Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 19:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
cuda wianki 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post cuda wianki
Witam wszystkich

Mam problem i już nie mam głowy, co może być jego przyczyną :mur:
Pacjent to SV 650 K2 z 2002 r.
Przy wyłączonym silniku wszystko działa ok.
Po włączeniu silnika i włączeniu lewych kierunkowskazów (żarówki, nie LED) zaczynają się dziać następujące rzeczy:
* przedni lewy kierunek nie działa w ogóle, tylny migocze 2x szybciej
* podświetlenie zegarów miga tak jak zielona kontrolka kierunkowskazów
Jeżeli odepnę kabel przedniego lewego kierunku od konektora w obudowie lampy, wyłącza się podświetlenie zegarów, a kontrolka świateł długich działa odwrotnie, tzn. świeci się na krótkich a gaśnie na długich.
Podpiąłem inny kierunkowskaz i było dobrze, ale tylko raz, potem już było tak jak wcześniej.
Czasem w trakcie jazdy wszystko wraca do normy, ale to naprawdę sporadycznie.
Nie mogę zlokalizować zwarcia, siedzę nad tym schematem, śledzę kabelki we wiązkach i :dupa:.

Dzięki za wszelką pomoc!


19 sie 2011, o 08:30
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 21:02
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: cuda wianki
to normalne jeżeli jeden z kierunkowskazów nie działa to drugi pracuje dwa razy szybciej . A co do podświetlania jeżeli jest zwarcie na lewym migaczu to napięcie spada do zera i jest duże obciążenie instalacji ponieważ jest znikoma rezystancja i płynie duży prąd wiec przez to zegary migają . Spróbuj wyciągnąć bezpiecznik od migaczy i zobacz czy wróci cokolwiek do normy . A co do światełek możesz mieć zrobionego inverta tak jak mój znajomy w motorze w dzień śmiga na długich żeby być lepiej widoczny a w nocy tylko pstryczkiem zmienia na krótkie


19 sie 2011, o 11:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: cuda wianki
Wic napisał(a):
tak jak mój znajomy w motorze w dzień śmiga na długich żeby być lepiej widoczny


Ludzie, przestańcie powtarzać tę bzdurę, wiele razy zostało już udowodnione że jazda na długich tylko zaburza ocenę odległości od moto zamiast poprawiać jego widoczność. A dodatkowo jeszcze oślepia innych użytkowników drogi.

Sorry za OT ale nie zdzierżyłem.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 sie 2011, o 11:47
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: cuda wianki
Zwarcie jest tylko przy włączonym silniku.
Jak silnik jest wyłączony to wszystko działa poprawnie!
Łącznie z podświetleniem zegarów i wskaźnikiem długich świateł który działa normalnie (odwrotnie działa tylko przy zwarciu)


19 sie 2011, o 11:48
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: cuda wianki
Okazało się że przewód masowy (czarno-biały) jest złamany we wiązce tuż za pałąkiem przy główce ramy.
Znając ten fakt bardzo łatwo można zrozumieć na schemacie dlaczego właśnie takie objawy były :)


20 sie 2011, o 18:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL