Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 20:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Sposoby na podrasowanie silnika 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Na wielu wykresach z hamowni na svrider pokazany jest też AFR, co pomaga bardzo w strojeniach. Rozumiem że na BP nie badali spalin ?

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


2 lip 2011, o 12:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Cibor napisał(a):
A ty mądralo co wnosisz do tematu? Zajrzyj do byle jakiej gazety motocyklowej i porównaj wykresy z hamowni i dane producenta i wyciągnij wnioski. Poza tym nigdzie nie wspomniałem, że jestem ekspertem i moją intencją było raczej pokazanie ogólnych mechanizmów dlatego nie zamieszczam żadnych wykresów i przeczytaj ten wątek od początku i pokaż czy ktoś poruszał sprawy o których piszę. Skoro ty wiesz wszystko i dla ciebie to sprawy oczywiste, to błyśnij wiedzą i doświadczeniem i podziel się jakimiś tajnikami tuningu z innymi, a jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie dyskutuj.


Myślę, że coś tam miałbym do powiedzenia, tylko po co się rozpisywać, skoro nikomu to się nie przyda? Tuning silnika 4T do zwykłej jazdy po drodze jest zupełnie nieopłacalny i u nas nikt tego nie robi. A jeśli ktoś ściga się na torze na SV, to pewnie nie będzie szukał mało wiarygodnych informacji na forach. A wymiana filtra powietrza, dysz i wydechu to "tuning" na miarę neonów i naklejek. Coś tam można poprawić charakterystykę, uzyskać z 1-2KM większości motocykli, ale z podrasowaniem silnika niewiele ma to wspólnego. Zupełnie inaczej ma się sprawa tuningu silników dwusówowych, tutaj niedużym kosztem można osiągnąć naprawdę spore efekty i nad tym można się trochę rozpisać. Mogę tylko się przyznać, że simsonem popełniłem 100km/h, mam w planach osiągnięcie WSK-ą 140-150km/h, ale pewnie w tym roku i tak nie zdążę tego zrobić.
Jeśli chodzi o wykresy w gazetach - dawno gazet nie czytałem, ale jak parę lat temu wstecz podawali w świecie motocykli wykresy, to podawane były moc i moment uzyskiwane na kole. Producent podaje moc i moment uzyskiwane na wale. Wiesz czemu moc na kole jest mniejsza niż na wale?

PS. Ty za bardzo nie masz nic do powiedzenia w temacie, a mimo to dyskutujesz, więc czemu mi zabraniasz?


2 lip 2011, o 20:12
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Napięcie przedmiesiączkowe macie czy jak? :wtf:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 lip 2011, o 20:38
Zobacz profil
platynowy down
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 14:53
Posty: 453
Lokalizacja: Warszawa -LLB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Wracając do kwintesencji tuningu - gdzieś tu czytałem ciekawą lekturę że chyba jednak najtaniej, najzdrowiej i najwydajniej jest schudnąć ;)


2 lip 2011, o 20:49
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09
Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Dono napisał(a):
PS. Ty za bardzo nie masz nic do powiedzenia w temacie, a mimo to dyskutujesz, więc czemu mi zabraniasz?


Albo naucz się czytać ze zrozumieniem, albo zostań przy swoich simsonach i wsk-ach i błyszcz swoją wiedzą na jakimś wsk forum. Tym samym kończę dyskusję, bo za stary jestem żeby wdawać się w jałowa polemikę, z kimś kto nie potrafi sformułować rzeczowych argumentów. Żyj sobie w swym wyimaginowanym światku i tuninguj swoje simsony ku uciesze dziatwy z podwórka. Pozdro. Bez odbioru.


2 lip 2011, o 21:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Nareszcie :) Idę w spokoju przerabiać wsk-ę na SV-kę :)


2 lip 2011, o 21:38
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Przytup był, można sprawę zakończyć :mrgreen:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


2 lip 2011, o 22:41
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Jak dla mnie Cibor ma niestety rację, przez co troszkę osuszył nasz zapał do miliona KM. Wszystkim wychodzi na niedzielnych hamowniach w 3 dupy koni jak zauważyłem, ale jakoś V-max nie bardzo się rożni od kolegów zza oceanu co mają tych kucy 10 mniej. Ciekaw jestem czy Hamerykanowi chce się grzebać za grubą kasę w silniku, zamiast dać 3000$ za wasze 80konne svłki ze zmienionymi wydeszkami i filtrami - bez map. Kształtuje się tutaj pewien dysonans ;) Widziałem już milion wykresów SV z hamowni, ale nasze są zdecydowanie za optymistyczne (i to np. w porównaniu z kolegami z juesej/dojczland gdzie niektórzy mają własne hamownie i się bawią jak chcą, i nie muszą na tym zarabiać czyt. polepszać wyników).

A że się tak zapytam (bo może ktoś to doczytał, ja na razie nie szperałem za mocno) - założenie głowicy z TLr do SV1000 - poszukiwałbym kogoś kto to robił, i z czym są problemy ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


3 lip 2011, o 11:34
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 23:33
Posty: 14
Płeć: kobieta
Moto: monster s2r
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Dla mnie też. Nie rozumiem ideologi robienia pojedynczego pomiaru, czemu ma to służyć? Co innego jak ktoś robi modyfikacje i zaczyna od pomiaru stockowego moto i z każda modyfikacja sprawdza zmiany - chyba do tego jest hamownia (?). W innym wypadku zupełnie nie ma to sensu. No chyba, że ktoś chce sobie poprawić humor (czemu m.in służą hamownie na BP - taki lep na muchy).

_________________
http://www.bikepics.com/members/reen84/


3 lip 2011, o 11:56
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
aaaAga mierzyłaś swoje moto na hamowni, czy tylko tak swoje żale wylewasz, że Cie darmowa hamownia minęła :mrgreen:


Cytuj:
Wszystkim wychodzi na niedzielnych hamowniach w 3 dupy koni jak zauważyłem,

Nie wszystkim, przede mną była mierzona gaźnikowa i miała 74 KM.
Wychodzi na to, że nikt się głośno nie chwali niższymi wynikami, stąd przesadzony obraz, że wszystkie svki mają 80 KM.

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


3 lip 2011, o 12:13
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 23:33
Posty: 14
Płeć: kobieta
Moto: monster s2r
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Nie, ale jeśli zależałoby mi na rzetelnych danych, ostatnie co bym zrobiła to pojedynczy pomiar na BP.

Ciekawym przykładem "pogoni za KM" jest allegro, większość właścicieli podaje większą moc motocykla niż ta podawana przez producenta, myślicie, że każdy z nich był na hamowni? A sztuki, ze zmienionym wydechem w oczach właściciela rosną do prawdziwego potwora z przyrostem mocy co najmniej 20% :D

_________________
http://www.bikepics.com/members/reen84/


3 lip 2011, o 12:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Co chwila jest jakiś litr, który po założeniu PC ma ponad 200 koni, ostatnio był jakiś frajer co zarzekał się, że 220 koni ma bo została wgrana mapa pod konkretne wydechy. Czy oni piszą tak specjalnie, żeby zdobyć jakiegoś klienta debila czy to oni są po-prostu debilami?


3 lip 2011, o 12:47
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 19:29
Posty: 34
Lokalizacja: WSC
Płeć: mężczyzna
Moto: TL1000s
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
lpt napisał(a):
A że się tak zapytam (bo może ktoś to doczytał, ja na razie nie szperałem za mocno) - założenie głowicy z TLr do SV1000 - poszukiwałbym kogoś kto to robił, i z czym są problemy ;)


W Polen chyba nie uzyskasz info, polecam TLzone forum tam ludzie robią dziwne rzeczy z tymi silnikami.
Jeszcze 3 miesiące temu mógłbym pomierzyć wałki od TLs (z TLr pasują do TLs).


3 lip 2011, o 13:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Fajnie jest poczytać wypowiedzi wypowiedzi forumowiczów na temat podniesienia mocy waszych sprzetów i zaangażowanie niektórych w tym temacie :mur: Ja ten etap mam już dawno za sobą i doszedłem do wniosku, że najlepsze efekty daje utrzymywanie motocykla w nienagannym stanie technicznym, prawidłowego ciśnienia w ogumieniu, a nawet właściwe nasmarowanie łańcucha. Także te różnice o których mowa na forum w praktyce nie maja żadnego znaczenia - można je porównać jedynie w warunkach przejazdu na torze, a i tak różnice będą w istocie miały przedział 1-2 sekundy na określonym odcinku (okrążeniu).

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


3 lip 2011, o 13:07
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09
Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
maxio napisał(a):
Fajnie jest poczytać wypowiedzi wypowiedzi forumowiczów na temat podniesienia mocy waszych sprzetów i zaangażowanie niektórych w tym temacie :mur: Ja ten etap mam już dawno za sobą i doszedłem do wniosku, że najlepsze efekty daje utrzymywanie motocykla w nienagannym stanie technicznym, prawidłowego ciśnienia w ogumieniu, a nawet właściwe nasmarowanie łańcucha. Także te różnice o których mowa na forum w praktyce nie maja żadnego znaczenia - można je porównać jedynie w warunkach przejazdu na torze, a i tak różnice będą w istocie miały przedział 1-2 sekundy na określonym odcinku (okrążeniu).

Przeczytaj jeszcze raz tytuł całego wątku.. "Sposoby na podrasowanie silnika". Ktoś założył ten temat, żeby dowiedzieć się jak to zrobić, siłą rzeczy dyskusja w tym temacie ma dotyczyć tuningu, więc jeśli ktoś uważa że nie interesuje go ten temat, to sobie może go po prostu ominąć. Wiele osób ma w motocyklach założone sportowe puszki wydechu, tylko i wyłącznie dla poprawienia samego dźwięku, wyglądu, albo filtry powietrza K&N bo nie trzeba ich wymieniać (a które wpuszczają więcej powietrza do cylindra) K&N jak i przelotowy wydech zubaża nieznacznie mieszankę (zmniejszenie ciśnienia zwrotnego), o ile w wersjach wtryskowych nie jest tak zauważalne o tyle w gaźnikowcach może to wyraźnie zmienić charakterystykę silnika. Dobrze zatem wiedzieć, że warto skorzystać z hamowni i zbadać współczynnik AFR a jeśli okaże się że jest za ubogo co zrobić, żeby skład mieszanki był ok. W różnych motocyklach może objawiać się to w różny sposób, np w moim Transalpie zmiana wydechu na przelot wyraźnie pogorszyła osiągi i charakterystykę silnika (wyraźnie słabszy dolny zakres obrotów, strzały w wydech, elektrody na świecach białe co świadczy o zbyt ubogiej mieszance)... Po tygodniu wróciłem do oryginalnego wydechu i wszystko wróciło do normy. SV kupiłem z pełnym układem wydechowym Leo Vince, żeby wszystko było ok silnik z takim układem wymaga dostrojenia, ot co. Poza tym jedni zbierają znaczki, inni walą w żyłę, jeszcze inni kupują motocykle i je przerabiają, w tym wątku nie dyskutujemy o zasadności, takiego czy owego postępowania, tylko o tym jak podnieść moc w sv.


3 lip 2011, o 17:59
Zobacz profil
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
A ja przepraszam ale doleje oliwy do ognia, czy w usa nie mają mniej oktanowego paliwa??, może na nich przeprowadzają wykresy i bądź co bądź ale po tuningu i wszystkich ustawieniach ma to już jakiś wpływ ;)

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


3 lip 2011, o 18:56
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09
Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Jeśli dobrze pamiętam to najpopularniejsza benzyna tzw. regular ma 87 oktany, ale podobnie jak i u nas jest wybór na każdej stacji i można zatankować wachę o większej ilości oktanów. Najwyższe oktanowo paliwo dostępne do samochodów w US ma 118 oktanów... Oprócz tego tam są paliwa 87,91 i 93 oktanowe ale jest to inny standard liczenia oktanów :)


3 lip 2011, o 19:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
To ty Cibor przeczytaj dokładnie mój post zanim się wypowiesz czy kogoś interesuje dany wątek, czy nie? .skoro napisałem, że przerabiałem wątek tuningu, tzn. że zagadnienie mnie interesuje, ale skutek tuningu nie była warty aż takiego "podniecania się" :razz2: W końcu nasze motocykle są projektowane nie przez dyletantów tylko inżynierów, którzy mają pojecie o tym co robią, ponadto kwestie osiągów danego sprzętu weryfikuje rynek i konkurencja, więc jeżeli podniesienie mocy jak Ci się wydaje jest takie proste jak i wymaga jedynie odwiedzenia parę razy hamowni żeby coś tam "dostroić" to jesteś po prostu w błędzie :mur: Ktoś w tym wątku napisał (Słoniu bodajże) że najlepiej jest podnieść moc swojego sprzęta zamieniając go na taki z większym silnikiem i to jest najodpowiedniejsza odpowiedź w tym wątku właśnie.

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


3 lip 2011, o 19:22
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Notturno SV napisał(a):
A ja przepraszam ale doleje oliwy do ognia, czy w usa nie mają mniej oktanowego paliwa??, może na nich przeprowadzają wykresy i bądź co bądź ale po tuningu i wszystkich ustawieniach ma to już jakiś wpływ ;)


Gaz ma 105 do 108 oktanów, a że auto na gazie ma mniejsze osiągi jest kwestią oczywistą ;)
raptor napisał(a):
Nie wszystkim, przede mną była mierzona gaźnikowa i miała 74 KM.


To dużo jak na 10 czy więcej latek sprzęta. A 80 KM dla nowej pełnej serii - to producent miał 500 inżynierów, a nie miał konkretnej hamowni? Prędzej bym uwierzył w zawyżanie (ponoć w przypadku Hondy) niż zaniżanie osiągów przez producenta. Przecież 80KM w gazetkach się dużo ładniej prezentuje niż 72KM... ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


3 lip 2011, o 19:40
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09
Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
Post Re: Sposoby na podrasowanie silnika
maxio napisał(a):
To ty Cibor przeczytaj dokładnie mój post zanim się wypowiesz czy kogoś interesuje dany wątek, czy nie? .skoro napisałem, że przerabiałem wątek tuningu, tzn. że zagadnienie mnie interesuje, ale skutek tuningu nie była warty aż takiego "podniecania się" :razz2: W końcu nasze motocykle są projektowane nie przez dyletantów tylko inżynierów, którzy mają pojecie o tym co robią, ponadto kwestie osiągów danego sprzętu weryfikuje rynek i konkurencja, więc jeżeli podniesienie mocy jak Ci się wydaje jest takie proste jak i wymaga jedynie odwiedzenia parę razy hamowni żeby coś tam "dostroić" to jesteś po prostu w błędzie :mur: Ktoś w tym wątku napisał (Słoniu bodajże) że najlepiej jest podnieść moc swojego sprzęta zamieniając go na taki z większym silnikiem i to jest najodpowiedniejsza odpowiedź w tym wątku właśnie.


Tak jak powiedziałem... poczytaj jeszcze raz powyższe posty. Wiem, że czasem to trudne czytać ze zrozumieniem, ale postaraj się na pewno Ci się uda.


3 lip 2011, o 20:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL