Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 wrz 2024, o 23:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 37  Następna strona
Łańcuch (Napęd) 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Łańcuch (Napęd)
SV to V2, które z definicji szarpie łańcuchem. W efekcie łańcuch często wyciąga się nierównomiernie i chociaż jest jeszcze daleki od końca regulacji, to nadaje się już tylko do śmieci, bo w jednym miejscu jest napięty jak struna, a w innym całkiem luźny. Łańcuch zawsze należy naciągać tak, by wymagany luz był w najciaśniejszym miejscu. Czyli pomiar robimy kilka razy, kręcąc kołem i sprawdzając na różnych odcinkach łańcucha. Po mojemu to mogłeś naciągnąć za mocno i rozwalić przez to łożysko (łożyska) w tylnym kole.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 wrz 2011, o 19:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Z tymi łańcuchami to też różnie bywa. Miałem zamontowanego Did-a super wzmacnianego w GPZ900 oraz ZZR1100 i były w 100% takie same. Podczas eksploatacji do Zygzaka wogule się nie dotykałem a w Gpz non stop było jego naciąganie pomimo że zawsze był dobrze nasmarowany. Dodam jeszcze że ZZR nie oszczędzałem i było to motocykl który miał większy moment, moc o 35KM i był cięższy. Wszędzie na forach trąbią że Iris-y szybko się wyciągają, pękają itd, ja kupiłem motocykl już z takim łańcuchem i nie miałem z nim żadnych problemów. Ale z tym łańcuchem u incognito to coś nie tak?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


10 wrz 2011, o 21:57
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45
Posty: 18
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Łańcuch jak łańcuch, ale według mnie większy problem jest z tą zębatką. Czy ktoś miał kiedyś taki problem? Co w piaście mogło paść w tym wypadku? Czy tylko łożyska czy może coś jeszcze?

_________________
Suzuki SV650S + full Acrapovic


12 wrz 2011, o 11:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Zębatka jest przykręcona do aluminiowego talerza, który ma w środku łożysko i jest wsunięty w piastę. Nie jest w żaden sposób przykręcony, działa mniej więcej jak sprzęgło kłowe. W środku są jeszcze gumowe tłumiki drgań, które minimalizują trochę nierównomierność pracy silnika, przez co silnik nie szarpie aż tak łańcuchem. Więc jeśli zębatka minimalnie obraca się względem piasty, to pewnie tłumiki masz lekko wybite. Ale nie powoduje to hałasów czy jakichkolwiek innych negatywnych, odczuwalnych zmian.
Jeżeli natomiast nie jest to luz obwodowy, a promieniowy (góra dół, lewo prawo), to najprędzej padło łożysko.
A najlepiej to podnieść tył i rozkręcić to wszystko. Pół godziny roboty i będziesz miał pewność, co się zepsuło ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 wrz 2011, o 12:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ja dla pewności sprawdził bym jeszcze jak to wygląda z przodu, czy czasem nie pojawił się luz na łożysku od wałka zdawczego.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


12 wrz 2011, o 14:44
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Łańcuch (Napęd)
incognito napisał(a):
Cześć,
Sprawdzam zębatkę. Zębatka się rusza jakieś 2 - max 3 mm do przodu i do tyłu oraz na boki. Czy ktoś z Was miał kiedyś taką przypadłość? Co padło i co trzeba robić? Dodam, że łańcuch i zębatki nie mają dużo nalatane, łańcuch DID 525 VXM(chyba) złoty superwzmocniony, zębatki Sunstar.


Może gumy zabieraka masz już wyrobione.

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


12 wrz 2011, o 15:24
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45
Posty: 18
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Post Re: Łańcuch (Napęd)
no pewnie okaże się wszystko jak rozłożę na czynniki pierwsze. na razie nie mam na to czasu i Sunia musi stać jak stoi:/ dzięki

_________________
Suzuki SV650S + full Acrapovic


13 wrz 2011, o 16:13
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Wszystkie svki mają luz osiowy na zebatce zdawczej ?

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


27 paź 2011, o 17:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Tak.


27 paź 2011, o 21:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Spotkałem się z opiniami żeby w ogóle nie czyścić łańcucha tylko okresowo smarować. Waszym zdaniem jak robić? Czyścić za każdym razem przy smarowaniu, czy tylko smarować?

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


28 paź 2011, o 00:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Jak smarujesz zwykłymi sprayami, to niestety na łańcuchu zbiera się sporo syfu i okresowe czyszczenie jest jak najbardziej wskazane. Samo smarowanie bez mycia spowoduje, że w końcu na łańcuchu będziesz miał doskonałą pastę ścierną złożoną ze starego smaru i piasku :D
Natomiast jeśli zainwestujesz w olejarkę, to olej smaruje łańcuch i jednocześnie czyści go sam, łańcuch będzie cały czas wyglądać jak nowy. Przyklejający się do łańcucha syf z drogi jest wyrzucany razem z nadmiarem oleju w rejony zębatki zdawczej. Więc zamiast czyścić łańcuch, wybierasz co jakiś czas pół kilo olejowo-piaskowego błota z tamtych zakamarków ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 paź 2011, o 01:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Yeby napisał(a):
Spotkałem się z opiniami żeby w ogóle nie czyścić łańcucha tylko okresowo smarować. Waszym zdaniem jak robić? Czyścić za każdym razem przy smarowaniu, czy tylko smarować?


Ja smaruje po każdej jeździe w deszczu lub co 500 km. Smaruje tylko wewnętrzną stronę łańcucha (od zębatek). Przed smarowaniem wycieram pozostałości na zębatce i łańcuchu suchą szmatą. Co jakieś 2-3 tysiące myję napęd naftą. Narazie napęd ma 31tyś i nie wygląda najgorzej. Używam smaru w spray-u Motul Off-road.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


28 paź 2011, o 12:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: Łańcuch (Napęd)
ja rowniez polecam nafte do mycia, oczywiscie nie co smarowanie tylko jak lancuch jest juz brudny, obklejony smarem z piaskiem. do smarowania uzywam Motorex chain lube strong, jest super, castrol sie chowa. O naped trzeba dbac bo to kosztowna sprawa :spoko:

_________________
Bartłomiej


29 paź 2011, o 01:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Łańcuch (Napęd)
lasooch napisał(a):
Przy odkręcaniu zębatki zdawczej wrzucasz 1 bieg i to powinno wystarczyć, by ją zablokować. Jeżeli będzie na tyle mocno dokręcona, że kompresja jej nie utrzyma, to wetknij między wahacz a szprychy tylnego koła jakiś kij od szczotki czy inny drewniany kołek ;)


Czytam tutaj o drewnianych kołkach... Po co utrudniać sobie życie, komplikować proste sprawy i niszczyć lakier drewnianymi kołkami? Odkręcasz osłonę, zdejmujesz wysprzęglik. Wołasz kogoś na 2 minuty i każesz mu nacisnąć tylni hebel, odkręcasz w tym czasie zębatkę i dopiero później tniesz, zdejmujesz łańcuch.

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


29 paź 2011, o 18:06
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Łańcuch (Napęd)
raptor napisał(a):
Wszystkie svki mają luz osiowy na zebatce zdawczej ?


Dono napisał(a):
Tak.


Moja nie ma :) ,i nic się specjalnego niedzieje,...jeszcze :] dobra w pzryszłym tygodniu ją sprawdzę ile ma się ruszać ze 2mm ?
Ale jak dobrze pamiętam to trzeba koło tylne zdjac żeby zrzucić łańcuch ze zdawczej ?

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


29 paź 2011, o 18:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Łańcuch (Napęd)
No ona tam nie lata jak żyd po sklepie, ale nie jest zupełnie na sztywno jak dobrze pamiętam.


30 paź 2011, o 00:10
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 21:08
Posty: 281
Lokalizacja: Wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Muszę zaopatrzyć się na następny sezon w nowy napęd i kupić chciałem łańcuch VM2, zacząłem się dowiadywać co jak i za ile, i dostałem info, że VM2 i VM2 premium, DID przestał produkować a jego miejsce zajął nowy VX, podobno o 10% mocniejszy :wtf: Czy ktoś to może potwierdzić? VX zdaje się był do tej pory najsłabszym z serii DIDa?

_________________
Obrazek


18 lis 2011, o 17:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Łańcuch (Napęd)
http://www.didchain.com/streetChains.html i wszystko jasne

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


18 lis 2011, o 18:16
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 15:11
Posty: 59
Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR SC57A
Post Re: Łańcuch (Napęd)
niech ktoś podpowie w którą stronę odkręca się imbus kontrujący śrubę mocującą zębatkę zdawczą w Sv1000 bo jest su..insyn tak zapieczony że już ogłupiałem ;/


18 lut 2012, o 20:00
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Tak jak resztę przeciwnie do ruchy wskazówek zegar. Na to to dobry klucz pneumatyczny jest inna opcja to dwa miski na moto bieg wbity moto oparte kołem o ścianę rura z 2 metry i siła :).

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


18 lut 2012, o 20:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL