Autor |
Wiadomość |
kraqowiak
|
Świece
Zbliżam się powoli do 12tys km i w książeczce jest napisane, że trzeba wymienić świecę a ostatnio moto potrafi sobie strzelić z wydechu. czy to wina świec?
|
4 sie 2010, o 20:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Może być wina świec, może być brudny filtr. Warto zmieniać świece co te zalecane 12 tysięcy, odczujesz to na spalaniu i w portfelu, nawet jeśli stara świeca "na oko" wydaje się w porządku i motocykl pali bez problemów
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 sie 2010, o 21:41 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
A świece irydowe wymienia się rzadziej czy to brednie?
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
4 sie 2010, o 21:57 |
|
|
kraqowiak
|
Re: Oleje
Dołączę się do pytania Bartosza plus dodam od siebie pytanie czy świeca 'starzeje się'? Robię śmiesznie niskie przebiegi roczne i zastanawia mnie od dawna czy świeca też się psuje od stania?
|
4 sie 2010, o 22:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Teoretycznie producent mówi, że na irydowych można jeździć ileś tam dłużej, gdzieś czytałem, że w ogóle są niezniszczalne i nie trzeba ich wymieniać wcale... Nie testowałem tego nigdy u siebie, więc się nie wypowiem w tym temacie. Raz miałem przypadek, że przyjechał do mnie kolega na serwis świeżo kupionego motocykla. Przy rozbiórce okazało się, że miał założone świece irydowe. Nie mam pojęcia jaki miały przebieg, ale nie obstawiam dużego, bo całe moto miało poniżej 20tys. Ponieważ już i tak kupił wcześniej nowe świece, to z ciekawości wymieniliśmy te irydowe na zwykłe NGK i motocykl zaczął lepiej odpalać
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 sie 2010, o 14:33 |
|
|
biemwi
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08 Posty: 41 Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy SV rocznik '00 wyjeżdża z fabryki ze świecami NGK czy innej marki?
|
5 sty 2011, o 19:54 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
5 sty 2011, o 20:20 |
|
|
biemwi
rowerzysta
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08 Posty: 41 Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak się nie ma nic do powiedzenia to po co stukać w klawiaturę? BOSCHa trzeba odrzucić ale może DENSO??
Ostatnio edytowano 5 sty 2011, o 21:24 przez biemwi, łącznie edytowano 1 raz
|
5 sty 2011, o 21:03 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Raczej tylko DENSO lub NGK. U mnie akurat były DENSO.
|
5 sty 2011, o 21:12 |
|
|
pioszu
motocyklista
Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01 Posty: 287 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Świece w sv są jakieś specjalne czy od innych silników np r4 też pasują?
_________________ SV1000N K4
|
5 sty 2011, o 21:14 |
|
|
Yeby
SV Rider
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06 Posty: 539 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Byle gwint pasował nie wiem czy to ma znaczenie ale ja brałbym o najwyższej ciepłocie.
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
SV 650 S K5
|
5 sty 2011, o 21:17 |
|
|
pioszu
motocyklista
Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01 Posty: 287 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kupiłem ngk irydowe.
_________________ SV1000N K4
|
5 sty 2011, o 21:26 |
|
|
Opal
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58 Posty: 475 Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ciepłotę akurat dopierasz rozkminiając wygląd starych świec wyjętych z moto. Zależy też od warunków użytkowania moto...(np: temperatury zewnętrznej czy stylu jazdy).
_________________ One love, one passion - only motorcycles!
|
5 sty 2011, o 21:38 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
NGK CR9E dla SV650 <2003 NGK CR8E dla SV650 >2003 NGK CR8EK dla SV1000 Lub ich odpowiedniki innych marek.
|
5 sty 2011, o 22:05 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi katalog denso wszystkich marek, modeli i też typów świec.
_________________ SVNERWUS
|
5 sty 2011, o 22:11 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A propos świec, wykręciłem ostatnio swoje po poprzednim właścicielu i ujrzałem bezelektrodowe Brisk. Nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, porcelanka jest odpowiedniego koloru więc i ciepłota w porządku ale czas je wymienić... Teraz pytanie, polecacie świece irydowe, czy nie ma sensu inwestować i kupić zwykłe? Doświadczenia dużego nie mam, a i co dyskusja to odmienne zdania...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
5 sty 2011, o 22:26 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Teoretycznie irydowe są lepsze i dłużej wytrzymują. Serwisówka zaleca wymianę co 12 tys. km, moim zdaniem trochę na wyrost. Więc w celach eksperymentalnych nie wymieniałem świec przy 12 tys km. Obecnie mam jakieś 23000 km, oryginalne świece Denso są nadal w świetnym stanie, a silnik pracuje równo, spalanie w normie, brak problemów z rozruchem. Przerwa 0,75 mm, a więc w normie (serwisówka podaje 0,7-0,8). Zmniejszam przerwę do 0,7 i śmigam dalej, chcę zobaczyć ile tak naprawdę świece wytrzymają. Wymienię kiedy wypalenie elektrody będzie już zauważalne lub pojawią się jakieś problemy. Oczywiście dam znać co i jak. Także myślę, że irydówki spokojnie można wymieniać asekuracyjnie co 24 tys. km, więc przy wymianie zwykłych co 12 tys. km koszta wychodzą te same.
|
5 sty 2011, o 22:42 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No ciekawy jestem... Czasami szaleję jedno garowym quadem szefa, który stoi w całkowicie nie ogrzewanym i nieocieplonym garażu i mimo mrozów -15 pali z pierwszego na irydowej... Aż serce boli jak widzę jak tak marznie...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
5 sty 2011, o 22:50 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dono, przy poprzednim komplecie zalałem kilka razy fajkę z przodu. Sama świeca wyglądała miodzio, czyściłem ją papierem i wygrzewałem nad kuchenką a moto i tak pracowało nierówno, skakały obroty itp itd. Po tym, i "przygodach" z filtrem powietrza, twierdzę że nie ma się co szczypać. Przychodzi czas, to stare graty won za okno.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
6 sty 2011, o 01:04 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Oczywiście, dlatego nikomu nie polecam takiego rozwiązania. Zwykła świeca NGK kosztuje 20zł, w SV mamy tylko 2 cylindry więc koszt niewielki -> wymiana co 12k km = zero problemów. Ja po prostu z ciekawości chcę zobaczyć jak długo pożyją te świece, na razie zrobiły dwukrotnie większy przebieg niż powinny i jest wszystko w porządku. Ciekawe ile jeszcze.
|
6 sty 2011, o 01:10 |
|
|