Autor |
Wiadomość |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
No z tym posuwem tłoków to jedyne w miarę wiarygodne wyjaśnienie.
|
8 lut 2011, o 19:46 |
|
|
Tomu$
rowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:44 Posty: 47 Lokalizacja: Swarzędz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K5
|
Re: Oleje
Czy ktoś miał do czynienia z olejami firmy IPONE??
_________________ http://bikepics.com/members/ltwin000/ http://motokoszulka.cupsell.pl/
|
15 lut 2011, o 18:52 |
|
|
MiszCZ
motocyklista
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 07:21 Posty: 187 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: rsv 1000r tuono
|
Re: Oleje
Ja takowy zakupiłem, chłopaki z moto mety polecali, sami leją go do swoich maszyn Wcześniej lali Motula, ale moto coś go podbierało, po zalaniu Ipone'm żadnych dolewek Dopiero za dwa tygodnie wleje do suczki bo teraz stoi z rozgrzebanym sprzęgłem, urwałem jedną śrubkę m6
_________________ SV 650 n '00 -> SV 1000 s '03 -> RSV 1000R Tuono '06
|
18 lut 2011, o 20:57 |
|
|
whistler26
motocyklista
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27 Posty: 127 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Witka wszystkim, stoję przed zakupem oleju i już zdecydowany bylem kupić Castrol POWER 1 GPS 10W40 półsyntetyczny, ale pojawiło się małe 'ale'. W service book'u mam napisane że ostatni właściciel wlał Motorex 10W40 o specyfikacji SG, a z tego co wyczytałem na necie to jest to olej syntetyczny. Dokładnego typu oleju nie ma.. więc pewności też nie mam że to pełen syntetyk bo tych motorex'ow jest trochę.. Na forum wyczytałem tutaj że motorex to raczej olej dla maszyn offroad'owych... nie wiem czemu ten akurat został zalany. Kronos pisał że po zalaniu syntetyka po półsyntetyku wyczyści silnik. A jak to się ma w mojej sytuacji - co byście polecili?
|
1 mar 2011, o 15:46 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Jaki masz przebieg? Ja mam 43 tys. i tylko na syntetyku. Ani grama oleju mi nie bierze. Moje zdanie to wlej syntetyka i zacznij jeździć, jak po 500km zobaczysz, że dużo ubyło to następny będzie półsyntetyk. Jeżeli nic nie ubyło (albo baaaaardzo malutko - jakieś 1mm na okienku) to dalej wlewaj syntetyk. Półsyntetyk wlewa się jak silnik trochę oleju spala - bo jest tańszy i trochę uszczelnia silnik tym nagarem. Jak uszczelni to spalanie oleju spada. Jak zalejesz syntetykiem i okaże się, że jednak był nagar z poprzedniego półsyntetyka, który teraz został wyczyszczony i przez to silnik zaczyna palić olej - nic się nie bój, silnik jest nadal dobrze smarowany Dojeździj do następnej wymiany dolewając po trochu co jakiś czas, a potem wlej półsyntetyka - z powrotem zacznie zalepiać nagarem
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 16:53 |
|
|
whistler26
motocyklista
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27 Posty: 127 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Przebieg to zaledwie 6600mil czyli jakieś 10-11k km Z książki serwisowej wynika że to 3ci olej dopiero. Brzmi sensownie to co napisałeś Też rekomendujesz Castrola Power Racing czy na czymś innym latasz Korci mnie, żeby zapytać - czemu w salonach nie leją pełno syntetycznych od razu?
|
1 mar 2011, o 18:17 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Na Castrolu jeździ i ja już też będę od nowego sezonu Lej Castrola
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 mar 2011, o 18:46 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Tak, zalewam cały czas Castrol Power 1 racing 10W - 50. Nie miałem jeszcze powodu do narzekania na tą oliwę. Ja ujeżdżam lytra, a tego w jeździe codziennej nie trzeba mocno przeciągać po obrotomierzu by przyspieszał - dlatego nie zauważam zużycia oleju w okienku. 650tki trzeba trochę cisnąć by przyspieszały, więc często zdarza się opinia wśród ich posiadaczy, że każdy silnik musi trochę łyknąć oleju - a to wcale nie prawda Wszystko zależy jak jeździsz.
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 21:30 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Przez pierwszy tysiąc kilometrów to silnik jest chyba nawet mineralnym zalewany, ale nie wiem czy napewno. W każdym razie po to, żeby się dotarł.
|
1 mar 2011, o 21:51 |
|
|
whistler26
motocyklista
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27 Posty: 127 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Dzięki za rade. Bartoszowi także Zamawiam i będę zalewać Castrola Power 1 Racing tyle że 10w40. @Dono: zdaje się na Ciebie.
|
1 mar 2011, o 21:52 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Nie ma chyba Castrola power 1 racing 10W - 40, wszystkie są 50'. Zamawiaj normalnie 10W - 50, najważniejsze to te 10W (lepkość, smarność czy jak to tam się to określa) a 50 to chyba oznaczenie temperatury, że może pracować w wyższej niż normalne 40'. Kronos jest tu specem od Olejów, ja tam jestem amator i mam podstawowe informacje
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 21:59 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
10W wskaźnik lepkości w niskich temp, 40-50 wsk. lepkości w temp. 100st. C czyli mniej więcej w temp pracy(im większy wskaźnik tym mniej "wodnisty" jest olej gdy się rozgrzeje) ale nie ma problemów w stosowaniu 10W50 w SV.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
1 mar 2011, o 22:02 |
|
|
whistler26
motocyklista
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27 Posty: 127 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
W sumie to ciekawe co piszesz Domel - występuje ten olej nawet w 10w30 http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=castrol+power+1+racing&_sacat=See-All-CategoriesSzkoda że cena jest taka duża miedzy 10w30 a 10w40.. ale pójdę w ten 10w40 w takim wypadku, nie ma co oszczędzać na takich rzeczach.
|
1 mar 2011, o 22:12 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
A to Ci dopiero, w polsce jeszcze nie udało mi się uświadczyć 10W - 30 i 40 tego Castrola
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 22:17 |
|
|
Bar-T-ekS
SV Rider
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14 Posty: 387 Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Oleje
_________________
Suzuki SV 650S
|
1 mar 2011, o 22:20 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
No ale jakieś konkrety o motocyklu, przebieg, poprzednia oliwa?
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 22:24 |
|
|
Bar-T-ekS
SV Rider
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14 Posty: 387 Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Oleje
Przebieg 54000 a oliwa półsyntetyk tylko że nie wiem jaki.
_________________
Suzuki SV 650S
|
1 mar 2011, o 22:27 |
|
|
whistler26
motocyklista
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 03:27 Posty: 127 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
A ten 10w30 dałby rade?
|
1 mar 2011, o 22:29 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Nie powinno się mieszać 2 różnych olejów, ale skoro nie wiesz jaki był wcześniej poza tym, że był półsyntetykiem to nie masz innego wyjścia i musisz zaryzykować na jakiś nowy olej
_________________ SVNERWUS
|
1 mar 2011, o 22:32 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Wielu chwali...ja miałem w GSXF po kupnie i nie podobała mi się praca skrzyni (no chyba że był zużyty). Z tego co pamiętam ma niską liczbę TBN (wskazującą na ilość subst.myjących i neutralizujących kwasy). Olej 10W30 jeżeli nie jest wymagany przez producenta to się nie nadaje do naszej strefy klimatycznej bo latem jednak jest dość gorąco. A co do innych lepkości Castrola na innych rynkach to tak jak z Bel Rayem EXS...u nas tylko 10W50 a w US 10W50, 10W40, 15W50, 5W40 (i nie wiem czy nie było kiedyś xxW60).
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
1 mar 2011, o 22:33 |
|
|