Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 04:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn? 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: jakie paliwo?
http://uokik.gov.pl/kontrola_stacji_pal ... 8_i_on.php
na dole strony link do raportu z kontroli stacji paliw.
Montana napisał(a):
A ja się deczko zdziwiłam po ostatnim zatankowaniu Vpowera że motocykl spalił mi 0,75l mniej niż lejąc pb95 ;) Ale i tak wyjdzie na to samo jak spali mniej droższego paliwa i jak więcej tańszego.

To normalne zjawisko po zatankowaniu paliwa (bez względu na liczbę oktan) np. u naszych zachodnich sąsiadów. Kiedyś słyszałem, że vpower jest importowanym paliwem, może dlatego...?

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


1 cze 2011, o 01:31
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 22 mar 2011, o 00:37
Posty: 229
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: jakie paliwo?
Przekopałem już całe forum i znalazłem podobnego posta, sorki za powtórkę. Pytanie jeszcze do posiadaczy starych V'alek (99-02) ile wam pali?? mi wychodzi coś lekko ponad 6l. Wiem wiem że to zależy od stylu jazdy. Powiedzmy że pali mi 6 przy sportowo - turystycznym trybie jazdy czyli znajdą się momenty na pałowanie ale i również na podziwianie krajobrazu. Oraz zdaję sobie sprawę że zależy to również od zużycia silnika etc. Ale kupując sv'ała myślałem że spalanie wyjdzie coś około 5l/100km czy ktoś takie ma? czy granica około 6l to norma?


1 cze 2011, o 02:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 23:15
Posty: 909
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2004
Post Re: jakie paliwo?
Flamaster napisał(a):
Przekopałem już całe forum i znalazłem podobnego posta, sorki za powtórkę. Pytanie jeszcze do posiadaczy starych V'alek (99-02) ile wam pali?? mi wychodzi coś lekko ponad 6l. Wiem wiem że to zależy od stylu jazdy. Powiedzmy że pali mi 6 przy sportowo - turystycznym trybie jazdy czyli znajdą się momenty na pałowanie ale i również na podziwianie krajobrazu. Oraz zdaję sobie sprawę że zależy to również od zużycia silnika etc. Ale kupując sv'ała myślałem że spalanie wyjdzie coś około 5l/100km czy ktoś takie ma? czy granica około 6l to norma?


http://svforum.pl/viewtopic.php?f=19&t=399

_________________
SV650S K4


1 cze 2011, o 08:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: jakie paliwo?
Montana napisał(a):
A ja się deczko zdziwiłam po ostatnim zatankowaniu Vpowera że motocykl spalił mi 0,75l mniej niż lejąc pb95 ;) Ale i tak wyjdzie na to samo jak spali mniej droższego paliwa i jak więcej tańszego.


Którego VPowera? Bo zwykły VPower ma 95 oktanów a VPower Racing 100 oktanów.

lasooch napisał(a):
V-power oprócz wyższej liczby oktanowej ma chyba również większą kaloryczność, ale nie dam sobie za to uciąć nawet paznokcia :P


Jak wyżej, są 2 rodzaje VPowera, ten 95 to jak zwykłe paliwo tylko wyższej jakości a Racinga do moto nie ma sensu lać bez ustawienia map paliwowych i kąta wyprzedzenia zapłonu pod to paliwo.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


1 cze 2011, o 08:34
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2010, o 10:27
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin/Olsztyn
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '99
Post Re: jakie paliwo?
Flamaster napisał(a):
Przekopałem już całe forum i znalazłem podobnego posta, sorki za powtórkę. Pytanie jeszcze do posiadaczy starych V'alek (99-02) ile wam pali??...


Tyle co Tobie, nie przejmuj się. 5taka spali, ale na trasie przy jeździe z "mniej więcej" przepisową prędkością i bez wybryków.

_________________
Obrazek


1 cze 2011, o 09:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: jakie paliwo?
Montana napisał(a):
A ja się deczko zdziwiłam po ostatnim zatankowaniu Vpowera że motocykl spalił mi 0,75l mniej niż lejąc pb95 ;) Ale i tak wyjdzie na to samo jak spali mniej droższego paliwa i jak więcej tańszego.

$$ wychodzi na to samo choć zawsze lepiej lać lepsze paliwo :) Ja kiedyś wyraźną różnicę w spalaniu odczułem po zatankowaniu Supremy na Statoil...w stylu jazdy niby nie było różnic a spalania bardzo małe. Ale później niestety już tego nie powtórzyłem.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


1 cze 2011, o 10:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: jakie paliwo?
Montana napisał(a):
.. motocykl spalił mi 0,75l mniej ...



Chciałem tylko zapytać: jak robisz tak dokładne pomiary spalania?

Przecież nie przejeżdżasz każdej setki kilometrów w taki sam sposób i w identycznych warunkach. Takie wahania to normalka. Wystarczy dwa razy odkręcić ciut mocniej i już spalanie będzie inne. Mogę się mylić oczywiście.

ps. Czasami czytam jak ktoś pisze o różnicach w spalaniu na przełomie 0.2 litra- po prostu jestem ciekaw jak to zostało zmierzone :)
Proszę o wytłumaczenie Waszych technik pomiaru :)

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


1 cze 2011, o 13:17
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: jakie paliwo?
Ja przy każdym tankowaniu leję pod korek i spisuję przebieg, to najdokładniejsza metoda pomiaru. Jeżeli jeżdżę w tych samych warunkach i z podobną dynamiką, to wyniki z kolejnych tankowań różnią się zazwyczaj +/- 0,2l/100km. Dotyczy to zarówno jazdy miejskiej jak i trasy. Jeżeli nagle motocykl wypije mi 0,5l/100km więcej, to wiem, że coś jest nie tak. Albo gówniane paliwo, albo brudny filtr powietrza czy świece do wymiany.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 cze 2011, o 13:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: jakie paliwo?
skwaro napisał(a):
lasooch napisał(a):
V-power oprócz wyższej liczby oktanowej ma chyba również większą kaloryczność, ale nie dam sobie za to uciąć nawet paznokcia :P


Jak wyżej, są 2 rodzaje VPowera, ten 95 to jak zwykłe paliwo tylko wyższej jakości a Racinga do moto nie ma sensu lać bez ustawienia map paliwowych i kąta wyprzedzenia zapłonu pod to paliwo.


Z tego co tam się kiedyś orientowałem w paliwach, to jest tak jak pisze lasooch - oprócz wyższej liczby oktanowej paliwa te niby lepsze, takie jak V-power racing itp różnią się też dodatkami, i to ma wpływ na lepsze spalanie, a co za tym idzie lepsze osiągi i niższe spalanie. Oczywiście porównując takie samo paliwo 95 z 98 teoretycznie lepsze osiągi będą na 95.


1 cze 2011, o 15:05
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Re: jakie paliwo?
lasooch napisał(a):
Ja przy każdym tankowaniu leję pod korek i spisuję przebieg, to najdokładniejsza metoda pomiaru. Jeżeli jeżdżę w tych samych warunkach i z podobną dynamiką, to wyniki z kolejnych tankowań różnią się zazwyczaj +/- 0,2l/100km. Dotyczy to zarówno jazdy miejskiej jak i trasy. Jeżeli nagle motocykl wypije mi 0,5l/100km więcej, to wiem, że coś jest nie tak. Albo gówniane paliwo, albo brudny filtr powietrza czy świece do wymiany.


Najlepsza metoda, ja też stosuję ten system - pod korek i wiadomo później ile ...

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


1 cze 2011, o 15:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: jakie paliwo?
Dono napisał(a):
skwaro napisał(a):
lasooch napisał(a):
V-power oprócz wyższej liczby oktanowej ma chyba również większą kaloryczność, ale nie dam sobie za to uciąć nawet paznokcia :P


Jak wyżej, są 2 rodzaje VPowera, ten 95 to jak zwykłe paliwo tylko wyższej jakości a Racinga do moto nie ma sensu lać bez ustawienia map paliwowych i kąta wyprzedzenia zapłonu pod to paliwo.


Z tego co tam się kiedyś orientowałem w paliwach, to jest tak jak pisze lasooch - oprócz wyższej liczby oktanowej paliwa te niby lepsze, takie jak V-power racing itp różnią się też dodatkami, i to ma wpływ na lepsze spalanie, a co za tym idzie lepsze osiągi i niższe spalanie. Oczywiście porównując takie samo paliwo 95 z 98 teoretycznie lepsze osiągi będą na 95.


Po prostu te paliwa są znacznie lepsze jakościowo dlatego spalanie maleje. Jeżeli weźmiesz np. 95 i 98 tej samej jakości to na 95 będziesz miał mniejsze spalanie i większą moc. Kaloryczność paliwa maleje ze wzrostem liczby oktanowej ale dzięki temu paliwo jest bardziej odporne na spalanie stukowe - można przyspieszyć zapłon osiągając większą moc z silnika.
Bez zmian map paliwowych i kąta wyprzedzenia zapłonu lanie innej benzyny niż przewidział producent mija się z celem, leje się 95 tylko dobrej jakości i silnik będzie miał na takim paliwie większą moc niż na 98. Lanie 98 ma sens jeżeli silnik ma czujnik spalania stukowego i na jego podstawie ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu.

A tak swoją drogą w aucie mam zbudowany silnik od podstaw na kutych elementach, kompresja wynosi ok. 12,5:1 co jak na auto jest sporą wartością i żeby jakoś to jeździło strojone było na PB98 i nic słabszego tam nie można lać bo spalanie stukowe rozwali silnik. Po ostatnich modach będę robił strojenie na VP100 żeby jeszcze wykrzesać trochę dodatkowych koników, gość, który mi to robi szacuje wzrost mocy przy takiej operacji na ok. 10%.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


1 cze 2011, o 15:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: jakie paliwo?
Jest dokładnie tak jak piszesz.


1 cze 2011, o 16:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:47
Posty: 2660
Lokalizacja: Bjaczystok
Płeć: kobieta
Moto: Trufel 675
Post Re: jakie paliwo?
skwaro napisał(a):
Montana napisał(a):
A ja się deczko zdziwiłam po ostatnim zatankowaniu Vpowera że motocykl spalił mi 0,75l mniej niż lejąc pb95 ;) Ale i tak wyjdzie na to samo jak spali mniej droższego paliwa i jak więcej tańszego.


Którego VPowera? Bo zwykły VPower ma 95 oktanów a VPower Racing 100 oktanów.

Ano właśnie, shellowski VPower ma 95oktanów i tego lałam.


spyra78 napisał(a):
Montana napisał(a):
.. motocykl spalił mi 0,75l mniej ...



Chciałem tylko zapytać: jak robisz tak dokładne pomiary spalania?

Przecież nie przejeżdżasz każdej setki kilometrów w taki sam sposób i w identycznych warunkach. Takie wahania to normalka. Wystarczy dwa razy odkręcić ciut mocniej i już spalanie będzie inne. Mogę się mylić oczywiście.

ps. Czasami czytam jak ktoś pisze o różnicach w spalaniu na przełomie 0.2 litra- po prostu jestem ciekaw jak to zostało zmierzone :)
Proszę o wytłumaczenie Waszych technik pomiaru :)

Lasooch już wytłumaczył jak najlepiej to mierzyć. 95% tankowań zalewam pod korek. Weszło np. 14l, a od poprzedniego tankowania przejechałam 285km, szybka matematyka i wynik 4,91l/100. Co jest tym lepszym wynikiem zważając że ostatnio poruszam się tylko dom-szkoła-praca czyli miasto i wcale nie jeżdżę mułowato bo jestem wiecznie spóźniona więc odkręcam coby zdążyć :) Jednak niedługo się nacieszę tym spalaniem bo w planach jest zwiększenie dawki mieszanki paliwowej i parę regulacji.

_________________
Suzuki SV 650s 2006 -> Honda VTR 1000 SP1 2001 -> Triumph Street Triple 675 2012


1 cze 2011, o 18:24
Zobacz profil
platynowy down
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 14:53
Posty: 453
Lokalizacja: Warszawa -LLB
Płeć: mężczyzna
Post Re: jakie paliwo?
Każdy potrafi obliczyć spalanie mając daną odległość i ilość paliwa spalonego. Spyra78 pyta natomiast, zapewne o to, skąd masz pewność że spalanie motocykla jest na identycznym poziomie co przy poprzednim tankowaniu (skąd wiesz że spaliłaś mnie czy więcej)?

Dla mnie takie liczenia również są nijakie i bezsensowne. Gdyby różnica była na poziomie minimum 2 litrów na 100 (czyli np 4 dziś / 6 jutro / 8 wczoraj), wtedy można mówić o gorszym paliwie i zakładać optymistycznie że jechało się tak samo daną pomiarową trasę i że wiatr wiał tak samo i w tym samym kierunku oraz mieliśmy identyczny profil skulenia ciała na motocyklu.

Przecież wystarczy się wyprostować i już spalanie jest inne... wiatr z przodu też jest wrogiem... czynnik ludzki, wyprzedzanie, jazda za samochodem to kolejne punkty które podważają jakąkolwiek kalkulację spalania... generalnie liczy się każdy opór.


2 cze 2011, o 15:37
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56
Posty: 156
Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
Post Re: jakie paliwo?
Montana napisał(a):
A ja się deczko zdziwiłam po ostatnim zatankowaniu Vpowera że motocykl spalił mi 0,75l mniej niż lejąc pb95 ;) Ale i tak wyjdzie na to samo jak spali mniej droższego paliwa i jak więcej tańszego.


Zauważyłem tą samą zależność co Montana. Motor zawsze tankuję na stacjach Shell i na VPower mam średnie spalanie niższe.

_________________
Dwie miłości- Oleńka i SV


2 cze 2011, o 17:09
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 13:32
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: 650n 2005
Post Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Ja leje do auta ON w Auchanie, a do moto shel i orlen 95, ale chyba zacznę i w Auchanie tankować moto.

_________________
Marcin Zebrowski <ALAN>
rally.pl te@m SZCZECIN


8 cze 2011, o 14:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 22:18
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
Post Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
W Auchan zatankowałem dwa razy - pierwszy i ostatni... Konkretnie auchan Wrocław.
Na szczęście był to samochód (konkretnie punto 1.1 z silnikiem fire, który pojedzie na wszystkim). Samochodem zrobiłem już ładne ho ho i jeszcze trochę kilometrów, często na stację dojeżdżam na oparach, i tankuję do pełna, więc wiem ile jest w stanie pomieścić. Gdy tam tankowałem aż tak pusty bak nie był (oczywiście głęboka rezerwa, ale jeszcze na kilkanaście, może dwadzieścia parę kilometrów spokojnie) i nagle wchodzi mi do baku 3 litry więcej, niż zawsze... Na dodatek tak mułowato to ten samochód nigdy nie jeździł.

Polecam jednak NESTE. Tam zazwyczaj tankuję i nie ma żadnych problemów. Różnicy w jakości między neste, shellem czy BP nie widzę. No może VPower jest lepsza, ale imo nie jest warta swojej ceny.


8 cze 2011, o 17:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Oszustwa na ilości paliwa nie zależą od koncernu, a raczej od konkretnej stacji. U mnie np. dymają na ilości paliwa na jednym shellu. A za to benzyna z auchan jest jak najbardziej w porządku jakościowo i najtańsza w okolicy :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 cze 2011, o 01:36
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 17:00
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000n 2007
Post Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Ja leje 95 od kilku lat i nigdy nie było problemów, może ktoś napisze ile km jedzie do rezerwy po trasie sv 1000.


9 cze 2011, o 10:43
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
rurek napisał(a):
Ja leje 95 od kilku lat i nigdy nie było problemów, może ktoś napisze ile km jedzie do rezerwy po trasie sv 1000.

Zależy jak jedziesz, mi średnio wychodzi między tankowaniem a zapaleniem rezerwy 165-180km.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


9 cze 2011, o 12:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL