Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
Wczoraj miałem akcję "se skręcę" gościa w busie. Efekt - hamowanie, zgasł mi silnik i skulałem się na chodnik. O dziwo koleś wysiadł z auta i mnie przeprosił za tę akcję . Gdybym jechał trochę szybciej, to by był dzwon ... Zdrowia.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Re: Xenony
Suzi Mua napisał(a):
Z homologacją europejską jest jak niżej: E1- Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey. Numer homologacji oznacza, w którym kraju ją przyznano, a to jest dla nas informacja skąd teoretycznie pochodzi produkt.
Pytanie małe mam. Zakładam Xenon no i wyszedł problem tzn. żarnik zamontowany, wszystko pospinane. Po przekręceniu kluczyka żarnik delikatnie świeci po czym gaśnie... Po podpięciu bezpośrednio do akumulatora wszystko działa jak powinno. Pomoże ktoś w tym temacie?
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Re: Xenony
A z czego zasilasz przetwornice? Jeśli z oryginalnych kabli lampy, to zmierz jakie masz na nich napięcie pod obciążeniem. Niestety w SVce instalacja elektryczna jest raczej słaba, ale w prosty sposób można sobie poprawić światła zasilając światła przez przekaźnik spięty porządnymi przewodami z akumulatorem.
_________________ SV650S K6
22 sty 2011, o 15:47
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
A ja może wyskoczę z trochę innym pytaniem. Czy da się jakoś podgrzewać żarnik xenonowy?? Np. zasilając go jakimś prądem, który jeszcze nie powoduje pełnego świecenia ale ogrzewa żarnik?? Chodzi mi o to, że jak wpakowałem xenon w lampę drogową strszej SVki 650S, to po zapuszczeniu światła długiego, żarnik musiał się rozgrzać przez 3-5 sekund, co z automatu wykluczało sens jego stosowania. Natomiast jak już żarnik był rozgrzany, to światło drogowe działało bez zarzutu. W rezultacie byłem zmuszony zdemontować xenon z lampy drogowej i zostawić tylko na lampie mijania.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
Dla temu, zamierzam kupić Filip Blu Wiżyn na światło drogowe. Nawet nie ze względu na jasność świecenia, ale na kolor, żeby nie było za bardzo różnicy między xenonem (biały) a halogenem (aktualnie żółty). Postojówkę, zamontowałem ledową więc ma biały kolor. To wszystko tak prewencyjnie, żeby się policjantom nie rzucało w oczy. Ale podgrzewanie żarnika to też jest jakiś pomysł, choć mało wykonalny.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
Dziwne przygody miałeś Suzi. U mnie żarnik wszedł z drobnym jękiem, chińczyki faktycznie ten wypustek zrobili trochę za duży. Wystarczyło dobrze przymierzyć i przycisnąć palcem.
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
Póki co właśnie nie mam ten bluevision, bo na alledrogo - aukcji z Krakowa brak, a w Krakowie też ich nie widziałem nigdzie. Jak byłem ostatnio w Niemczech, to nawet w markecie typu Biedronka mieli ale za ok 15-20€ sztuka, więc se darowałem. Taka to ta nasza Polska europa, że jak się chce coś kupić, to albo nie ma albo drogie Co do drucika, to u mnie żarnik wchodził bardzo pod kątem, bo dotykał szparki na żarówkę. Mini frezarką ręczną, zrobiłem mu takie wyżłobienie coby nie dotykał obudowy lampy i od tej pory świeci na wprost. Jak zdobędę żarówkę, to wrzucę fotkę z komórki EDIT: Pojawiły się nowe żarówki: Philips BlueVision Ultra, jak kogoś kręcą marketingowe reklamówki, to zapodaję Wideło:
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
No właśnie, chodzi mi o białe światło, żarnik mam 4300k. Dioda w światełku mijania niestety ma zupełnie inny odcień, gdzieś wyczytałem że to niby 8000k. Jeszcze dorzucę trzecie światło, o zupełnie innym odcieniu, i będę mógł lampki choinkowe wieszać na szyi
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
No fakt, że xenon różni mi się od diody, ale te różnice są niewielkie. Jak założyłem xenon przy standardowej postojówce, to różnica biały/żółty chciała oczy wypalić Myślę, że te całe drogie bluevision, też dadzą jakiś efekt zbliżony do xenonu (4300k) i diodówki - zobaczymy jak to gdzieś w końcu kupię do wiosny.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Re: Xenony
Podgrzewanie żarnika? No prosze... Coś takiego nie istnieje i istnieć nie będzie.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
24 sty 2011, o 00:20
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Re: Xenony
Żeby mieć drogowe w xenonie nie zakłada się oddzielnych palników do reflektorów drogowych tylko przerabia światła mijania na soczewki i wstawia bixenon.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Re: Xenony
kacperski napisał(a):
To żeście mnie zaciekawili. bi-xenon w tej biednej soczewce + blu vision w drogowym?
A po co Ci drogowe jak masz bi-xenon? Bi-xenon polega na tym że mijania i drogowe masz w jednym palniku i elektrycznie sterowana jest przesłona tworząca linię odcięcia światła a żarnik świeci się cały czas, dlatego odpada problem z rozgrzewaniem.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
Ale kombinujecie, w przypadku SV gaźnikowych, jedynym w miarę rozsądnym rozwiązaniem, jest włożenie w światła mijania żarnika Xenonowego w soczewkę, w światło długie należy włożyć żarówkę a'la Xenon (najlepiej Philips, Osram), a w postojówkę diodę super jasną zimny biały kolor. Do tego przerobić instalację, żeby światło mijania nie gasło, przy przełączaniu na długie. I to jest jedyna słuszna i możliwa do zrealizowania koncepcja.
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
24 sty 2011, o 14:47
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Re: Xenony
I dokładnie tak zrobiłem
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive