Autor |
Wiadomość |
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
złącze diagnostyczne
Czy ktoś z was orientuje się co za jego pomocą można zdiagnozować?? Jakie dane uzyskać ? W jakim formacie?? OBD/OBD2-EOBD/ standard wyłączny dla suzuki. Czy do diagnostyki komputerowej wymagany jest diagnoskop dedykowany suzuki, czy jakiś uniwersalny podejdzie?? Na temat samego gniazda wiem ze jest 3 pinowe i jest pod siedzeniem raczej chodzi mi o informacje na co ono pozwala
_________________ Suzuki SV650S K6
|
1 mar 2010, o 15:03 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
Poważnie nikt z was nie bawił się komputerem w SVce "wtryskowej"??
Wybaczcie za nie edytowanie postu. Jak co to go usuńcie.
_________________ Suzuki SV650S K6
|
4 mar 2010, o 22:47 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: złącze diagnostyczne
Ja się bawiłem ale nie przez złącze odłączyłem go całkowicie i koleś zmieniał mi troszkę mapę wtrysku pod wydech i filtr. Przez złącze też się da ale mi tak było wygodniej.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
4 mar 2010, o 22:59 |
|
|
bugi2010
SV Rider
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28 Posty: 319 Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
|
Re: złącze diagnostyczne
Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka. Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy. Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać. http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes
_________________ MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.
|
28 mar 2010, o 00:16 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
_________________ Suzuki SV650S K6
|
28 mar 2010, o 17:20 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: złącze diagnostyczne
Szybko pokaże o co chodzi: Wtyczka jest tam ulokowana Wtyczka do której wchodzą 4 przewody, z pokrywka gumowa Tak to wygląda po zdjęciu pokrywki A tak to trzeba połączyć:) Tutaj są kody jeszcze: Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:) Ot i cala tajemnica:) Male zdjęcia, ale sadze ze dobrze widać, jak nie to mogę powiększyć i zrobić to jako poradnik z dokładniejszym opisem. Liczę że pomogłem:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
28 mar 2010, o 19:22 |
|
|
wojtas
rowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 21:19 Posty: 24 Lokalizacja: Złotów
Płeć: mężczyzna
|
Re: złącze diagnostyczne
Witam ! A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku?
_________________ SV650S K5
|
30 mar 2010, o 21:34 |
|
|
Opal
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58 Posty: 475 Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
|
Re: złącze diagnostyczne
Poprzez usunięcie usterki? Możesz odłączyć aku i zmostkować ze sobą klemy + i - .Tylko mostkuj klemy w moto, a nie w aku :-) Słyszałem, że to jest taki mały Reset.
_________________ One love, one passion - only motorcycles!
|
31 mar 2010, o 13:06 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
A ma może ktoś pojęcie jaka jest teoretycznie transmisja danych w SV 650 po lifcie??
Może jakiś opis albo przynajmniej nazwa????
_________________ Suzuki SV650S K6
|
25 maja 2010, o 09:43 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
Jest ktoś w stanie rozjaśnić mi kod C28 i C49?
_________________ Suzuki SV650S K6
|
30 maja 2010, o 02:19 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: złącze diagnostyczne
c28 to serwo od dodatkowych przepustnic (tych, które widać w gardzielach wtrysków jak zdejmiesz airboxa) c49 to błąd związany z cewką elektrozaworu systemu PAIR (co to jest masz opisane np tutaj: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=47846 )
_________________
SV650S K6
|
30 maja 2010, o 17:12 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
Czyli c49 to błąd zaworu odprowadzania par paliwa c28-sprawność elektryczna serwa przepustnicy, czyli jest powiązany z c14 (pozycja przepustnicy), dobrze to rozumie???
_________________ Suzuki SV650S K6
|
30 maja 2010, o 21:30 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: złącze diagnostyczne
Tak c49 związane jest z elektrozaworem. PAIR wstrzykuje powietrze do układu wydechowego, żeby dopalić mieszankę. Chodzi chyba tylko o poprawę emisji spalin a nie przekłada się to na moc silnika.
c28- nie do końca. To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co. W każdym bądź razie nie jest ona sterowana z manetki gazu, tylko automatycznie przez wtrysk. Jak spieprzy się serwo obracające tym ustrojstwem, to wyskoczy Ci c28. Z TPSem nie ma to nic wspólnego.
_________________
SV650S K6
|
31 maja 2010, o 07:13 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: złącze diagnostyczne
Ta druga przepustnica ma poprawić charakterystykę silnika.
|
31 maja 2010, o 21:55 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: złącze diagnostyczne
Ma związek z tps bo sterujesz pierwszą przepustnicą za którą jest jeden wtrysk po czym jest ta druga przepustnica-o której mówi błąd c49- ustawiana automatycznie przez sterownik silnika w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy skład mieszanki dostarczonej do cylindra (zbliżony do stechiometrycznego).
Dziś byłem i analizowałem spaliny w swoim moto i jak przytka się wylot rury wydechowej to współczynnik nadmiaru powietrza z 1,49 spada do 0,97 czyli do dolnej granicy wysterowania według normy euro2. Wylot przytkałem bo okazuje się że 30 cm sondy pomiarowej to za mało aby w widlastym 2 cylindrowcu nie zassało powietrza atmosferycznego przez dynamikę wylotu pomimo wydechu zbliżonego do oryginału (puki co).
_________________ Suzuki SV650S K6
|
31 maja 2010, o 23:51 |
|
|
zvierzak
przewrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
|
Re: złącze diagnostyczne
Podkusiło mnie dzisiaj by sprawdzić błędy i pojawiło się c00 z kreseczką u góry czyli jak dobrze rozumiem źle ustawiony czujnik TPS? Mam go poluzować i delikatnie przesunąć czy jak? Może ktoś mi wytłumaczyć?
_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx http://motocyklem.eu
|
3 mar 2011, o 16:40 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: złącze diagnostyczne
_________________
SV650S K6
|
3 mar 2011, o 18:21 |
|
|
zvierzak
przewrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
|
Re: złącze diagnostyczne
No i wszystko jasne, muszę jutro kupić torxa z dziurką i podregulować bo strasznie nierówno chodzi na wolnych obrotach,
Edit po chwili:
Z tego co tam wyczytałem to kurcze wiele osób ma problem z nierówną pracą i szarpaniem, po regulacji kultura pracy wzrasta hmm...
_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx http://motocyklem.eu
|
3 mar 2011, o 20:28 |
|
|
Tobiach
rowerzysta
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: złącze diagnostyczne
Sprawdziłem dzisiaj moją sv-łkę. Przy obrotach biegu jałowego 1300 obr/min wyświetla c00 i kreska na środku, czyli wszystko ok. Przy obrotach powyżej 3000 zapala się górna kreska. Moje pytanie czy tak powinno być? Czytałem a raczej oglądałem zdjęcia z linka który został podany w tym temacie i wygląda na to, że tak powinno być ale wole zapytać. Pozdrawiam
|
20 lip 2011, o 22:19 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: złącze diagnostyczne
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
20 lip 2011, o 22:41 |
|
|