Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kogier
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 20:48 Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: 650N 2006
|
Zmiana kiery w SV650 k6
Od 2-3 tygodni "poskramiam" pod siebie nową złośnicę. Przesiadłem się z zupełnie innego motocykla. Ostatnie 2 lata śmigałem virażką 535 więc generalnie ułożenie całego ciała i sposób jazdy jest inny. Od początku nie leżało mi ułożenie dłoni na kierownicy. Bolały "poduszki" pod kciukami nawet po niedalekiej przejażdżce. Wiem wiem zdaję sobie sprawę że początki są nerwowe i dłonie mimowolnie za mocno ściskają manetki. Po tygodniu jazdy zacząłem to kontrolować myśleć o tym by dłonie były rozluźnione itp. ale efekt nie był jakoś znaczący. Pokombinowałem z ustawieniem jej bardziej w stronę baku nieco pomogło ale to jeszcze nie jest do końca to. Kupując moto poprzedni właściciel dorzucił mi nową kierownicę gratis bo twierdził że sam się przymierzał do wymiany. Sprawdziłem ją wczoraj na sucho i powinna pasować i przybliżyć moje ręce do reszty korpusu o jakieś 2-3cm, więc pozycja będzie bardziej pionowa (na nakedzie i tak wieje) a do tego dążę żeby ręce w łokciach mieć ugięte a nie żeby brały na sztywno każde uderzenie koła. Przechodzę do sedna mojego pytania. Niby wszystko da się przełożyć bez problemu, jedyne co mnie martwi to jak zdjąć manetki ze starej kiery i przełożyć je na nową bez zniszczenia. Czy może wiązało się to będzie z zakupem nowych manetek?
|
14 maja 2011, o 09:10 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
Prawą gumę zsuwasz bez problemu z rollgazem w całości. Lewa natomiast może być problematyczna, ja bym spróbował wsunąć między manetkę i kierownicę rurkę od WD-40 czy silikonu w sprayu, na pewno pomoże. Ew. jak masz możliwość to kompresor i igła taka jak do pompowania piłek, też da radę. Tylko później przed montażem na nowej kierownicy trzeba pamiętać o wymyciu manetek z tych specyfików
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 maja 2011, o 12:24 |
|
|
Kogier
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 20:48 Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: 650N 2006
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
Ok dzięki za podpowiedź tak spróbuję druga ewentualność jaką rozważam to dokupienie nowych manetek np. podgrzewanych żeby już całkiem luksusowo było a te zostawię poprostu na tej kierownicy.
|
15 maja 2011, o 13:15 |
|
|
Kogier
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 20:48 Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: 650N 2006
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
No i przełożona kiera ale oczywiście nie bez bólu... bo jak się ma coś spieprzyć to zgodnie z prawem Murphy"ego się spieprzy. Manetki poszły jak spłatka gorzej, że teraz muszę sprzęgło wyregulować bo jedynka najpierw nie wchodziła a teraz czasem ze zgrzytem da się wbić. A żeby problem nie był osamotniony to jeszcze pękła obejma jak dokręcałem mocowanie lusterka i hamulca... dupa ;-(
|
16 maja 2011, o 16:42 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
Zastanawia mnie, co ma nowa kierownica do pracy sprzęgła?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
16 maja 2011, o 23:26 |
|
|
Kogier
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 20:48 Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: 650N 2006
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
Ma. Otóż tyle że proste odcinki gdzie montujesz manetkę są na tyle krótkie, że mocowanie klamki sprzęgła przesuwa się już na miejsce gdzie zaczyna się na kierownicy łuk, a tym samym odległość klamki od manetki się (w tym wypadku zmniejszyła), więc po zamontowaniu i wciśnięciu sprzęgła nawet moto nie chciało odpalić. Na tyle się skróciła odległość, że po kilku próbach ustawienia owszem odpalił ale 1 bieg wchodził ze strasznym oporem a regulacja linką nie przyniosła oczekiwanego rezultatu - stąd musiałem wszystko przezbroić na orginalnał a pozycja na moto była naprawdę ok szkoda... może jeszcze będę kiedyś próbował jak znajdę kierę odpowiednio wyprofilowaną pod moje potrzeby.
|
17 maja 2011, o 10:40 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
No to faktycznie kibel. Zaryzykowałbym na Twoim miejscu krótkie klamki, takie jak Montana teraz ma sprowadzać. Można je ciut dalej odsunąć od kierownicy niż seryjne (większy zakres regulacji), a przez to że są krótsze, to też przy max. naciśnięciu i zetknięciu końca klamki z manetką, więcej linki jest wyciągnięte z pancerza. Nie jest to jakaś drastyczna zmiana, ale może wystarczy...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 maja 2011, o 10:52 |
|
|
Kogier
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 20:48 Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: 650N 2006
|
Re: Zmiana kiery w SV650 k6
Pomyślałem o tym samym i nawet napisałem tam posta z prośbą o info czy takie rozwiązanie pomoże ale nikt nie umiał powiedzieć lub nie czytał, więc odpuściłem
|
17 maja 2011, o 10:55 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|