Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
martinii75
motorowerzysta
Dołączył(a): 23 sty 2011, o 23:29 Posty: 53 Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Zgadzam się z kloegą
_________________ Żyję chwilą Nie chwilę http://img175.imageshack.us/i/20042010379.jpg/ SV 650 s K6
|
28 sty 2011, o 11:45 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Objaśnisz?
|
28 sty 2011, o 18:15 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Własnie, czy to aby nie legenda, mit z rodzaju wszyscy o tym mówią, a nikt nie wie skąd to się bierze. Bo niby czym się różni praca silnika w układzie V od R oprócz konta nachylania cylindrów i tłoka względem siebie. Hmmm.. postaram się pogmerać i czegoś dowiedzieć. Jest ktoś kto wie? Dzięki za sugestie BTW Czy czasami przyczyną ubywania u Was oliwy nie jest przelewanie jego stanu? Wiele osób leje olej ponad stan, bo "na gumie" bo "lepiej więcej", a to właśnie może być jedna z przyczyn jego "przepalnia". W swojej SV lałem zawsze stan ale pod max. Dolewała około 200 - 300 ml id wymiany do wymiany.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 28 sty 2011, o 19:59 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz
|
28 sty 2011, o 19:53 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Jedyne, co mi przychodzi na myśl to średnice tłoków - w V-kach o tej samej pojemności są większe. Ale to nie zależy od układu cylindrów, ale właśnie od średnicy tłoków.
Powiedziałbym raczej, że to rzędówki biorą więcej oleju, bo z reguły kręcą dużo wyższe obroty.
|
28 sty 2011, o 19:59 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
No hmm, nie bardzo, bo w silnikach R masz więcej tych zakamarków, zamiast 2 dużych tłoków 4 mniejsze, ale pojemność ta sama, zamiast 8 zaworów 16 więc miejsc spierdzielania oleju więcej, więc to R powinien gubić bardziej oliwę. Zbaczamy z tematu ale to jest w sumie temat pokrewny.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
28 sty 2011, o 20:03 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
A moim zdaniem... Ciekawsza krzywa mocy v-ki zachęca do trzymania moto na niższych obrotach i częstszego jego przeciążania w tym zakresie obrotów. Dziękuję, kwiatów nie trzeba
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
28 sty 2011, o 21:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Podzielam
|
28 sty 2011, o 22:03 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Czyli tendencja do zmulania i szarpania silnikiem - powiadacie - hmmm, no no może, ktoś ma inne koncepcje ?
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
28 sty 2011, o 22:23 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
To Kacperski na serio pisał? Jakoś mnie nie przekonuje ta teoria. Moim zdaniem większe zużycie oleju w V-kach to mit. Uważam, że to właśnie silniki wysokoobrotowe zużywają więcej oleju. Oczywiście w jakiś dopuszczalnych granicach.
|
28 sty 2011, o 22:28 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Oleje
A ja uważam ze wszystko zależy od konstrukcji silnika i dbania o niego. NTV z przebiegiem 98 tys. nie brała mi grama oleju. Max od wymiany do wymiany. Nie ważne czy dostawała pod czerwone czy nie. (Czasami dostawała )
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
28 sty 2011, o 22:31 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Kiedyś Lasooch mi mówił, że mu Vstrom wciągnął 100ml oleju przez 50km - jechał cały czas na 1 i 2 biegu pod wzniesienie, czyli był pod znacznym obciążeniem. Motocykl zdrowy, wcześniej i później nie brał ani grama oleju.
|
28 sty 2011, o 22:59 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Gdzie takie długie i strome wzniesienie znalazł, żeby przez 50km być zmuszonym do jazdy na 1, 2 biegu
|
28 sty 2011, o 23:05 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Spytaj się go. Nigdzie nie pisałem, że strome. Wzniesienie 10-14 %.
|
28 sty 2011, o 23:48 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Tak zrozumiałem, że bardzo strome skoro na niskich biegach leciał. Nie ważne, nie odbiegajmy od tematu.
|
28 sty 2011, o 23:51 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Ja się domyślam, że jechał poprostu z dziewczyną i sporymi bagażami, mogła do tego być też górska serpentyna
|
28 sty 2011, o 23:53 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Z dziewczyną, bez bagaży. Był to podjazd na Sv Jure w Chorwacji, droga ma 23km, 1700m przewyższenia i jeśli dobrze pamiętam, to koło 12% non stop. Początek jedzie się na 2 biegu, czasem tylko wrzuca się 1, a wyższe partie już tylko na 1. I później powrót tak samo, chyba że ktoś nie lubi hamowania silnikiem i chciałby sprawdzić jak się palą klocki hamulcowe I tak jak Słoniu napisał, przed tym podjazdem silnik nie brał grama oleju, na tym krótkim odcinku pożarł mi go trochę, później przy normalnej jeździe też już nie brał ani grama oleju. Poprzedni właściciel lał do sztormiaka motula 5100, ja przeszedłem na castrola power 1 racing przy przebiegu ciut poniżej 30tys. SV dla odmiany nigdy nie łyknęła mi ani grama. Lałem cały czas pełen syntetyk i nawet jak w Lublinie pałowałem cały dzień na torze, czyli praktycznie cały dzień na dwójce i na wysokich obrotach, to też ubytków nie było. A to, że silniki V muszą brać olej, wkładam między bajki. Teorii o średnicy tłoków też nie kupuję, bo nie zależy to od układu V/R tylko od ilości cylindrów. Jak porównujecie silnik V2, to z silnikiem R2, jak R4, to z silnikiem V4. Podejrzewam, że przy zbliżonej pojemności, również średnice będą zbliżone. A jeśli już któryś silnik ma mieć większą średnicę tłoka, to właśnie rzędówka. Tam z reguły skok jest zminimalizowany, przez co można uzyskać wyższe obroty maksymalne i większą moc.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 sty 2011, o 14:19 |
|
|
Kris
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34 Posty: 69
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Ale macie problemy. No i co z tego, że bierze olej. Jeśli już bierze olej to i tak nic z tym nie zrobicie więc trzeba dolewać. Zresztą każdy silnik bierze tylko od stanu silnika zależy jak dużo. Silniki przy bardzo wysokich obrotach potrafią wyrzucić olej, w końcu w bloku silnika wytwarza się ciśnienie. Wypluje go wraz z nadmiarem ciśnienia. Dlatego macie olej albo ślady oleju w obudowie filtra.
_________________ Niech moc będzie z Wami
Suzuki SV650S 2000
|
1 lut 2011, o 10:34 |
|
|
element
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2010, o 15:11 Posty: 59 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR SC57A
|
Re: Oleje
Zrobiłem w tamtym sezonie ponad 16tys km i nawet 1ml oleju nie dolewałem bo nie było takiej potrzeby, za to mój poprzedni Bandit 600 z przebiegiem 40tys lubił sobie chlapnąć i od wywiany do wymiany zawsze musiałem kilka razy dolać, na końcu to jak już się brałem za smarowanie łańcucha to z przyzwyczajenia dolewałem wszystko zależy od konkretnego silnika w konkretnym motocyklu są R4 które przepalają olej i są V2 które przepalają, ale procentowo to pewnie tak samo wychodzi tu i tu.
|
1 lut 2011, o 13:40 |
|
|
KUBAwo
motorowerzysta
Dołączył(a): 19 lip 2010, o 20:24 Posty: 57
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2006
|
Re: Oleje
Mi DL z silnikiem od sv650 podczas jazdy po mieście nie brał nic oleju, a jak tylko pojechałem nad morze ponad 1000km w 2 strony i autostrada po drodze to zechlał do miniumum (2 osoby i bagaż on board). A SV1000 póki co przez jakieś 3000km nie wziął praktycznie ani grama
|
1 lut 2011, o 19:55 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Na forum http://www.motopraszka.fora.pl poruszaliśmy ten sam problem brania oliwy przez Vki i ... | | | | fis napisał(a): Sorry junior9 - :zdegustowany: - jeśli chodzi o materiały junior9 - tłok, pierscienie cylek - te elemanty akurat pierwsze nie zaczynają puszczać olej. To nie czasy Żuka dolniaka. Problem tkwi z reguły w innym miejscu. Z resztą i tak nie zgodze się z Tobą praktycznie w każdym punkcie. :oczami:
v vs r To prawda. Bardziej podatna na konsumpcję oleju może być v-ka. Ale!!! Może !!! A nie musi... boooo jest poprostu bardziej wymagajaca i trudniejsza do wykonania.
Dlaczego? Ano dlatego, iż, że, ponieważ - ma wieksza pulsację gazów w komorze korbowej. W silnikach typu v - wielkosć ciśnienia zmienia się w czasie - w r-kach jest bardziej stała. I znów dlaczego? A - wynika to z budowy tego silnika. W R4 2 tłoki idą do góry, a w tym czasie 2 w dół. Zatem objetość komory korbowej jest constans. W V-ce tłoki mijaja się w dolnej części ich skoku, zatem obj. komory się zmniejsza. Odma zaś dziala (a raczej jej zawór) na nadciśnienie i to własnie ono wciska olej najczesciej trzonkami zaworów prosto do wydechu. Oczywiście - wszystko to zależy od stanu silnika i jego uszczelnień, stanu zaworu odmy (w v-kach) i innych pierdolach. Opis mój jest bardzo ogólny, a przyczyn nadmiernej konsumpcji powinno się szukać indywidualnie w konkretnym sprzęcie.
A dlaczego jest trudniejsza do wykonania? - booo trudniej ją wywazyć.
I to tyle teorii. Teraz praktyka: Warunki czy silnik bedzie brał olej sa strasznie proste, a oto one: -sposób spasowania częsci i ich jakosć no po trosze material, ale to akurat jest już w obecnym swiecie w miarę zrównowazone. chodzi mi tu nie tylko o tolerancje wykonawcze, ale też o luzy montazowe - czyli tymsamym konstrukcję jednostki napedowej. -jakosć uzytych uszczelnień -sposób uzytkowania motocykla w jego "mlodości". -sposób jazdy - kiedy motocykl moze mieć wiekszy apetyt na olej? - kiedy jest pałowany. Sa jeszcze inne szczegóły, ale zalezą one w głównej mierze od sposobu uzytkowania silnika oraz od plynów ustrojowych a raczej ich jakości i częstotliwości wymiany. P.S. Tylko w wyczynie stosuje się 2 pierścieniowe tloki (bez tzw. pierscienia olejowego) - te zabawki mogą mieć powiekszone zuzycie oleju. Z wiadomych względów. Z resztą - zobaczcie sobie do instrukcji obsługi popularnego passata, czy skody - stoi tam jak wól - dopuszczalne zuzycie oleju do bodajrze 0,1l / 1000km. czy jakoś tak.
| | | | |
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
8 lut 2011, o 19:00 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|