Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja ciężarki mam na obu kołach. Chyba nie trzeba tłumaczyć co się może stać, jak koło nie jest wyważone. Słyszałem dużo opinii typu: "nie wyważałem kół, jechałem 200 i nic się nie działo"....ah tak? To spróbuj pojechać 150 w złożeniu i się nie ździw jak od razu w poślizg wpadniesz przez podskakiwanie kół.
|
28 maja 2011, o 16:30 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Teraz to mi tylko zdjęcia pozostały to nie dojdę czy tył bym wyważony, ale na żadnym zdjęciu nie widać ciężarka z tyłu
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
28 maja 2011, o 17:01 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
To jak często wywarzacie koła w moto? Niby mi wibrował przy 180 na autostradzie no ale przy takiej prędkości to może i normalne. W civic przy 160 mało mi koła nie odpadną a są wyważane
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
28 maja 2011, o 17:04 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Może w syfiku masz problem nie z samymi kołami, a np. z tarczami? W moto wyważa się koła przy każdym zdjęciu opony lub jeśli pojawią się jakieś niepożądane objawy. Co do braku ciężarków na tylnym kole, to nie raz się już spotkałem ze "specjalistami" w wulkanizacji czy innym ASO, którzy mówili, że tylnego koła nie trzeba wyważać... bo nie
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 maja 2011, o 17:12 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wyglądają na dobre ale z tym syfem to nigdy nie wiadomo. Te nowsze samochody hondy są strasznie delikatne. Jedynie silniki maja trwałe
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
28 maja 2011, o 17:34 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czytałem kiedyś, że silnik spala bardzo dużo oleju przy prędkościach maksymalnych (pewnie bardziej chodzi o to, że przy maksymalnych obrotach, niezależnie od biegu), prawda to? Przytrzymałem dzisiaj sv sporo czasu na prędkości 230km/h i po powrocie do domu spojrzałem w okienko i się przeraziłem - wcześniej poziom oleju był na środku wziernika, teraz jest na dolnej kresce A może to wina tego, że nie rozgrzewam dobrze motocykla przed jazdą?
|
30 maja 2011, o 00:52 |
|
|
Pedros
Łowca
Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10 Posty: 2859 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Słoniu, nie powinieneś się o coś takiego pytać... o co kaman, po co w silniku olej? Poprawia smarowanie elementów, po co to robi? żeby usprawnić żywotność. Spalanie oleju jest zależne od, chłodzenia silnika, i w zależnie od pracy jaką on wykonuje. Czemu spala olej? musi spalić coś co jest mniej zależne od temp. (po to w SV pow. 2003 włożyli chłodnicę oleju) pałowanie silnika sprawia, nagrzewanie się elementów, a olej także kiedyś się "kończy" popity jestem ciężko mi dobrać słowa. Więcej oleju spalisz jadąc w paradzie na 1szym biegu niż jadąc maxem. Silnik na 1m biegu jadać dłuższy czasz ma większe wymagania, na to też się składa chłodzenie, jak masz za mało płynu albo lipny płyn w chłodnicy też moto ci olej będzie brał jutro jak to przeczytam, i ktoś nie powie więcej to dopiszę bo teraz mi się nie chcę
_________________ JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
|
30 maja 2011, o 01:56 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i to chciałem usłyszeć
|
30 maja 2011, o 02:12 |
|
|
slusar_o2
SV Rider
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58 Posty: 522 Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Mam nadzieje, że sprawdzałeś poziom oleju na zimnym silniku, a nie zaraz po przyjeździe Bo znałem już agentów (sam do nich należe ) którzy byli przerażeni poziomem oleju jak wrócili z wycieczki, a zapomnieli że silnik musi być zimny.
_________________
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/
|
30 maja 2011, o 09:49 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie musi być zimny. Poza tym jakby silnik byłby zimny to Słoniu wtedy by się przeraził. Przy rozgrzanym silniku miał olej na dolnej kresce czyli jakby moto był zimy olej byłby jeszcze niżej.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
30 maja 2011, o 10:08 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i chyba się w przyrodzie zdarza, pojechalem wyważyć kola i przód bez ciężarków. Podjadę jeszcze do innego magika dla pewności ale ten jak widziałem robił wszystko zgodnie ze sztuką.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
30 maja 2011, o 10:35 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej sprawdzałem jak silnik był lekko ciepły. Sprawdziłem teraz olej i poziom ten sam co wczoraj.
|
30 maja 2011, o 12:39 |
|
|
dasio
rowerzysta
Dołączył(a): 30 kwi 2011, o 22:51 Posty: 42 Lokalizacja: WCI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziwi mnie ta opinia o sprawdzaniu oleju na zimnym silniku. Oleju powinno być tyle, żeby po rozrzedzeniu nie wysadził uszczelek i nie przyczynił się do zatarcia.
Ostatnio edytowano 30 maja 2011, o 18:31 przez dasio, łącznie edytowano 1 raz
|
30 maja 2011, o 18:25 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Po to są dwie kreski w okienku i nie ma co nad tym się rozwodzić. Jest minimum i maksimum zaznaczone i olej ma się w tym zakresie trzymać jak jest zimny lub ciepły.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
30 maja 2011, o 18:27 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeśli dobrze cię rozumiem, mówisz o nadmiarze smarowidła. W sv układ smarowania jest otwarty i nadwyżki oliwy motor dzielnie wypluwa odmą do airboxa.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
30 maja 2011, o 18:51 |
|
|
slusar_o2
SV Rider
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58 Posty: 522 Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej sprawdzamy na zimno. Nie na lekko ciepłym, nie na pracującym, ani nie na rozgrzanym, tylko na zimnym kiedy cały olej spłynął do miski. Wtedy też poziom ma się mieścić miedzy full a minimum. Tak jest skonstruowany silnik. Tak jak Kacperski pisał jak nalejesz za dużo to Ci wydmucha, a jak za mało to silnik zatrzesz.
_________________
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/
|
30 maja 2011, o 19:49 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Serio? Ja zawsze stosowałem technikę samochodową, czyli poziom oleju się zawsze sprawdza przy jego temperaturze pracy. Jakieś 60 sekund po zgaszeniu silnika, ale dużej różnicy to chyba nie robi .
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
30 maja 2011, o 21:22 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kuźwa, a może zaczniecie u źródła, czyli od serwisówki? Zamiast udowadniać sobie, że moje jest mojsze niż twojsze, to zajrzyjcie jeden z drugim na stronę 2-13 i znajdziecie tam dokładne wskazówki krok po kroku, napisane jak dla dziecka Odpalić, rozgrzać silnik przez kilka minut, zgasić, odczekać minutę i sprawdzić poziom. Olej sprawdzamy gdy motocykl stoi w pionie, na kołach, bez zbędnego obciążenia. Nie na stojaku, nie na centralce. W takich warunkach poziom oleju ma być między kreskami min i max.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
30 maja 2011, o 22:42 |
|
|
slusar_o2
SV Rider
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58 Posty: 522 Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeszcze kilka minut tego zapisu nie było bo sprawdzałem Anyway zwracam honor, sorki
_________________
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/
|
30 maja 2011, o 22:57 |
|
|
spyra78
SV Rider
Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34 Posty: 1327 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Panowie i Panie oczywiście Czy czymś takim sobie zrobię synchronizację? tak żeby było wszystko cacy: http://allegro.pl/wakuometry-synchroniz ... 54142.html
_________________ SV 1000s - Galeryja operacja upside down Cyklop
---==Facebook==---
|
31 maja 2011, o 00:17 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|