Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 24 paź 2024, o 18:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja ciężarki mam na obu kołach. Chyba nie trzeba tłumaczyć co się może stać, jak koło nie jest wyważone. Słyszałem dużo opinii typu: "nie wyważałem kół, jechałem 200 i nic się nie działo"....ah tak? To spróbuj pojechać 150 w złożeniu i się nie ździw jak od razu w poślizg wpadniesz przez podskakiwanie kół.


28 maja 2011, o 16:30
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
Wyważa się oba koła, w każdym motocyklu szosowym. Jeżeli nie ma ciężarków, to albo spadły, albo ktoś osrał temat wyważania, albo ma idealnie prostą felgę i oponę, co w przyrodzie się nie zdarza :P


Teraz to mi tylko zdjęcia pozostały to nie dojdę czy tył bym wyważony, ale na żadnym zdjęciu nie widać ciężarka z tyłu :D

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


28 maja 2011, o 17:01
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Słoniu napisał(a):
Ja ciężarki mam na obu kołach. Chyba nie trzeba tłumaczyć co się może stać, jak koło nie jest wyważone. Słyszałem dużo opinii typu: "nie wyważałem kół, jechałem 200 i nic się nie działo"....ah tak? To spróbuj pojechać 150 w złożeniu i się nie ździw jak od razu w poślizg wpadniesz przez podskakiwanie kół.


To jak często wywarzacie koła w moto? Niby mi wibrował przy 180 na autostradzie no ale przy takiej prędkości to może i normalne. W civic przy 160 mało mi koła nie odpadną a są wyważane :)

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


28 maja 2011, o 17:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Może w syfiku masz problem nie z samymi kołami, a np. z tarczami?
W moto wyważa się koła przy każdym zdjęciu opony lub jeśli pojawią się jakieś niepożądane objawy. Co do braku ciężarków na tylnym kole, to nie raz się już spotkałem ze "specjalistami" w wulkanizacji czy innym ASO, którzy mówili, że tylnego koła nie trzeba wyważać... bo nie ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 maja 2011, o 17:12
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
Może w syfiku masz problem nie z samymi kołami, a np. z tarczami?
W moto wyważa się koła przy każdym zdjęciu opony lub jeśli pojawią się jakieś niepożądane objawy. Co do braku ciężarków na tylnym kole, to nie raz się już spotkałem ze "specjalistami" w wulkanizacji czy innym ASO, którzy mówili, że tylnego koła nie trzeba wyważać... bo nie ;)


Wyglądają na dobre ale z tym syfem to nigdy nie wiadomo. Te nowsze samochody hondy są strasznie delikatne. Jedynie silniki maja trwałe :obity:

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


28 maja 2011, o 17:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czytałem kiedyś, że silnik spala bardzo dużo oleju przy prędkościach maksymalnych (pewnie bardziej chodzi o to, że przy maksymalnych obrotach, niezależnie od biegu), prawda to? Przytrzymałem dzisiaj sv sporo czasu na prędkości 230km/h i po powrocie do domu spojrzałem w okienko i się przeraziłem - wcześniej poziom oleju był na środku wziernika, teraz jest na dolnej kresce :obity: A może to wina tego, że nie rozgrzewam dobrze motocykla przed jazdą?


30 maja 2011, o 00:52
Zobacz profil
Łowca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10
Posty: 2859
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Słoniu, nie powinieneś się o coś takiego pytać... o co kaman, po co w silniku olej? Poprawia smarowanie elementów, po co to robi? żeby usprawnić żywotność. Spalanie oleju jest zależne od, chłodzenia silnika, i w zależnie od pracy jaką on wykonuje. Czemu spala olej? musi spalić coś co jest mniej zależne od temp. (po to w SV pow. 2003 włożyli chłodnicę oleju) pałowanie silnika sprawia, nagrzewanie się elementów, a olej także kiedyś się "kończy" popity jestem ciężko mi dobrać słowa. Więcej oleju spalisz jadąc w paradzie na 1szym biegu niż jadąc maxem. Silnik na 1m biegu jadać dłuższy czasz ma większe wymagania, na to też się składa chłodzenie, jak masz za mało płynu albo lipny płyn w chłodnicy też moto ci olej będzie brał :) jutro jak to przeczytam, i ktoś nie powie więcej to dopiszę :) bo teraz mi się nie chcę :)

_________________
JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE :)


30 maja 2011, o 01:56
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i to chciałem usłyszeć :D


30 maja 2011, o 02:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58
Posty: 522
Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Mam nadzieje, że sprawdzałeś poziom oleju na zimnym silniku, a nie zaraz po przyjeździe :P Bo znałem już agentów (sam do nich należe :obity: ) którzy byli przerażeni poziomem oleju jak wrócili z wycieczki, a zapomnieli że silnik musi być zimny.

_________________
Obrazek
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/


30 maja 2011, o 09:49
Zobacz profil ICQ
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
slusar_o2 napisał(a):
którzy byli przerażeni poziomem oleju jak wrócili z wycieczki, a zapomnieli że silnik musi być zimny.


Nie musi być zimny. Poza tym jakby silnik byłby zimny to Słoniu wtedy by się przeraził. Przy rozgrzanym silniku miał olej na dolnej kresce czyli jakby moto był zimy olej byłby jeszcze niżej.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


30 maja 2011, o 10:08
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kilerpl napisał(a):
lasooch napisał(a):
Wyważa się oba koła, w każdym motocyklu szosowym. Jeżeli nie ma ciężarków, to albo spadły, albo ktoś osrał temat wyważania, albo ma idealnie prostą felgę i oponę, co w przyrodzie się nie zdarza :P


Teraz to mi tylko zdjęcia pozostały to nie dojdę czy tył bym wyważony, ale na żadnym zdjęciu nie widać ciężarka z tyłu :D


No i chyba się w przyrodzie zdarza, pojechalem wyważyć kola i przód bez ciężarków.
Podjadę jeszcze do innego magika dla pewności ale ten jak widziałem robił wszystko zgodnie ze sztuką.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


30 maja 2011, o 10:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej sprawdzałem jak silnik był lekko ciepły. Sprawdziłem teraz olej i poziom ten sam co wczoraj.


30 maja 2011, o 12:39
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 30 kwi 2011, o 22:51
Posty: 42
Lokalizacja: WCI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziwi mnie ta opinia o sprawdzaniu oleju na zimnym silniku. Oleju powinno być tyle, żeby po rozrzedzeniu nie wysadził uszczelek i nie przyczynił się do zatarcia.


Ostatnio edytowano 30 maja 2011, o 18:31 przez dasio, łącznie edytowano 1 raz



30 maja 2011, o 18:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Po to są dwie kreski w okienku i nie ma co nad tym się rozwodzić. Jest minimum i maksimum zaznaczone i olej ma się w tym zakresie trzymać jak jest zimny lub ciepły.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


30 maja 2011, o 18:27
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
dasio napisał(a):
Dziwi mnie ta opinia o sprawdzaniu oleju na zimnym silniku. Oleju powinno być tyle, żeby po rozrzedzeniu nie wysadził uszczelek i nie przyczynił się do zatarcia.

Jeśli dobrze cię rozumiem, mówisz o nadmiarze smarowidła. W sv układ smarowania jest otwarty i nadwyżki oliwy motor dzielnie wypluwa odmą do airboxa.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


30 maja 2011, o 18:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58
Posty: 522
Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
dasio napisał(a):
Dziwi mnie ta opinia o sprawdzaniu oleju na zimnym silniku. Oleju powinno być tyle, żeby po rozrzedzeniu nie wysadził uszczelek i nie przyczynił się do zatarcia.

Olej sprawdzamy na zimno. Nie na lekko ciepłym, nie na pracującym, ani nie na rozgrzanym, tylko na zimnym kiedy cały olej spłynął do miski. Wtedy też poziom ma się mieścić miedzy full a minimum. Tak jest skonstruowany silnik. Tak jak Kacperski pisał jak nalejesz za dużo to Ci wydmucha, a jak za mało to silnik zatrzesz.

_________________
Obrazek
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/


30 maja 2011, o 19:49
Zobacz profil ICQ
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
slusar_o2 napisał(a):
dasio napisał(a):
Dziwi mnie ta opinia o sprawdzaniu oleju na zimnym silniku. Oleju powinno być tyle, żeby po rozrzedzeniu nie wysadził uszczelek i nie przyczynił się do zatarcia.

Olej sprawdzamy na zimno. Nie na lekko ciepłym, nie na pracującym, ani nie na rozgrzanym, tylko na zimnym kiedy cały olej spłynął do miski. Wtedy też poziom ma się mieścić miedzy full a minimum. Tak jest skonstruowany silnik. Tak jak Kacperski pisał jak nalejesz za dużo to Ci wydmucha, a jak za mało to silnik zatrzesz.


Serio? Ja zawsze stosowałem technikę samochodową, czyli poziom oleju się zawsze sprawdza przy jego temperaturze pracy.
Jakieś 60 sekund po zgaszeniu silnika, ale dużej różnicy to chyba nie robi .

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


30 maja 2011, o 21:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kuźwa, a może zaczniecie u źródła, czyli od serwisówki? Zamiast udowadniać sobie, że moje jest mojsze niż twojsze, to zajrzyjcie jeden z drugim na stronę 2-13 i znajdziecie tam dokładne wskazówki krok po kroku, napisane jak dla dziecka ;)

Odpalić, rozgrzać silnik przez kilka minut, zgasić, odczekać minutę i sprawdzić poziom. Olej sprawdzamy gdy motocykl stoi w pionie, na kołach, bez zbędnego obciążenia. Nie na stojaku, nie na centralce. W takich warunkach poziom oleju ma być między kreskami min i max.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


30 maja 2011, o 22:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2010, o 20:58
Posty: 522
Lokalizacja: Ruda Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeszcze kilka minut tego zapisu nie było bo sprawdzałem :mur: Anyway zwracam honor, sorki ;)

_________________
Obrazek
http://www.bikepics.com/members/slusar_o2/


30 maja 2011, o 22:57
Zobacz profil ICQ
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Panowie i Panie oczywiście :)

Czy czymś takim sobie zrobię synchronizację? tak żeby było wszystko cacy:
http://allegro.pl/wakuometry-synchroniz ... 54142.html

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


31 maja 2011, o 00:17
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL