Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 08:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Naprawa zacisków hamulcowych 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Klocki hamulcowe
Mam taki problem z klockami w przedniej prawej tarczy.
Otóż odkąd kupiłem sv podczas jazdy delikatnie coś ocierało właśnie w przedniej prawej tarczy, a gdy hamowałem już nie było słychać tego tarcia, tak jakby klocek nie odbijał do końca.
Teraz zauważyłem że klocki właśnie na tej tarczy ścierają się nie równomiernie a dokładnie pod takim kontem (/) z jednej strony jeszcze jest ze 3-4 mm a z drugiego końca już nie ma okładziny i zaczyna trzeć o metal.
Czy poprzednik źle zamocował klocki, bo mówił że wymieniał? i czy teraz jak bym chciał wymienić te klocki to muszę na całym przodzie czy tylko w tej prawej tarczy?
Czy może zacisk jest skrzywiony i do wymiany?
Mieliście już takie przypadki?

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


24 maja 2010, o 09:51
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Klocki hamulcowe
Lasooch niech się wypowie bo ostatnio miał ten sam problem :) Krzywe prowadnice zacisków z tego co pamiętam.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


24 maja 2010, o 09:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Klocki hamulcowe
Wymień klocki. Najlepiej 2 komplety czyli na lewą i prawą tarczę. Wyczyść zaciski, przesmaruj tłoczek i prowadnice zacisku. Będzie grało B)
Ed. No właśnie. Sprawdź najpierw prowadnice.

_________________
SV liter z owiewkom:)


24 maja 2010, o 10:04
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Klocki hamulcowe
Jakiś czas temu zauważyłem że jeden klocek można źle włożyć, jest wtedy ze zbyt blisko osi i trze o wewnętrzny rant tarczy.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


24 maja 2010, o 10:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Klocki hamulcowe
Możliwości widzę trzy - jeden tłoczek się zapiekł, skrzywione mocowanie zacisku albo krzywa tarcza.


24 maja 2010, o 10:46
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Klocki hamulcowe
Dono napisał(a):
Możliwości widzę trzy - jeden tłoczek się zapiekł, skrzywione mocowanie zacisku albo krzywa tarcza.

Oby to pierwsze :/ , a o co chodzi z tą krzywą prowadnica, można ją naprostować czy kupujemy nową. Jeżeli tak to jaki koszt jest takiej prowadnicy?

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


24 maja 2010, o 10:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Klocki hamulcowe
Naprostować to raczej trudno, bo jest bardzo sztywna. Z rozbitka pewnie ok 50zł będzie kosztować.


24 maja 2010, o 10:51
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Klocki hamulcowe
Dono napisał(a):
Naprostować to raczej trudno, bo jest bardzo sztywna. Z rozbitka pewnie ok 50zł będzie kosztować.

Gówno prawda, jest mięciutka jak z plasteliny, sam prostowałem :P

Przyczyna - zapieczony jeden tłoczek. W efekcie klocki były nierówno dociskane do tarczy, nierówno się zużywały, zacisk powoli się przekrzywiał, w efekcie skrzywiły się prowadnice.

Musisz rozebrać zaciski, wyciągnąć tłoczki, wyczyścić i nasmarować. Klocki do śmieci, trzeba założyć nowe, bo z tych już nic nie będzie. A żeby naprostować prowadnice, to potrzebujesz półmetrowego pręta z wydrążonym otworem 8mm. Pręt nakładasz na prowadnicę, przykładasz sobie ekierkę i prętem wyginasz prowadnice tak by były prostopadle. Jakiekolwiek prostowanie "na oko" czy młotkiem odpada, bo nawet minimalne skrzywienie nie widoczne na pierwszy rzut oka, powoduje obcieranie klocków o tarczę.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 maja 2010, o 17:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Klocki hamulcowe
lasooch napisał(a):
Dono napisał(a):
Naprostować to raczej trudno, bo jest bardzo sztywna. Z rozbitka pewnie ok 50zł będzie kosztować.

Gówno prawda, jest mięciutka jak z plasteliny, sam prostowałem :P


To chyba w gaźnikowych, bo we wtryskowej wygląda na solidną ;)


24 maja 2010, o 18:52
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Klocki hamulcowe
Moim zdaniem wygląda na dokładnie taką samą, bo i wtryskowe i gaźnikowe mają identyczne zaciski :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 maja 2010, o 19:41
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Klocki hamulcowe
Dzisiaj rozebrałem zacisk i faktycznie prowadnica skrzywiona, pewnie któryś z tłoczków się zapiekł. I teraz tak, lasooch wytłumacz mi jak tylko najprościej potrafisz jak ty tą prowadnice prostowałeś? i czym najlepiej wyczyścić tłoczki i cały zacisk? Pędzelek + .............???, nie mam zamiaru spuszczać płynu i wyciągać całych tłoczków wraz z uszczelkami tylko wysunę tłoczki jak to najbardziej możliwe i wtedy polerka, no i jeszcze o nowych klockach muszę pomyśleć.

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


26 maja 2010, o 19:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42
Posty: 306
Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
Post Re: Klocki hamulcowe
Może zamiast pędzelka to weź szczoteczkę do zębów i myj płynem hamulcowym. Zwróć uwagę na uszczelniacz, który może się podwinąć lub przekręcić przy wyciskaniu lub wciskaniu tłoczka. Jak coś nie szło szczoteczką to delikatnie zeskrobywałem, ale tak żeby nie porysować tłoczka.


26 maja 2010, o 21:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Klocki hamulcowe
Longer napisał(a):
Dzisiaj rozebrałem zacisk i faktycznie prowadnica skrzywiona, pewnie któryś z tłoczków się zapiekł. I teraz tak, lasooch wytłumacz mi jak tylko najprościej potrafisz jak ty tą prowadnice prostowałeś? i czym najlepiej wyczyścić tłoczki i cały zacisk? Pędzelek + .............???, nie mam zamiaru spuszczać płynu i wyciągać całych tłoczków wraz z uszczelkami tylko wysunę tłoczki jak to najbardziej możliwe i wtedy polerka, no i jeszcze o nowych klockach muszę pomyśleć.

Czuję, że wiele tak nie zdziałasz :P Ja bym jednak rozebrał na części pierwsze. Tłoczki mogą być nie tylko brudne, więc pewnie w ruch pójdzie i drobny papierek ścierny...
Nim zaczniesz rozbierać hamulce, to przygotuj sobie niezbędne narzędzie do prostowania. Czyli albo pręt z osiowo wydrążonym otworem 8mm długości przynajmniej 50mm (żeby cały trzpień się zmieścił), albo rurka o wewnętrznej średnicy 8mm. Cały pręt/rurka powinien mieć moim zdaniem z 0,5m długości. No i do tego porządna duża ekierka.
Prowadnicę trzeba wyjąć z korpusu zacisku. U mnie był problem, bo od nowości nikt tego nie ruszał. Aluminium trochę się utleniło i spęczniało, w efekcie z otworu 10mm zrobiło się 9,5. Aluminium zacisnęło się więc na tej gumowej osłonce trzpienia prowadnicy, a ona na trzpieniu i ni cholery nie mogłem tego rozebrać. Ale jak już rozbierzesz, to wkładasz prowadnicę w imadło tak, by trzymało za płaską część (albo wykorzystując gwinty przykręcasz do czegoś), a trzpienie były ustawione pionowo w górę (tak chyba będzie najwygodniej). Na trzpień zakładasz wykonany wcześniej przyrząd, do płaskiej części przykładasz ekierkę i gniesz te trzpienie dotąd, aż będą prostopadle do blachy.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 maja 2010, o 10:16
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Klocki hamulcowe
Longer napisał(a):
Dzisiaj rozebrałem zacisk i faktycznie prowadnica skrzywiona, pewnie któryś z tłoczków się zapiekł. I teraz tak, lasooch wytłumacz mi jak tylko najprościej potrafisz jak ty tą prowadnice prostowałeś? i czym najlepiej wyczyścić tłoczki i cały zacisk? Pędzelek + .............???, nie mam zamiaru spuszczać płynu i wyciągać całych tłoczków wraz z uszczelkami tylko wysunę tłoczki jak to najbardziej możliwe i wtedy polerka, no i jeszcze o nowych klockach muszę pomyśleć.


Dzisiaj założyłem nowe kocki i próbowałem wyprostować tą prowadnice efekt jest taki, że jak naciskam na hamulec na postoju to widać jak tarcza się wygina, ale tylko ta przy której była zgięta prowadnica. Zakładam że nadal ta prowadnica jest krzywa mimo prostowania. Podniosłem przód moto i koło straszeni ciężko się obraca ale jak odkręcę wadliwy zacisk to kręci się tak jak powinno. Postanowiłem kupić prowadnice, szukam używki ale nikt nie chcę mi sprzedać samej prowadnicy nawet jednego zacisku tylko komplet :/.
Macie może pomysł gdzie taką prowadnicę dostać albo gdzie tą naprostować profesjonalnie???

P.S Czy zaciski w wtryskowej są takie same jak w gaźnikowej????

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


15 cze 2010, o 21:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Klocki hamulcowe
Longer - taką metodą, jak opisałem wyżej, spokojnie można wyprostować prowadnice tak, że przy obracaniu koła nawet szmeru nie usłyszysz. U mnie też na początku objawy były takie same - koło ledwo się kręciło, tarcza aż się wyginała. Spróbuj to naprostować, filozofia żadna, a zaoszczędzisz parę złociszy ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


16 cze 2010, o 02:09
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Klocki hamulcowe
Z którego bandita pasuje prowadnica do sv, bo przyszła mi paczka z prowadnicą od bandita i nie pasuje jest innej firmy tj, nissin a ja mam tokico, ale w różnych banditach mocowali różne zaciski tylko w jakich, rok model, bo wiem że z któregoś pasują.

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


21 cze 2010, o 20:18
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Klocki hamulcowe
Klocki to pikuś, szukam kogoś kto podejmie się pełnej regeneracji zacisków z wymianą o-ringów (reszta jest ok). Wypluło mi uszczelki, a kupowanie zestawów naprawczych (200/sztuka) mi się nie uśmiecha :/

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


8 sty 2011, o 00:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Klocki hamulcowe
Niemożliwe, że tak drogo. Pewnie w serwisie, poszukaj po sklepach. To używane zaciski za 50zł/szt bardziej się opłaca kupić.


8 sty 2011, o 00:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Klocki hamulcowe
kacperski napisał(a):
Klocki to pikuś, szukam kogoś kto podejmie się pełnej regeneracji zacisków z wymianą o-ringów (reszta jest ok). Wypluło mi uszczelki, a kupowanie zestawów naprawczych (200/sztuka) mi się nie uśmiecha :/

Może się mylę, ale to chyba nie jest dużo roboty, nie wiem też, co tam jest do regeneracji. Było nawet w jednym z ostatnich przed zimą "motocyklicznie" (tvn-turbo):
rozebrać zacisk na drobne, zostawić na noc w starym płynie hamulcowym (wymyje, wyżre wszystkie zabrudzenia, a nie powoduje korozji). Po obejrzeniu wszystkiego i ew. wymianie elementów - składamy :)

To co może wymagać wymiany to tłoczki i uszczelki (i klocki ham. :) ) - uszczelki po prostu trzeba kupić nowe, zaś tłoczki można chyba spróbować przeszlifować (tak robiłem w moto żony), ale podobno mogą wtedy zacząć korodować :/ Tak czy siak warto spróbować, w najgorszym razie i tak po prostu kupi się nowe.

Koszt uszczelek i ew. tłoczków jest po prostu nie do przeskoczenia. Jedyne co, to sprawdzić ceny w KLASIE, Larssonie i na alle-drogo i brać tam gdzie taniej.

Coś pominąłem?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


8 sty 2011, o 13:52
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Klocki hamulcowe
Robocizną sam bym się zajął, ale tych cholernych uszczelek nigdzie osobno nie ma. Już jednego "fachmana" pogoniłem po tym jak półtora miesiąca czekał na gumki, rzekomo z larssona.
Zestaw naprawczy to 200 pln za zacisk, można kupić tłoczki+uszczelki za 80pln/sztuka. Ale to wciąż marnowanie pieniędzy bo tłoczki mam malinka.

Hilfe :(

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


8 sty 2011, o 15:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL