Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 07:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
No z tym posuwem tłoków to jedyne w miarę wiarygodne wyjaśnienie.


8 lut 2011, o 19:46
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:44
Posty: 47
Lokalizacja: Swarzędz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K5
Post Re: Oleje
Czy ktoś miał do czynienia z olejami firmy IPONE??

_________________
http://bikepics.com/members/ltwin000/
http://motokoszulka.cupsell.pl/


15 lut 2011, o 18:52
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 07:21
Posty: 187
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: rsv 1000r tuono
Post Re: Oleje
Ja takowy zakupiłem, chłopaki z moto mety polecali, sami leją go do swoich maszyn :mrgreen:Wcześniej lali Motula, ale moto coś go podbierało, po zalaniu Ipone'm żadnych dolewek B) Dopiero za dwa tygodnie wleje do suczki bo teraz stoi z rozgrzebanym sprzęgłem, urwałem jedną śrubkę m6 ;(

_________________
SV 650 n '00 -> SV 1000 s '03 -> RSV 1000R Tuono '06


18 lut 2011, o 20:57
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27
Posty: 127
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Witka wszystkim,


stoję przed zakupem oleju i już zdecydowany bylem kupić Castrol POWER 1 GPS 10W40 półsyntetyczny, ale pojawiło się małe 'ale'.
W service book'u mam napisane że ostatni właściciel wlał Motorex 10W40 o specyfikacji SG, a z tego co wyczytałem na necie to jest to olej syntetyczny. Dokładnego typu oleju nie ma.. więc pewności też nie mam że to pełen syntetyk bo tych motorex'ow jest trochę..

Na forum wyczytałem tutaj że motorex to raczej olej dla maszyn offroad'owych... :/ nie wiem czemu ten akurat został zalany. Kronos pisał że po zalaniu syntetyka po półsyntetyku wyczyści silnik. A jak to się ma w mojej sytuacji - co byście polecili?


1 mar 2011, o 15:46
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Jaki masz przebieg? Ja mam 43 tys. i tylko na syntetyku. Ani grama oleju mi nie bierze.

Moje zdanie to wlej syntetyka i zacznij jeździć, jak po 500km zobaczysz, że dużo ubyło to następny będzie półsyntetyk. Jeżeli nic nie ubyło (albo baaaaardzo malutko - jakieś 1mm na okienku) to dalej wlewaj syntetyk.
Półsyntetyk wlewa się jak silnik trochę oleju spala - bo jest tańszy i trochę uszczelnia silnik tym nagarem. Jak uszczelni to spalanie oleju spada.

Jak zalejesz syntetykiem i okaże się, że jednak był nagar z poprzedniego półsyntetyka, który teraz został wyczyszczony i przez to silnik zaczyna palić olej - nic się nie bój, silnik jest nadal dobrze smarowany :) Dojeździj do następnej wymiany dolewając po trochu co jakiś czas, a potem wlej półsyntetyka - z powrotem zacznie zalepiać nagarem ;)

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 16:53
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27
Posty: 127
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Przebieg to zaledwie 6600mil czyli jakieś 10-11k km ;) Z książki serwisowej wynika że to 3ci olej dopiero.

Brzmi sensownie to co napisałeś :) Też rekomendujesz Castrola Power Racing :> czy na czymś innym latasz :> Korci mnie, żeby zapytać - czemu w salonach nie leją pełno syntetycznych od razu?


1 mar 2011, o 18:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
whistler26 napisał(a):
Przebieg to zaledwie 6600mil czyli jakieś 10-11k km ;) Z książki serwisowej wynika że to 3ci olej dopiero.

Brzmi sensownie to co napisałeś :) Też rekomendujesz Castrola Power Racing :> czy na czymś innym latasz :> Korci mnie, żeby zapytać - czemu w salonach nie leją pełno syntetycznych od razu?


Na Castrolu jeździ i ja już też będę od nowego sezonu :) Lej Castrola :D

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


1 mar 2011, o 18:46
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Tak, zalewam cały czas Castrol Power 1 racing 10W - 50. Nie miałem jeszcze powodu do narzekania na tą oliwę.
Ja ujeżdżam lytra, a tego w jeździe codziennej nie trzeba mocno przeciągać po obrotomierzu by przyspieszał - dlatego nie zauważam zużycia oleju w okienku. 650tki trzeba trochę cisnąć by przyspieszały, więc często zdarza się opinia wśród ich posiadaczy, że każdy silnik musi trochę łyknąć oleju - a to wcale nie prawda ;) Wszystko zależy jak jeździsz.

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 21:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
whistler26 napisał(a):
Korci mnie, żeby zapytać - czemu w salonach nie leją pełno syntetycznych od razu?


Przez pierwszy tysiąc kilometrów to silnik jest chyba nawet mineralnym zalewany, ale nie wiem czy napewno. W każdym razie po to, żeby się dotarł.


1 mar 2011, o 21:51
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27
Posty: 127
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Razor napisał(a):
Tak, zalewam cały czas Castrol Power 1 racing 10W - 50. Nie miałem jeszcze powodu do narzekania na tą oliwę.
Ja ujeżdżam lytra, a tego w jeździe codziennej nie trzeba mocno przeciągać po obrotomierzu by przyspieszał - dlatego nie zauważam zużycia oleju w okienku. 650tki trzeba trochę cisnąć by przyspieszały, więc często zdarza się opinia wśród ich posiadaczy, że każdy silnik musi trochę łyknąć oleju - a to wcale nie prawda ;) Wszystko zależy jak jeździsz.



Dzięki za rade. Bartoszowi także :spoko: Zamawiam i będę zalewać Castrola Power 1 Racing tyle że 10w40.

@Dono: zdaje się na Ciebie.


1 mar 2011, o 21:52
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Nie ma chyba Castrola power 1 racing 10W - 40, wszystkie są 50'. Zamawiaj normalnie 10W - 50, najważniejsze to te 10W (lepkość, smarność czy jak to tam się to określa) a 50 to chyba oznaczenie temperatury, że może pracować w wyższej niż normalne 40'.
Kronos jest tu specem od Olejów, ja tam jestem amator i mam podstawowe informacje :)

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 21:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
10W wskaźnik lepkości w niskich temp, 40-50 wsk. lepkości w temp. 100st. C czyli mniej więcej w temp pracy(im większy wskaźnik tym mniej "wodnisty" jest olej gdy się rozgrzeje) ale nie ma problemów w stosowaniu 10W50 w SV.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


1 mar 2011, o 22:02
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27
Posty: 127
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Domel napisał(a):
10W wskaźnik lepkości w niskich temp, 40-50 wsk. lepkości w temp. 100st. C czyli mniej więcej w temp pracy(im większy wskaźnik tym mniej "wodnisty" jest olej gdy się rozgrzeje) ale nie ma problemów w stosowaniu 10W50 w SV.


Razor napisał(a):
Nie ma chyba Castrola power 1 racing 10W - 40, wszystkie są 50'. Zamawiaj normalnie 10W - 50, najważniejsze to te 10W (lepkość, smarność czy jak to tam się to określa) a 50 to chyba oznaczenie temperatury, że może pracować w wyższej niż normalne 40'.
Kronos jest tu specem od Olejów, ja tam jestem amator i mam podstawowe informacje :)



W sumie to ciekawe co piszesz Domel - występuje ten olej nawet w 10w30 :wtf: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=castrol+power+1+racing&_sacat=See-All-Categories

Szkoda że cena jest taka duża miedzy 10w30 a 10w40.. ale pójdę w ten 10w40 w takim wypadku, nie ma co oszczędzać na takich rzeczach.


1 mar 2011, o 22:12
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
A to Ci dopiero, w polsce jeszcze nie udało mi się uświadczyć 10W - 30 i 40 tego Castrola :hmm:

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 22:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14
Posty: 387
Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Oleje
Ja zakupiłem taki http://allegro.pl/castrol-power-1-gps-4t-4l-10w40-10w-40-promocja-i1460225164.html mam nadzieję że się nada. Co Wy na to? :hmm:

_________________
:forum:
Suzuki SV 650S


1 mar 2011, o 22:20
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
No ale jakieś konkrety o motocyklu, przebieg, poprzednia oliwa?

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 22:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14
Posty: 387
Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Oleje
Przebieg 54000 a oliwa półsyntetyk tylko że nie wiem jaki.

_________________
:forum:
Suzuki SV 650S


1 mar 2011, o 22:27
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27
Posty: 127
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
A ten 10w30 dałby rade? :>


1 mar 2011, o 22:29
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Nie powinno się mieszać 2 różnych olejów, ale skoro nie wiesz jaki był wcześniej poza tym, że był półsyntetykiem to nie masz innego wyjścia i musisz zaryzykować na jakiś nowy olej :]

_________________
SVNERWUS


1 mar 2011, o 22:32
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Bar-T-ekS napisał(a):
Ja zakupiłem taki http://allegro.pl/castrol-power-1-gps-4t-4l-10w40-10w-40-promocja-i1460225164.html mam nadzieję że się nada. Co Wy na to? :hmm:

Wielu chwali...ja miałem w GSXF po kupnie i nie podobała mi się praca skrzyni (no chyba że był zużyty). Z tego co pamiętam ma niską liczbę TBN (wskazującą na ilość subst.myjących i neutralizujących kwasy). Olej 10W30 jeżeli nie jest wymagany przez producenta to się nie nadaje do naszej strefy klimatycznej bo latem jednak jest dość gorąco. A co do innych lepkości Castrola na innych rynkach to tak jak z Bel Rayem EXS...u nas tylko 10W50 a w US 10W50, 10W40, 15W50, 5W40 (i nie wiem czy nie było kiedyś xxW60).

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


1 mar 2011, o 22:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL