Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 04:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Pare pytan odnośnie serwisowania sv. 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Moze dla niektorych wyda się to smieszne (bo troche jest) to chciałbym w jednym poście uzyskac odpowiedzi na pytania dotyczące sv ;) Zaznaczam ze motocykl mam od 2 moze 3 tygodni a w sprawach mechaniki jestem zielony.
Pierwsze z nich odnosi się oleju. Wyczytałem ze najlepiej lać 10w50 z uwagi na to że u nas jezdzi się tylko w lato i tez ja tak czynic bedę. Jaki Wy proponujecie? Chodzi mi tez o konkrętną markę oleju. Co ile wymieniacie olej?
Nastepną rzeczą jaka mnie ciekawi jest dziwny pret pod siedzeniem pasazera. Podejrzewam ze jest to do podtrzymania baku ktory zapewne jest na zawiasie jak chcemy cos pod nim robic (?).
Probowalem wyciągnąc siedzenie kierowcy. Czy aby to zrobic trzeba odkręcic te boczne zaślepki pod kanapą?
Zobaczylem tez ze lancuch jest troszke za luzny. Dzis chcialem poluźnić srubę trzymającą koło ale za h nie moglem odkręcic. Jest to lewy gwint ?
Nastepna rzecza jaka chce zrobic to to, aby przednie zawieszenie w mojej sv bylo twardsze. Czy regulacja wystarczy czy trzeba wymieniac tez olej w lagach ( jesli to w ogole da jakies efekty) bo podczas hamowania za mocno nurkuje.

Wybaczcie ze zadaje takie banalne pytania ale jak mowilem jestem jeszcze laikiem. Zapewne Wy tez się skaś dowiadwywaliscie zanim robiliscie takie operacje sami ;)

Pozdrawiam bractwo SV ! :)


11 sie 2011, o 19:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
1. Większość na forum używa Castrola Power 1 Racing 10W50. Wymiana co 6 tys. km wraz z filtrem.
2. Tak, to do podtrzymywania baku.
3. Tak, trzeba odkręcić te boczki / zaślepki, a następnie siedzenie kierowcy.
4. Normalny prawy gwint. Dobry klucz 24, przedłużka i pójdzie.
5. Zależy od Twoich potrzeb, ale najlepsze rozwiązanie to wymiana oleju i sprężyn. Połowiczne - wymiana oleju na 15W. Regulacja praktycznie nic nie daje jeśli chodzi o nurkowanie.


11 sie 2011, o 20:09
Zobacz profil WWW
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
tylko jedna uwaga do tego co napisał Dono, zmiana tego oleju nie wszystkim wychodzi na dobre :P ale spoko jedynye straty ktore słyszlem to wieksza ilosc która trzeba dolewac, silniki bywaja kaprysne i jedne pija olej inne nie pija :D

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


11 sie 2011, o 20:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Coś te Twoje silniki zwłaszcza lubią sobie łyknąć oliwy, kacie ;)


11 sie 2011, o 20:44
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
No to mam 4.5 tysiaca czyli pod koniec sezonu, badz na poczatku nastepnego wymiana oleju (moto z 2008). Piszesz o wymianie spręzyn. Jest to chyba dosc droga usługa bo z 600zł+ na to pewnie wydam. Czyli pozostaje mi zrezygnowac z tej operacji. Jutro postaram się naciągnac lancuch a srubę poluznię z przedłużką tak jak mowiles. Jeszcze wyczytalem ze niektorzy naciągają łancuch siedzać na moto a inni normalnie z podnózka. Czy jest w tym jakas roznica?


11 sie 2011, o 21:25
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Oficjalnie filtr zmieniamy co trzecią (18 tyś. km.) zmianę oleju. Nieoficjalnie z każdą zmianą rodzaju oleju lub, bardziej zapobiegawczo, z każdą zmianą smarowidła w silniku.

Olej w lagach prawie zawsze warto wymienić, rzadko ktoś tam zagląda. 10W fabryczny, 15 W "twardy" lub 20W "pseudo sportowy", większości, w tym mi, najlepiej pasuje 15W, ew. mieszanka 15W/20W (1:1). Komplet progresywnych sprężyn to ca. 400pln.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


11 sie 2011, o 21:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
No tak, tylko czy jest sens nie wymieniać filtra za każdym razem, skoro kosztuje 10-15zł?
Najtańsze sprężyny to koszt 350zł, do tego ok 100-200zł wymiana jeśli kolega nie ma możliwości zrobić tego samemu. Olej ok. 40zł.
Łańcuch niech ma 2,5-3 cm luzu normalnie, kiedy moto stoi na podnóżku. Już tam na niego nie wsiadaj i nie kombinuj, bo się jeszcze obalicie.


11 sie 2011, o 21:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
oczywiscie filtr przy kazdej wymienie oleju. Inaczej tego nie widze. Ze spręzynami pomysle na przyszly sezon bo tego duzo nie zostalo a tak jak ja jezdze to styknie mi to co mam teraz. Jutro Łancuch podciągnę tak jak mowicie.

Dzieki chlopaki za odpowiedz i wskazowki!

Pozdrawiam!! ,o/


11 sie 2011, o 21:38
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Dono napisał(a):
No tak, tylko czy jest sens nie wymieniać filtra za każdym razem, skoro kosztuje 10-15zł?
Najtańsze sprężyny to koszt 350zł, do tego ok 100-200zł wymiana jeśli kolega nie ma możliwości zrobić tego samemu. Olej ok. 40zł.
Łańcuch niech ma 2,5-3 cm luzu normalnie, kiedy moto stoi na podnóżku. Już tam na niego nie wsiadaj i nie kombinuj, bo się jeszcze obalicie.


Oryginalny filtr oleju kosztuje jakies 40zl, jakich filtrow uzywacie ?? W manualu pisze aby nie uzywac nie oryginalnych do motocykli suzuki bo gwint jest minimalnie inny i moga powstac wycieki.

Ile w tym prawdy :hmm:



zuczek33 po wyciagnieciu pinu i odkreceniu nakretki ktora trzyma tylne kolo upewnij sie ze naciagajac lancuch oznaczenia ( kreski) sa tak samo ustawione po obydwu stronach. Inaczej zbierznosc bedzie zle ustawiona.

http://www.youtube.com/watch?v=s_CEIpOJhpo

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


17 sie 2011, o 06:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Kilerpl napisał(a):
W manualu pisze aby nie uzywac nie oryginalnych do motocykli suzuki bo gwint jest minimalnie inny i moga powstac wycieki.

Ile w tym prawdy :hmm:


A jak myślisz? :>

Ja używam Hiflofiltro.


17 sie 2011, o 09:12
Zobacz profil WWW
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Dono napisał(a):
Kilerpl napisał(a):
W manualu pisze aby nie uzywac nie oryginalnych do motocykli suzuki bo gwint jest minimalnie inny i moga powstac wycieki.

Ile w tym prawdy :hmm:


A jak myślisz? :>

Ja używam Hiflofiltro.


o oleju nic nie pisza tylko aby uzywac SG 10W40 to pomyslalem ze moze na prawde cos z tym gwintem filtra jest :D

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


17 sie 2011, o 19:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Jak bede niedlugo wymienial to walne taki jaki koledzy polecali a co do podciagniecia to juz to zrobilem. Udalo się odkrecic tylko martwi mnie jedna rzecz ze nie mam tego pinu zabezpieczającego :O Sruba jest poprostu mocno dokrecona i tyle.


17 sie 2011, o 21:53
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
zuczek33 napisał(a):
Jak bede niedlugo wymienial to walne taki jaki koledzy polecali a co do podciagniecia to juz to zrobilem. Udalo się odkrecic tylko martwi mnie jedna rzecz ze nie mam tego pinu zabezpieczającego :O Sruba jest poprostu mocno dokrecona i tyle.


a masz tam dziure na pin ?? Moze nie wszystkie modele to mialy. Jezeli masz to wloz tam kawalek grubego druta az kupisz pin

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


17 sie 2011, o 22:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
wlasnie nie mam. Jutro dla pewnosci sprawdze na 100.


17 sie 2011, o 22:15
Zobacz profil
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
zuczek33 napisał(a):
wlasnie nie mam. Jutro dla pewnosci sprawdze na 100.


Musisz sciagnac calkowicie nakretke aby zobaczyc, jezeli nie ma to albo masz nie oryginalna srube albo ten rocznik jej nie mial.
Moze wypowie sie ktos z takim samym moto ?

Ps W k8 powinna byc :hmm:

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


17 sie 2011, o 22:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Kilerpl napisał(a):
zuczek33 po wyciagnieciu pinu i odkreceniu nakretki ktora trzyma tylne kolo upewnij sie ze naciagajac lancuch oznaczenia ( kreski) sa tak samo ustawione po obydwu stronach. Inaczej zbierznosc bedzie zle ustawiona.


Zuczek33 nie patrz na te kreski tylko zmierz odległość od końca śruby od naciągu do nakrętki - mają byś takie same. Te kreseczki na wahaczu są dość niedokładne. Następnie wystarczy tylko liczyć obroty przy naciąganiu.


17 sie 2011, o 23:53
Zobacz profil WWW
Klonowy orator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
Posty: 839
Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Dono napisał(a):
Kilerpl napisał(a):
zuczek33 po wyciagnieciu pinu i odkreceniu nakretki ktora trzyma tylne kolo upewnij sie ze naciagajac lancuch oznaczenia ( kreski) sa tak samo ustawione po obydwu stronach. Inaczej zbierznosc bedzie zle ustawiona.


Zuczek33 nie patrz na te kreski tylko zmierz odległość od końca śruby od naciągu do nakrętki - mają byś takie same. Te kreseczki na wahaczu są dość niedokładne. Następnie wystarczy tylko liczyć obroty przy naciąganiu.


Moze sa nie dokladne ale w autoryzowanych serwisach wlasnie ustawiaja wedle tych kresek :obity:

Jak duza jest rozbierznosc ?

_________________
Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
Ego nihil timeo, quia hihil habeo


17 sie 2011, o 23:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Nie wiem, ale zauważ jaki luz mają te podkładki, przy dobrych wiatrach to i o jedną kreskę można się pomylić. W serwisach ustawiają na kreski, bo nikomu nie chce się z suwmiarką latać. A długość śrub od naciągu jest taka sama (sprawdzałem).


18 sie 2011, o 00:14
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
Jak masz źle ustawione koło i dobrze nasmarowane ogniwka w łańcuchu tak aby były całe czarne zobaczysz po kilkudziesięciu kilometrach że po jednej stronie ognika będzie smar a druga strona będzie wytarta.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


18 sie 2011, o 00:25
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Pare pytan odnośnie serwisowania sv.
No wiec dzis przy wymianie oleju mily Pan naciagnal mi lancuch niby prawidłowo i prosto. Wczesniej lekko sciągało na prawą stronę (dosłownie minimalnie). Wyjezdzajac z warsztatu zauwarzylem ze sciagalo o wiele mocniej tylko mozliwe ze ja krzywo siedzialem bo padal spory deszcz i chowalem sie za owiewką. Pozniej po deszczu pare razy sprawdzalem i z raz na 5 sciagnelo i to przy mniejszej predkosci. Przy wiekszej leciala prosciutko. Zauwarzylismy ze opona jest lekko krzywa i mozliwe ze kolo nie jest wywazone. Postaram sie wywazyc kolo i bede sprawdzal czy dalej tak ciągnie czy nie. Zaniepokoilem się ze cos nie tak z motocyklem :/ Jakby cos powazniejszego bylo to sciagaloby przy mniejszej predkosci a przy wiekszej nie? Jakies moze propozycje jeszcze macie?


19 sie 2011, o 17:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL