Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 18:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Świece 
Autor Wiadomość
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ale twoje moto nie miało zalewanej fajki, co to ma być za test? xd

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 sty 2011, o 01:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Właśnie dziwi mnie, że dużo osób narzeka na zalanie przedniego cylindra, nigdy mnie to nie spotkało nawet w największych ulewach.


6 sty 2011, o 01:46
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dono napisał(a):
Właśnie dziwi mnie, że dużo osób narzeka na zalanie przedniego cylindra, nigdy mnie to nie spotkało nawet w największych ulewach.

Kup przedliftową to się przekonasz ;)

_________________
SV liter z owiewkom:)


6 sty 2011, o 11:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
biemwi napisał(a):
pm2z napisał(a):
Polska ISKRA, nie oczekujmy cudów, SV to jednak tani motocykl, stąd oszczędności :P :P :P
:hahaha:


Jak się nie ma nic do powiedzenia to po co stukać w klawiaturę? BOSCHa trzeba odrzucić ale może DENSO??
Ty widzę masz dużo do powiedzenia. Dwie podane opcje i znak zapytania na końcu świadczy, że jesteś ekspertem :P

kapel22 napisał(a):
No ciekawy jestem... Czasami szaleję jedno garowym quadem szefa, który stoi w całkowicie nie ogrzewanym i nieocieplonym garażu i mimo mrozów -15 pali z pierwszego na irydowej... Aż serce boli jak widzę jak tak marznie...
Moja DeTka końcówkę poprzedniej zimy stała pod pokrowcem i nawet w największe mrozy paliła bez problemu. Świeca była standardowa NGK przewidziana dla tego modelu.

Dono napisał(a):
Właśnie dziwi mnie, że dużo osób narzeka na zalanie przedniego cylindra, nigdy mnie to nie spotkało nawet w największych ulewach.
Też nigdy nie miałem problemu, aż zachciało mi się testować nowe ciuchy i zrobiłem 200 km w naprawdę parszywej pogodzie. Wcześniej już jeździłem SV w deszczu i nie było problemów, a tu, pod konec traski przedni gar gubił się i wracał. Czasem jechałem tylko na jednym.
Aha, pod chłodnicą mam taki gumowy chlapacz osłaniający przedni gar, ale i to nie pomogło :/
Dono, może jeszcze nie spotkałeś swojego deszczu :P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


6 sty 2011, o 11:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Świece
Yeby napisał(a):
Byle gwint pasował ;P nie wiem czy to ma znaczenie ale ja brałbym o najwyższej ciepłocie.

Tak, to ma znaczenie, źle byś zrobił, biorąc o najwyższej możliwej ciepłocie. W ekstremalnym przypadku może się to skończyć nawet przepaleniem denka tłoka. Już kiedyś kolegę musiałem holować z dziurą w tłoku z winy złej świecy, nie polecam więc nikomu takich eksperymentów ;) W serwisówce do każdego modelu są podane zalecane typy świec. W katalogach NGK, Denso czy chociażby w larssonie też można to znaleźć, więc po co kombinować?

Jeśli chodzi o wymianę świec po jakimś tam okresie, to np. moja SV bardzo wyraźnie dawała znać, że ta wymiana co 12k jest potrzebna. Gorzej zapalała na zimno, więcej paliła. Po wymianie świeczek wszystkie problemy odeszły, po prostu inny motocykl. Zawsze używałem zwykłych NGK CR9E.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 sty 2011, o 13:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2010, o 00:12
Posty: 938
Lokalizacja: Baniocha
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650A 2016
Post Re: Świece
Trochę serwisówki dla tych co by nie wiedzieli. Przerwa na świecy powinna wynosić 0.6-0.7mm.
Obrazek

_________________
Polerowanie reflektorów
fb.com/polerowanko


6 sty 2011, o 14:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Świece
gruby33 napisał(a):
Trochę serwisówki dla tych co by nie wiedzieli. Przerwa na świecy powinna wynosić 0.6-0.7mm.
Obrazek

Z tą przerwą to nie jest taka prosta sprawa:
instrukcja podaje tak jak mówisz 0,6-0,7 mm (s. 44)
ale serwisówka mówi że przerwa powinna być 0,7-0,8 mm (rozdz. 2-8)
I bądź tu mądrym :(
Jedyne co pozostaje, to trzymać przerwę najbliżej 0,7 mm.
Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


6 sty 2011, o 15:04
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Świece
Nowe NGK i Denso mają 0,7-0,75 mm. Mierzyłem kiedyś :)

_________________
SV liter z owiewkom:)


6 sty 2011, o 20:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Świece
Ja też kojarzyłem ten większy wymiar: z nowych świec, z innego moto (to jest chyba standard) i wydawało mi się, że z instrukcji/serwisówki. I już chciałem grubego33 :cenzura: za błędy, ale zajrzałem do instrukcji, a tam takie coś :hmm:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


6 sty 2011, o 20:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Świece
lasooch napisał(a):
Yeby napisał(a):
Byle gwint pasował ;P nie wiem czy to ma znaczenie ale ja brałbym o najwyższej ciepłocie.

Tak, to ma znaczenie, źle byś zrobił, biorąc o najwyższej możliwej ciepłocie. W ekstremalnym przypadku może się to skończyć nawet przepaleniem denka tłoka. Już kiedyś kolegę musiałem holować z dziurą w tłoku z winy złej świecy, nie polecam więc nikomu takich eksperymentów ;) W serwisówce do każdego modelu są podane zalecane typy świec. W katalogach NGK, Denso czy chociażby w larssonie też można to znaleźć, więc po co kombinować?

Jeśli chodzi o wymianę świec po jakimś tam okresie, to np. moja SV bardzo wyraźnie dawała znać, że ta wymiana co 12k jest potrzebna. Gorzej zapalała na zimno, więcej paliła. Po wymianie świeczek wszystkie problemy odeszły, po prostu inny motocykl. Zawsze używałem zwykłych NGK CR9E.


Dzięki lasooch :piwo: ;P właśnie zaoszczędziłem trochę kasy na wymianie tłoków ;P

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


7 sty 2011, o 00:34
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
slayer napisał(a):
Dono napisał(a):
Właśnie dziwi mnie, że dużo osób narzeka na zalanie przedniego cylindra, nigdy mnie to nie spotkało nawet w największych ulewach.

Kup przedliftową to się przekonasz ;)


Na jesień w tym roku pojechałem na statoil obok mnie, gdzie jest myjnia samoobsługowa. Postanowiłem porządnie umyć motocykl (wraz z silnikiem). Nie chciał mi odpalić od razu po myciu tylko coś tam jednym garem przebąkiwał. Musiałem wytrzeć papierowymi ręcznikami przedni cylinder od spodu i odczekać 15 min by zaskoczył ;)

_________________
SVNERWUS


7 sty 2011, o 01:39
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Razor napisał(a):
Na jesień w tym roku pojechałem na statoil obok mnie, gdzie jest myjnia samoobsługowa.

Blaszki chłodnicy masz już srebrne? :D Spotkałem się już nawet z taką sv1k, co miała idealnie wszystkie blaszki wygięte pod kątem prostym od Karchera :D

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


7 sty 2011, o 11:13
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Świece
Aż takim idiotą nie jestem, bym walił z bliska w chłodnicę. Poza tym mam osłonę chłodnicy z pomalowanej kwasówki - na pewno widziałeś w galerii ;) i jest wszystko w porządku.

_________________
SVNERWUS


7 sty 2011, o 21:50
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak długo jak będą dawać iskrę i będzie odpowiednia przerwa. No i do puki nie dostaną przebicia.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


28 sty 2011, o 11:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Świece
czesc

do mojego sv1000s k3 kupiłem ściece NGK CR8EK... dzisiaj wziąłem się za wymianę, świeca na pierwszym cylindrze praktycznie bez użycia większej siły puściła, wykręcała się bez oporów, po wykręceniu zauważyłem że na całej długości gwintu świecy widoczne są ślady ciemnego nalotu ( nagar,olej), na drugim tylnym cylindrze ten nagar widoczny do połowy gwintu ( od strony tłoka).

w pierwszy cylinder wkręciłem nową świecę ( nie smarowałem gwintu pastą miedzianą) , prawie cała się wkręciła dłonią, potem lekko dokręciłem nasadą na kluczu i tu problem, praktycznie nie poczułem oporu / momentu dokręcenia świecy tzn. mam wrażenia jakby gwint w głowicy miał zaraz się zerwać dlatego dalej nie dokręcałem , przy użyciu małej siły świecę odkręciłem ponownie nasadą ( na kluczu) , dokręciłem ponownie i zostawiłem bo boję się że poprzedni właściciel zrypał gwint. . . na tylnym cylindrze jest ok, jest wyczuwalny moment oporu przy dokreceniu świecy. świeca na przednim cylindrze pomacana paluchami nie rusza się,

opcja 1 : poprzedni właściciel zrypał gwint więc zostawić tak jak jest i liczyć na to że nie zerwie gwintu i wyjeb.. świecy .....
opcja 2: poprzedni właściciel nie dokręcił dobrze świecy lub się wykręciła ( w co wątpie ale chciałbym wierzyć) i dlatego gwint jest zaolejony

co robić? zostawić tak czy nie?
czy może wykręcić świecę , gwint przesmarować pastą miedzianą i wkręcić do poczucia wyraźnego oporu ( ryzyko urwania gwintu)
ktoś się orientuje czy da się bez zwalania głowicy naprawić gwint? jakie koszta i sposoby są regeneracji gwintu?
czy w sv1000 jest możliwość tulejowania ( tak się to chyba nazywa) gwintu w głowicy, czy w głowicy jest na to miejsce i czy da się bez jej zwalania .

kurde nie dość że czekam na uszczelniacz popychacza z aso, to teraz jeszcze to ....a w piątek na mazury miałem na moto uderzać......

pozdro i z góry dzięki za odpowiedzi

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


8 lip 2013, o 23:30
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Świece
W nowej świecy przy wkręcaniu zagniata się uszczelka i wrażenie jest takie że na początku nie czuć oporu, tak jakby gwint był zerwany.
Jeśli nie masz wprawy użyłbym klucza dynamometrycznego. Momentu nie pamiętam ale jest niski; sprawdź w serwisówce. Dokręcałeś na zimnym silniku?
Jeśli chodzi o naprawę bez demontażu głowicy, używa się tego rodzaju sprężynek http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- ... 30465.html
Są dostępne w larssonie tylko innej firmy.

_________________
SV liter z owiewkom:)


10 lip 2013, o 10:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Świece
slayer napisał(a):
Jeśli chodzi o naprawę bez demontażu głowicy, używa się tego rodzaju sprężynek http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- ... 30465.html
Są dostępne w larssonie tylko innej firmy.

"Naprawę można wykonać bez demontażu głowicy". Na pewno nic nie wpadnie do cylindra w trakcie takiego zabiegu?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


11 lip 2013, o 08:30
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Świece
Przetestowane na moim aucie. Nic nie wpadło.

_________________
SV liter z owiewkom:)


11 lip 2013, o 08:45
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11
Posty: 231
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Świece
A co z wiórami po gwintowniku ?


11 lip 2013, o 14:13
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Świece
zdunman napisał(a):
A co z wiórami po gwintowniku ?

Większość zostaje na gwintowniku. Wiercenie i gwintowanie z odsysaniem od góry.

_________________
SV liter z owiewkom:)


12 lip 2013, o 10:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL