Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów
Dobra przeczytam cały temat i zajmę się opisaniem tego wszystkiego od nowa w jednym poście jak wrócę z zajęć
29 mar 2011, o 11:39
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Re: Wyswietlacz biegów
Ale co tu opisywać? wszystko jest w dwóch postach na stronie 18, jeden jest na samej górze, a drugi na samym dole strony. Myślę że trzeci post na stronie 25 wiele do tematu nie wniesie Inna sprawa, że posty odnośnie wyświetlacza od Soldy'ego można by wydzielić do osobnego tematu i w pierwszym poście napisać co i jak. Tylko któremu modowi by się chciało przekopywać przez 25 stron
P.S. Dzisiaj programowałem swój... Żebym nie wiem jak kombinował, to jedynka i tak mi czasem na dwójkę przeskakuje Wsadziłem go taj jak Fredro (dla leniwych: strona 8). Pomarańczowy wyświetlacz fajnie się komponuje z pomarańczowym podświetleniem
edit: poprzesuwało się teraz to strony 6 i 7
_________________ SV650S K6
Ostatnio edytowano 30 mar 2011, o 09:47 przez SweetNoise, łącznie edytowano 1 raz
Inna sprawa, że posty odnośnie wyświetlacza od Soldy'ego można by wydzielić do osobnego tematu i w pierwszym poście napisać co i jak. Tylko któremu modowi by się chciało przekopywać przez 25 stron
Wydzieliłem wszystko. Jeden temat został z różnymi wyświetlaczami, od różnych producentów i w różnej postaci. A ten wątek zawiera informacje tylko i wyłącznie o wyświetlaczu Soldiego.
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy
lasooch jesteś wielki! dziękuje!
30 mar 2011, o 00:46
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy
soldy, przeedytuj pierwszego posta i dodaj tam instrukcję montażu i programowania
_________________ SV650S K6
30 mar 2011, o 09:44
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów
soldyy napisał(a):
@SweetNoise No weź daj żyć Jeszcze tylko dekodera do wyświetlacza tu brakuje
Projekt płytki gotowy. Oddzielnie elektronika (4x4.5cm), oddzielnie wyświetlacz. Wyświetlacz biegów + TRE + fotorezystor. Kto nie chce TRE czy fotorezystora, dostanie płytke po prostu bez tej części. Wyświetlacz będzie taki jak schemat wstawiałem wcześniej. Podłączenie wymaga podpięcia +,-, różowego i niebieskiego kabelka od czujnika biegów.
Teraz koszt: -układ z mikroprocesorem w obudowie 4x4.5cm plastikowej (z okablowaniem) - 60zł -układ wyświetlacza LED w obudowie (zielony lub czerwony 27mm) - 20zł -fotorezystor (niestety to drogie cholerstwo) 10zł -TRE 5zł
Za całość 95zł. Jeśli czegoś nie chcemy, odejmujemy koszt. Teraz czas na dokładniejszą listę chętnych, koniecznie z modelem motocykla (650/1000 do TRE) i "modelem" wyświetlacza.
np. soldyy - 1000 - elektronika, wyświetlacz, fotorezystor
I mała prośba, niech wpisują się osoby raczej zdecydowane. Oczywiście niczego nie zamierzam egzekwować, jeśli ktoś zrezygnuje, ale nie chciałbym sytuacji typu zrobię 15 sztuk, a w końcu znajdzie się 5 chętnych.
A jaki jest obecnie duży ten wyświetlacz i jakie są kolory? Czy coś się zmieniło obecnie?
31 mar 2011, o 11:34
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Re: Re: Wyswietlacz biegów
Jest dokładnie taki sam jak w poście Fredro, tylko kable są czarne.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
31 mar 2011, o 13:00
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Re: Wyswietlacz biegów
A czy taki wyśw. będzie pasował do Yamahy R1 albo Suzuki Bandit? Koledzy się pytają.
Może niech lepiej producent się wypowie? Wiele motocykli suzuki ma identycznie rozwiązany czujnik zapiętego biegu, więc wyświetlacz powinien z nimi działać bez problemu
Może zbyt wcześnie napisałem ale sądzę że Yamaha odpada na bank a Bandit z tego powodu iż ma inne napięcia inną elektronikę inny silnik, bo to inny motocykl (tak przypuszczam). Masz racje niech się twórca wypowie
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy
voorek napisał(a):
Może zbyt wcześnie napisałem ale sądzę że Yamaha odpada na bank a Bandit z tego powodu iż ma inne napięcia inną elektronikę inny silnik, bo to inny motocykl (tak przypuszczam). Masz racje niech się twórca wypowie
Yamaha nie, Bandit tak. Napięcia nie mają znaczenia, po to jest programowanie. Jakby napięcia były wpisane na stałe w 3/4 motocykli to by nie chciało działać.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
Panowie, da radę dorobić taki bajer do gaźnikowej, że ze wzrostem obrotów będą zapalały się kolejne diody, powiedzmy, że będzie ich 5, a przy 11 000 obr będą wszystkie pulsować i razić w oczy? Coś jak w Daytonie 675...
Coś takiego:
Dam radę zamontować to do gaźnikowca?
Ostatnio edytowano 6 kwi 2011, o 19:37 przez Słoniu, łącznie edytowano 1 raz
6 kwi 2011, o 19:22
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy
Przeczytałem cały temat i wydzielam poniżej co ważniejsze posty, mam nadzieje że każdy dowie się z tego posta tego czego chce.
Kod:
Sprawa już ostatnia. Jest możliwość, żebym zrobił elektronikę w oddzielnej obudowie (powiedzmy obudowa 4x4cm) uniwersalną, a do tego możnaby dołączać dowolny wyświetlacz LED. Wtedy wielkość wyświetlacza nie gra roli. Może być maleńki, albo duży, jak komu się podoba. Swoją drogą mi też by taka opcja najlepiej pasowała, bo nie musiałbym się cisnąć na płytce 2x3cm z tymi wszystkimi TRE itp ;) Może być?
Projekt płytki gotowy. Oddzielnie elektronika (4x4.5cm), oddzielnie wyświetlacz. Wyświetlacz biegów + TRE + fotorezystor. Kto nie chce TRE czy fotorezystora, dostanie płytke po prostu bez tej części. Wyświetlacz będzie taki jak schemat wstawiałem wcześniej. Podłączenie wymaga podpięcia +,-, różowego i niebieskiego kabelka od czujnika biegów.
Teraz koszt: -układ z mikroprocesorem w obudowie 4x4.5cm plastikowej (z okablowaniem) - 60zł -układ wyświetlacza LED w obudowie (zielony lub czerwony 27mm) - 20zł -fotorezystor (niestety to drogie cholerstwo) 10zł -TRE 5zł
Za całość 95zł. Jeśli czegoś nie chcemy, odejmujemy koszt. Teraz czas na dokładniejszą listę chętnych, koniecznie z modelem motocykla (650/1000 do TRE) i "modelem" wyświetlacza.
np. soldyy - 1000 - elektronika, wyświetlacz, fotorezystor
[quote="lasooch"][quote="Bartosz"]lasooch- jakiej wielkości masz wyświetlacz u siebie? Był chyba mniejszy od tego co jest o nim mowa w tym temacie...[/quote] Wyświetlacz ma 14x7,5mm, a wysokość samej cyfry to 9,1mm. I jest całkiem widoczny :)[/quote]
proszę się określić co do koloru wyświetlacza. Dostępne:czerwony, zielony, pomarańczowy ;)
Edit: Zapomniałbym, mam jeszcze obudowy przezroczyste, czerwone. Kształt ten sam co czarne. Jeśli ktoś z czerwonym wyświetlaczem by chciał takową - piszcie.
Instrukcja podłączenia: 1. Dla wersji bez TRE Z obudowy elektroniki wychodzi 4 kable.
a)Dwa krótkie (zasilanie) - czerwony/pomarańczowy* (+) i czarny (-). Należy podłączyć zgodnie z polaryzacją (+ do +, - do -). Czarny podłączamy do masy motocykla. Kabel do którego podłączamy + (czerwony/pomarańczowy) należy wybrać z pośród wychodzących ze stacyjki. Napięcie +12V powinno występować na wybranym kablu po przełączeniu stacyjki w pozycję ON. Ewentualnie można pobrać napięcie ze świateł pozycyjnych, ale to nie najlepsza opcja.
b)Dwa długie kable (sygnał) - różowy i niebieski. Różowy podłączamy do różowego we wtyczce idącej do czujnika skrzyni biegów (pod bakiem, w okolicach pompy paliwowej). Niebieski podłączamy do niebieskiego kabla, w tej samej wtyczce. Przewody należy solidnie zaizolować.
2. Dla wersji z TRE Z obudowy elektroniki wychodzi 6 kabli. a)Dwa krótkie, postępować tak jak w wersji bez TRE. b)Dwa długie, opisane: różowy GPS i niebieski N. c)Dwa długie, opisane TRE, różowy i niebieski
Wersję podłączenia dla wyświetlacza z TRE dokończę jutro, bo raczej przyda się jakiś schemat ;)
*w niektórych wyświetlaczach występują czerwone, w innych pomarańczowe, to nie ma znaczenia i jest zupełnie przypadkowe
Opis programowania poszczególnych biegów: W obudowanie elektroniki znajduje się przycisk. 1. Wciskamy przycisk i trzymamy przez 2s. 2. Na ekranie miga "P" - wyświetlacz przechodzi w tryb programowania. 3. Na ekranie wyświetla się "1" - wrzucamy jedynkę, zaczynamy jechać. Programowanie przynosi najlepsze efekty jadąc przy obrotach 4-5tys. Teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia, ale widocznie skrzynia przy tych obrotach pracuje płynnie, nie ma przeciążeń, a co za tym idzie żadnych błędów w odczytach z czujnika. W czasie jazdy wciskamy przycisk i jedziemy około sekundy. Pierwszy bieg zaprogramowany ;) 4. Na wyświetlaczu pokazuje się "2", przełączamy bieg na drugi, wciskamy przycisk, jedziemy około sekundy. Czynność powtarzamy dla pozostałych biegów. Po skończeniu programowania wyświetlacz sam przechodzi w stan domyślny - możemy go od teraz normalnie używać.
To ja szybko opowiem na czym polega ten "problem" z przekłamywaniem ;) Otóż kiepsko zaprogramowaliście układ :P Pisałem: na 4tys, każdy bieg. Takie miganie to skutek programowania przy przyspieszaniu, bardzo niskich obrotach, obrotach bardzo wysokich, albo na stojaku. Przy programowaniu musimy zapewnić układowi jego "środowisko naturalne" :P Proponuje zaprogramować jeszcze raz (tak samo jak wcześniej) i objawy na 101% znikną ;)
Po krótce (jak będzie coś niejasne to jeszcze rozwinę): Różowy kabel we wtyczce po bakiem (ta sama co w przypadku bez TRE) rozcinamy.
1.Kabel opisany GPS (różowy) podpinamy do rozciętego różowego od strony kabla, nie wtyczki (kabel idzie na prawo motocykla). 2.Kabel opisany N dolutowujemy do niebieskiego we wtyczce. Niebieskiego nie tniemy! Tylko nadcinamy izolację i lutujemy kabel od wyświetlacza. 3.Kabel opisane TRE - niebieski lutujemy do czarnego we wtyczce. Tak samo jak niebieski - nie tniemy, tylko dolutowujemy. 4.Kabel opisany TRE - różowy lutujemy do różowego we wtyczce (przecieliśmy go i po podłączeniu kabla "GPS" został jeden koniec. Do tego końca (idącego do wtyczki, a dalej do ECU) właśnie lutujemy różowy TRE.
R@F napisał(a):
Może ktoś poradzi gdzie najlepiej wpiąć się do zasilania (+-)? W kabel od stacyjki jest strasznie niewygodnie. Jakieś pomysły?
Ambasador napisał(a):
Światło pozycyjne
R@F napisał(a):
Wystarczy do wsuwek oba kable podpiąć?
soldyy napisał(a):
Tak, ale jak już pisałem, koniecznie trzeba uważać na polaryzację! + do +, - do -. Odwrotne podłączenie usmaży układ!
Fredro napisał(a):
Ja mam na razie tak (tylko coś muszę zrobić z tym szarym przewodem)
lcddisplay napisał(a):
Ja mam tak:
Razor napisał(a):
Niezły telewizor... szkoda, że nie dało rady mniejszych zrobić...
soldyy napisał(a):
"Cały układ" znajdujący się w oddzielnej obudowie to w rzeczywistości większa część całego układu. W obudowie wyświetlacza jest jeszcze układ fototranzystora. Zawsze można zamówić sobie wersję bez wyświetlacza i dorobić go wg własnych upodobań. Innych obudów, wyświetlaczy i żadnych udziwnień nie przewiduję. Przynajmniej w najbliższym czasie.
lasooch napisał(a):
A ja właśnie zakończyłem test długodystansowy wyświetlacza. No i niestety pojawił się problem... Wraz z rosnącym przebiegiem, wyświetlacz coraz częściej się myli. Zaprogramowałem zgodnie z instrukcją, na początku działał perfekcyjnie, ale zdarza się, że np. pokazuje "6" kiedy jadę na 5 biegu, albo "4" lub "3" gdy jadę na 2. Gdy mam jedynkę zdarza mu się migać naprzemiennie "1"-"2". Zastanawiam się czego to jest wina. Od montażu nakręciłem ok. 5tys. km, pierwsze problemy (pojedyncze błędy) zauważyłem gdzieś po tysiącu, teraz błędy są nagminne
soldyy napisał(a):
Przypadkiem nie zalałeś (w jakimś miłym deszczu) elektroniki? Spróbuj przeprogramować od nowa.
soldyy napisał(a):
Wszelkie "pierdzielenie" typu miganie biegów, albo jeden wyżej/niżej to zasługa złego zaprogramowania. Podczas programowania nie trzeba gwałtownie przyspieszać, hamować itp. Spokojnie pykać na ~4tys albo niżej i nie ma pomyłek.
soldyy napisał(a):
Wszelkie "pierdzielenie" typu miganie biegów, albo jeden wyżej/niżej to zasługa złego zaprogramowania. Podczas programowania nie trzeba gwałtownie przyspieszać, hamować itp. Spokojnie pykać na ~4tys albo niżej i nie ma pomyłek.
soldyy napisał(a):
inne modele do których te wyświetlacze pasują. I tak mamy:
W nowszych Gixach i Hayabusie (z wbudowanym wyświetlaczem) będzie działać tak, że oryginalny wyświetlacz w zegarach będzie pokazywał non stop 6, zaś zapięty aktualnie bieg będzie na dodatkowym. Oczywiście jedyny sens tego zabiegu to zastosowanie TRE. Jakby ktoś ze znajomych chciał się pokusić to proszę bardzo
6 kwi 2011, o 19:34
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy
Słoniu napisał(a):
Panowie, da radę dorobić taki bajer do gaźnikowej, że ze wzrostem obrotów będą zapalały się kolejne diody, powiedzmy, że będzie ich 5, a przy 11 000 obr będą wszystkie pulsować i razić w oczy? Coś jak w Daytonie 675...
Coś takiego:
Dam radę zamontować to do gaźnikowca?
Wszystko się da, ale koszty zaprojektowania i zaprogramowania takiego urządzenia dla jednej sztuki są troche wysokie. Jeśli znaleźliby się chętni - czemu nie. Myślę, że można pomyśleć bardziej o shiftlighcie zamiast takiej linijki ledów. Co Wy na to?
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem