołami. Jak ogarnę temat zwieńczeń wydechu to może będę się mógł wypowiedzieć w kwestii pracy z tym i efektów za jaką cenę.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
25 gru 2010, o 18:34 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
A np. tu można kupić carbon, kevlar i żywice: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1982281Jeśli chodzi o technologię, to z tego co czytałem, jest to zbliżone do wykonywania laminatów z włókna szklanego. Tylko przy szklanym zazwyczaj estetyka jest sprawą drugorzędną, bo i tak element jest malowany, a tu byśmy chcieli przecież ładne, błyszczące i bez bąbelków powietrza W necie jest od groma materiałów instruktażowych, jak na razie sam czytam/oglądam, a wolną chwilą może spróbuję samemu coś zrobić. Edit. Wykradzione z advrider.pl: Wygląda więc na to, że zbiornik również można okleić
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
26 gru 2010, o 22:21 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Miałem tylko obkleić zegary (czekam na odpowiedź z niemcowni dot. wypełnień z carbonu), a tu mi podrzucacie pomysł na "regenerację" całego motocykla. Tak słoniu, to do ciebie
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
26 gru 2010, o 23:30 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Folia 3M DI-NOC Carbon
Ogłasza się specjalista z wa-wy na allegro, co obkleja motocykle folią 3M. Ja to bym obkleił tylko po to, żeby chronić lakier, bo w moim przypadku o upadek nie trudno I moim zdaniem nie wyglądało by to wieśniacko, tak jak w przypadku zwykłej foli z nadrukowaną grafiką "karbonu" Kacperski, jeżeli masz poniszczony lakier na plastikach to ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko obkleił całe moto. Jest to lepsze od malowania, bo ta folia jest odporna na jakieś zadrapania, a jak naprawdę się poniszczy, to można folię odkleić i nałożyć nową. Przed tą zabawą warto porobić zdjęcia uszkodzeń lakieru i w przypadku późniejszej sprzedaży pokazać je kupcowi, żeby wiedział co jest pod folią, lub po prostu "zedrzeć" di-noca. p.s. do Lasoocha: a jakby wysłać maila do plast bike z zapytaniem czy podjęli by się zrobienia owiewek z włókna węglowego?
|
27 gru 2010, o 17:02 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|