Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 06:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Motocykl nie chce składać się w zakręty 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
2,9 to za dużo na tył. Będzie słabo z trakcją, a zwłaszcza przy temperaturach, które teraz panują na zewnątrz (ok 10-15 st C). Ja spotkałem się z opinią, żeby zawsze dawać ok 0,2 atmosfery mniej w każde z kół w porównaniu z serwisówką, żeby zwiększyć przyczepność. Sam tak jeżdzę i wydaje się, że jest OK.

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


31 sie 2010, o 21:49
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Opal napisał(a):
2,9 to za dużo na tył. Będzie słabo z trakcją, a zwłaszcza przy temperaturach, które teraz panują na zewnątrz (ok 10-15 st C). Ja spotkałem się z opinią, żeby zawsze dawać ok 0,2 atmosfery mniej w każde z kół w porównaniu z serwisówką, żeby zwiększyć przyczepność. Sam tak jeżdzę i wydaje się, że jest OK.


Mogę to też potwierdzić co do powietrza i trakcji. 0,2 mniej - jak dla mnie optymalnie śmiga.

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


31 sie 2010, o 23:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 15:22
Posty: 707
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N 2005
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Odświeżę nieco temat słabego skręcania mojego moto :).
A więc tak:
1) było malutko powietrza w kołach - dopompowałem - zysk +25% dla jakości
2) wymiana przedniej opony - stara lekko kwadratowa - zysk kolejne 20% dla jakości
3) 2 dni temu wymieniłem łożysko główki ramy - zysk 25 % dla jakości. Już na tyle jest inaczej i "luźno" że muszę na nowo uczyć się na moto wchodzić w zakręty :) Dodatkowo wsunąłem lagi w pułki. Wcześniej lagi wystawały ok. 1,5 cm ponad pułki - teraz są na równi. Czuje że jest wyżej - szczególnie w szybkich zakrętach.

4) Do wymiany czeka tylna opona.
5) Można pobawić się nastawami zawieszenia - ale musiałbym się już przejechać czyimś "wzorcowym" moto dla porównania bo tak to nie wiem o co walczyć :).

Generalnie to już całkiem inny motocykl po tych zmianach, a największy szok dla mnie to zmiana łożyska i jego wpływ na "lekkość" moto.

_________________
Pozdrawiam
Pink
SV 1000 N, 2005 r. srebrna, szybka GIVI, kufer GIVI


6 cze 2011, o 12:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
pink25 napisał(a):
5) Można pobawić się nastawami zawieszenia - ale musiałbym się już przejechać czyimś "wzorcowym" moto dla porównania bo tak to nie wiem o co walczyć :).


Każdy sprzęt inaczej się zachowuje, więc metodą prób i błędów musisz ustawić to u siebie.
Wystarczy, że to wzorcowe moto będzie miało inny olej w lagach i sprężyny i już przednie jak i tylne zawieszenia będzie inaczej pracowało.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


6 cze 2011, o 13:28
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
A podpowie ktoś do czego dążyć w ustawieniach zawiechy? Tzn co muszę osiągnąć ustawiając pod siebie? Comp to kompresja czyli tłumienie dobicia? a Ten tennsion to tłumienie odbicia? Pozdro

PS: co do opon, czemu w manualu jest 2,25 z przodu i 2,5 z tyłu? a Wy podajecie inne dane? Ja mam po 2,4 oba koła bo tylne koło strasznie uslizgiwało się przy ruszaniu i nie chciał iść na gumę gdy miałem 2,9, dodam że ważę 65kg :) To samo pytanie w stronę jazdy po zakrętach, boje się zejść nisko bo czuje jakby mi tył odpływał, może to być spowodowane tym ciśnieniem w tylnej oponie?

Jak powinno być ustawione zawieszenie przód w stosunku do tyłu żeby się dobrze latało w zakrętach?

_________________
SV1000N K4


7 cze 2011, o 21:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Pioszu, masz tu o regulacji zawieszenia: viewtopic.php?f=23&t=3010 :)

Pojęcie "dobrego [wygodnego] latania po zakrętach" jest względne :) Jedni lubią wychodzić wcześnie powerslidem więc ustawiają tył ogólnie na twardo - nadsterowność, a jedni wolą odkręcić ile się da w winklu bez wczesnej utraty przyczepności więc ustawiają tył dosyć miękko ale to z kolei będzie powodować podsterowność. Każde ustawienie ma plusy i minusy dlatego ustawiasz je pod swoje umiejętności.

Co do odpływania tyłu - ustaw ciśnienie opon takie jak nakazuje fabryka, obejrzyj opony czy nie ma czegoś niepokojącego i jedź potestować na taki zakręt gdzie jest dobry asfalt i nie ma żadnego syfu na nim, potem będziemy się martwić jak nadal będzie coś nie tak :)


7 cze 2011, o 23:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Pioszu - co do różnic ciśnienia między manualem a tym co podajemy... Ty masz litra, a manuala chyba czytasz od 650tki :D
SV650 - 2.25 i 2.50
SV1000 - 2.50 i 2.90

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


7 cze 2011, o 23:28
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Sory, według manuala do tysiaka jest solo riding 2,5 2,5 dual riding 2,5 2,9 :) źle przeczytałem :P zmienię ciśnienie i zobaczę co to da.

_________________
SV1000N K4


8 cze 2011, o 17:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 15:22
Posty: 707
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N 2005
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
pioszu napisał(a):
Sory, według manuala do tysiaka jest solo riding 2,5 2,5 dual riding 2,5 2,9 :) źle przeczytałem :P zmienię ciśnienie i zobaczę co to da.

Dokładnie tak jest - przed momentem zmieniałem oponę z tyłu to wiem ;)

_________________
Pozdrawiam
Pink
SV 1000 N, 2005 r. srebrna, szybka GIVI, kufer GIVI


8 cze 2011, o 18:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Witam, ja miałem ten sam problem ze składaniem się w zakręty - okazało się za nastawy zawieszenia były przekombinowane. Znalazłem manuala, ale jeszcze odkręciłem dodatkowo pod siebie pół obrotu regulacji dla miększego zestrojenia i lepszego "poddania się moto w zakręcie" (pół obrotu dla odbicia i dobicia oczywiście). Generalnie nastawy zależą od stylu jazdy ale też i od wagi kierowcy. Ja np poluzowałem nastawy wstępne przednich sprężyn na miększe (fabrycznie u mnie jest 7 (niebieskie końcówki wystające z lag)). Powodzenia! :*
oto link:
http://www.suzuki-moto.pl/modele/instru ... 1000k3.pdf

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


13 cze 2011, o 12:16
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 20 lut 2011, o 09:45
Posty: 120
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
pink25 napisał(a):
Dodatkowo wsunąłem lagi w pułki. Wcześniej lagi wystawały ok. 1,5 cm ponad pułki - teraz są na równi. Czuje że jest wyżej - szczególnie w szybkich zakrętach.

5) Można pobawić się nastawami zawieszenia - ale musiałbym się już przejechać czyimś "wzorcowym" moto dla porównania bo tak to nie wiem o co walczyć :).


Lagi muszą wystawać nad półki 6,3mm, a nie być na równi - zgodnie z Service Manualem - tutaj ogromne znaczenie ma właściwa geometria zawieszenia.

A zawieszenia to ustaw sobie zgodnie z nastawami fabrycznymi a nie z "motocyklem wzorcowym" i zobacz czy przypadkiem nie będzie najlepiej. Jeśli chcesz mogę Ci "podesłać" Manuala angielskiego na maila, plik waży nieco ponad 50MB i tam jest wszystko podane jak fabryka mówi.

pzdr


14 cze 2011, o 09:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Zawias składasz tak jak fabryka nakazuje, a potem ustawiasz SAGi do wagi ridera, poszukaj, jest na forum opis co i jak. Dla angielskojęzycznych dokładniejszy opis tutaj:
http://www.pro-motor.pl/SAG/

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


14 cze 2011, o 10:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
bratek napisał(a):
Lagi muszą wystawać nad półki 6,3mm, a nie być na równi - zgodnie z Service Manualem - tutaj ogromne znaczenie ma właściwa geometria zawieszenia.

W niewielkim stopniu można sobie lagi wsuwać/wysuwać wg własnego widzimisię. Jeżeli będą max. wsunięte w półki, to motocykl będzie mniej zwrotny, będzie miał większy prześwit i mniejsze tendencje do shimmy. Jeśli lagi się wysunie ponad półkę, to poprawi się zwrotność, zmniejszy prześwit i większa szansa na shimmę. Różnice w każdym razie nie są jakoś bardzo odczuwalne ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 cze 2011, o 14:15
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Siemka, szybkie pytanko:

porozkręcałem całe zawieszenie i próbowałem je wyregulować pod swoją wagę i teraz testuje. Wczoraj na winklach (ostry kat, prędkość ok 70km/h) wężykował mi przód, czy ktoś się spotkał z takim zachowaniem motocykla i jak temu zaradzić?

Pozdrawiam

_________________
SV1000N K4


17 cze 2011, o 13:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Skoro wężykował to może być łożysko główki ramy, ciśnienie w ogumieniu, albo może być jeszcze niejednakowe nastawy w obu lagach (w obu nastawy muszą być identyczne) .pozdr..

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


18 cze 2011, o 15:54
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Chyba znam przyczynę wężykowania, z przodu było 2.2 z tyłu 2.4 możliwe?


edit: znalazłem w czym pies pogrzebany - to było ciśnienie z przodu, teraz mam po 2,5 i śmiga aż miło. pozdro

_________________
SV1000N K4


25 cze 2011, o 12:52
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 20 lut 2011, o 09:45
Posty: 120
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Najprostsze rzeczy sprawiają nam najwięcej trudności...


27 cze 2011, o 11:12
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 23:35
Posty: 58
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
Z pewnością to co napiszę nie będzie odkrywcze. Powiedziałeś, że poprzedni właściciel utwardził zawieszenie na maksa.
A zasada jest prosta: zwrotność jest odwrotnie proporcjonalna do sztywności. To tak w dużym skrócie. Oczywiście kwadratowe opony (jak to ktoś napisał zjechane przez mistrza prostej, tudzież zlotowego palacza gumy) również mogły się do tego przyczynić.


27 cze 2011, o 20:54
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
No nie do końca bo ZX10 z 05 w porównianiu do SV to beton, taki jest sztywny, a w zakręty wchodzi o wiele lepiej :)

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


27 cze 2011, o 23:21
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 23:35
Posty: 58
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Motocykl nie chce składać się w zakręty
mr0zd napisał(a):
No nie do końca bo ZX10 z 05 w porównianiu do SV to beton, taki jest sztywny, a w zakręty wchodzi o wiele lepiej :)

Bardziej pionowy widelec.


28 cze 2011, o 17:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL