Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 09:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14
Posty: 387
Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Oleje
Dzięki za rady ;)
Będzie :piwo: przy najbliższej okazji :]

_________________
:forum:
Suzuki SV 650S


1 mar 2011, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
Będę zalewał silnik Castrolem 10W50, wcześniej był 10W40 półsyntetyk. Zrobić taki myk, że zalać świeżym syntetykiem, potem go po niedługim czasie spuścić i zalać znowu świeżym syntetykiem? :>


1 mar 2011, o 23:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Dla mnie takie płukanie silnika olejem jest bez sensu. Jak ktoś ma za dużo kasy i koniecznie chce zrobić swojemu silnikowi dobrze, to zamiast zmieniać olej co 6tys, można zmieniać np. co 3tys, ale płukanki bym odpuścił... ;)

Co do oleju 10w30, 10w40, 10w50... Druga liczba oznacza odporność oleju na pracę w wysokich temperaturach. Chodzi o to, by olej po rozgrzaniu nie był zbyt rzadki. 30 nadaje się np. na skandynawię, 40 na umiarkowane warunki, 50 na gorące kraje. Jako, że latamy głównie w lecie, to skupiłbym się na 40 i 50. Pomimo, że producent zaleca 10w40, to 50 będzie co najwyżej lepiej znosić jazdę w korku, upalanie na torze cały dzień na wysokich obrotach i niskim biegu czy po prostu upalne lato. Na pewno nie zaszkodzi się tak silnikowi.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 mar 2011, o 00:14
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
Dla mnie takie płukanie silnika olejem jest bez sensu. Jak ktoś ma za dużo kasy i koniecznie chce zrobić swojemu silnikowi dobrze, to zamiast zmieniać olej co 6tys, można zmieniać np. co 3tys, ale płukanki bym odpuścił... ;)

Co do oleju 10w30, 10w40, 10w50... Druga liczba oznacza odporność oleju na pracę w wysokich temperaturach. Chodzi o to, by olej po rozgrzaniu nie był zbyt rzadki. 30 nadaje się np. na skandynawię, 40 na umiarkowane warunki, 50 na gorące kraje. Jako, że latamy głównie w lecie, to skupiłbym się na 40 i 50. Pomimo, że producent zaleca 10w40, to 50 będzie co najwyżej lepiej znosić jazdę w korku, upalanie na torze cały dzień na wysokich obrotach i niskim biegu czy po prostu upalne lato. Na pewno nie zaszkodzi się tak silnikowi.


Dokładnie tak. Właśnie z uwagi na to, że jeździmy przeważnie w wysokich temperaturach i korki często się zdarzają oliwa 10w-50 spisywać się będzie lepiej.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 mar 2011, o 11:26
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2010, o 13:14
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K7 (ex S'ka)
Post Re: Oleje
A ja mam pytanie jaki olej wlać jeżeli kupujesz moto i nie masz zielonego pojęcia co jest w środku? Czytałem żeby nie mieszać różnego rodzaju to jak najbezpieczniej przejść na jakiś nowy. Czy można zdecydować się na syntetyka jeżeli chcesz takim zalewać później. Moto SV 650 K7 przebieg ok. 20 tyś km.


3 mar 2011, o 15:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
baad napisał(a):
Moto SV 650 K7 przebieg ok. 20 tyś km.


Kupiłem K7 12tys. Zalałem półsyntetykiem i nakręciłem prawie do 20 tys. Teraz przeskoczyłem na Castrola full syntetycznego i nic nie wybuchło ;) Jeżeli chodzi o przebieg i rok to moje moto jest w identycznej sytuacji jak twoje :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


Ostatnio edytowano 6 mar 2011, o 14:21 przez Bartosz, łącznie edytowano 1 raz



3 mar 2011, o 16:05
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Pojęcie "nie mieszania" oleju dotyczy dolewek oleju innego rodzaju niż ten który już jest w silniku. Jeśli już olej musimy dolać w sytuacji "W", to zawsze dolewamy olej ten sam lub leszy, nigdy "gorszy", bo taka dolewka skutkuje koniecznością późniejszej wymiany całego oleju.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 mar 2011, o 16:48
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Jakieś opinie na temat produktów firmy Liqui Moly. Do szlifiery się nada, czy lepiej brać Castrola/Motula.

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


7 mar 2011, o 16:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Olej to olej. Każdy się nada.


7 mar 2011, o 17:18
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Oleje
Zmiana z 20w50 na 10w40 (niestety polski klimat...) - daje to rade przy 37 000, czy będę jeździć z butelką oleju?

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


7 mar 2011, o 19:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Lej pan, nie powinno być kwiatków.


7 mar 2011, o 21:54
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2010, o 00:07
Posty: 52
Lokalizacja: Dwikozy/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999.
Post Re: Oleje
Ja też bym prosił o pomoc... moto 99r przebieg 22000 i nie wiem co było wcześniej, mechanik poleca MOTUL 10w40 może być czy wlać lepiej jakiś syntetyk?


8 mar 2011, o 00:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Z tego co mi wiadomo, to Motul 10W40 może być półsyntetyczny lub w pełni syntetyczny.
Jak masz oryginalny przebieg (w co wątpię) to nawet się nie zastanawiaj tylko lej full syntetyka. Jeśli nie jesteś pewien czy to 22000 czy raczej 122000km to może lepiej wlać półsyntetyczny.


8 mar 2011, o 00:28
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2010, o 00:07
Posty: 52
Lokalizacja: Dwikozy/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999.
Post Re: Oleje
Moto przywiezione z Włoch, wykupione z salonu Suzuki serwisowane w ASO a w Polsce nie jeżdżone więc liczę, że przebieg jest oryginalny.


8 mar 2011, o 00:34
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
porucznik_M napisał(a):
Ja też bym prosił o pomoc... moto 99r przebieg 22000 i nie wiem co było wcześniej, mechanik poleca MOTUL 10w40 może być czy wlać lepiej jakiś syntetyk?

Na poprzedniej stronie jest podobne pytanie (widzę, że nie czytałeś), więc zacytuje swoje słowa:

Razor napisał(a):
Moje zdanie to wlej syntetyka i zacznij jeździć, jak po 500km zobaczysz, że dużo ubyło to następny będzie półsyntetyk. Jeżeli nic nie ubyło (albo baaaaardzo malutko - jakieś 1mm na okienku) to dalej wlewaj syntetyk.
Półsyntetyk wlewa się jak silnik trochę oleju spala - bo jest tańszy i trochę uszczelnia silnik tym nagarem. Jak uszczelni to spalanie oleju spada.

Jak zalejesz syntetykiem i okaże się, że jednak był nagar z poprzedniego półsyntetyka, który teraz został wyczyszczony i przez to silnik zaczyna palić olej - nic się nie bój, silnik jest nadal dobrze smarowany :) Dojeździj do następnej wymiany dolewając po trochu co jakiś czas, a potem wlej półsyntetyka - z powrotem zacznie zalepiać nagarem ;)


12 letni motocykl, z włoch gdzie śnieg pada tylko w Alpach, ludzie śmigają na potęgę i 22 000 km? Szczerze wątpię ;) no ale mogę się mylić, zdarzają się rodzynki.
Jak zalejesz syntetykiem, wyczyści Ci silnik i zacznie żłopać oliwę na potęgę to dodaj jedynkę z przodu do przebiegu ;)
Jak masz rzeczywisty przebieg to wlewaj syntetyk, nie powinien Ci nic brać (albo jakieś nieznaczne ilości ;)).

Tak czy siak wlewaj syntetyk, a dowiesz się co kupiłeś ;)

_________________
SVNERWUS


8 mar 2011, o 00:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
Razor napisał(a):
Jak zalejesz syntetykiem, wyczyści Ci silnik i zacznie żłopać oliwę na potęgę to dodaj jedynkę z przodu do przebiegu ;)


Albo z tyłu :->

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


8 mar 2011, o 10:12
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Oleje
2 przykłady z życia:

1. sv 650s '02. Przebieg wg licznika 42 tys. km. Parę tys. temu wlałem syntetyk i nic złego się nie stało, od tego czasu ani razu nie musiałem dolewać oleju. Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem, natomiast znacznie lepiej pracuje skrzynia - łatwiej wrzuca się biegi. Różnica jest naprawdę znacząca - polecam.

2. auto - silnik nissan sr20deh przebieg 200 tys. km - wcześniej jeżdżony na półsyntetyku - też przeszedłem na syntetyk i zużycie oleju pozostało znikome.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


8 mar 2011, o 23:43
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Przykład Notturna (obecnie motocykl Erazera) SV 650 01' gaźnik, obecnie ok 53 tys. km, wlał syntetyka i wyczyścił mu silnik - niech sam opowie ile mu zaczął palić tego oleju. Zalał półsyntetyka i spalanie oleju dużo spadło.

_________________
SVNERWUS


8 mar 2011, o 23:58
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Wszystko zależy więc od tego ile syfu pozostawił w silniku niewłaściwy poprzedni olej. Jeśli 2oo jeździło poprzednio na full syntetyku i miało xx przebiegu, to przy xxxx przebiegu też ma mieć fulla i nic się nie dzieje.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


9 mar 2011, o 18:12
Zobacz profil WWW
chachar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29
Posty: 2311
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
Post Re: Oleje
stanie sie cos jak wleje zamiast motula 5100 motul 5000? cos sie wyplucze albo cus?

_________________
CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
Obrazek


12 mar 2011, o 12:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL