Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Re: Reflektor do SV
Ja tylko jestem ciekaw co jakiś gość robił ze swoim moto że lampa na 5 zdjęciu wygląda jak wygląda ? Czyżby jakaś igła popowodziowa ? Przeróbka straszliwie droga, mi się osobiście to nie podoba, a z ceną to już w ogóle... Za taką kasę to pomyślałbym o czymś innym do moto, co się może przydać bardziej (albo mniej)
Hmmm z tą nie legalnością bym nie przesadzał chyba nie da się w moto zamontować spryskiwaczy :) ?
Co nie zmienia faktu, że bez odpowiedniego oprzyrządowania prosisz się, mniej lub bardziej, o kłopoty. Sam jestem zwolennikiem żarników xenon, tylko nie zawsze ma to sens.
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 21:08 Posty: 281 Lokalizacja: Wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Re: Reflektor do SV
kacperski napisał(a):
RobertO napisał(a):
Hmmm z tą nie legalnością bym nie przesadzał chyba nie da się w moto zamontować spryskiwaczy :) ?
Co nie zmienia faktu, że bez odpowiedniego oprzyrządowania prosisz się, mniej lub bardziej, o kłopoty. Sam jestem zwolennikiem żarników xenon, tylko nie zawsze ma to sens.
nie tylko oprzyrządowania ale najzwyklejszej homologacji na lampie nie ma, również na ledy i ringi.
_________________
22 wrz 2011, o 17:12
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Reflektor do SV
Mojego brata złapała ostatnio policja (ok miesiąc temu). Miał on zamontowane w motorze właśnie światła bi-xenon, lampie się przyglądali ale nic nie powiedzieli.
Ja już ponad dwa lata jeżdżę z żarnikami bi-Xenonowymi i żadnych problemów, ani z policją ani z przeglądem, więc myślę że nie ma się co martwić na zapas, a poprawa widoczności jest zdecydowana.
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
24 wrz 2011, o 10:07
RobertO
SV Rider
Dołączył(a): 8 sty 2011, o 05:21 Posty: 651 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B 1250 S
Re: Reflektor Bi xenon do SV
A ja sobie coś takiego założę, tym bardziej że mam lampę od " angola " i świeci mi w lewo, samych żarników nie chcę a soczewka daje rade.
Ostatnio edytowano 9 lis 2011, o 18:42 przez RobertO, łącznie edytowano 1 raz
24 wrz 2011, o 10:44
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Reflektor do SV
111290PL napisał(a):
Mojego brata złapała ostatnio policja (ok miesiąc temu). Miał on zamontowane w motorze właśnie światła bi-xenon, lampie się przyglądali ale nic nie powiedzieli.
Pewnie nie wiedzieli że nie wolno samodzielnie przerabiać na Bi-Xenon poniewarz palnik musi być ruchomy. Wykonując ruch przód tył realizuje wszystkie funkcje żarówki H4 - drogowe i mijania. Efekt ruchu palnika realizowany jest bardzo szybko (w ułamku sekundy). W spoczynku świeci światło mijania. Gdy palnik się cofnie (równocześnie opuści) przez szczelinę pada światło na dolną część odbłyśnika i uzyskujemy efekt świateł drogowych. Ponieważ, w zależności od rodzaju reflektora przez szczelinę w osłonie palnika może się nie udać oświetlić całej dolnej części odbłyśnika, palnik opuszczając się zmienia ogniskową lampy i górna część odbłyśnika (normalnie świecąca światłem mijania) świeci wyżej jak światła drogowe. Zestaw zasilany jest bezpośrednio z akumulatora przez dodatkową wiązkę wraz z elektroniką sterującą. Elektronika wywołuje wszystkie funkcje żarówki halogenowej (migawka, błyśnięcie, zmiana krótkie-długie). Układ elektroniczny sterowany jest tylko z jednego reflektora z kostki zdjętej z żarówki. W drugiej lampie kostka ta pozostaje luźna nie podłączona do niczego. Ja już kupiłem moto z czymś takim i bardzo ładnie to świeci. Tylko Zastanawiam się po co ktoś zamontował stroboskop? coś w tym stylu
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Re: Reflektor do SV
kozik napisał(a):
111290PL napisał(a):
Mojego brata złapała ostatnio policja (ok miesiąc temu). Miał on zamontowane w motorze właśnie światła bi-xenon, lampie się przyglądali ale nic nie powiedzieli.
Pewnie nie wiedzieli że nie wolno samodzielnie przerabiać na Bi-Xenon poniewarz palnik musi być ruchomy. Wykonując ruch przód tył realizuje wszystkie funkcje żarówki H4 - drogowe i mijania. Efekt ruchu palnika realizowany jest bardzo szybko (w ułamku sekundy). W spoczynku świeci światło mijania. Gdy palnik się cofnie (równocześnie opuści) przez szczelinę pada światło na dolną część odbłyśnika i uzyskujemy efekt świateł drogowych. Ponieważ, w zależności od rodzaju reflektora przez szczelinę w osłonie palnika może się nie udać oświetlić całej dolnej części odbłyśnika, palnik opuszczając się zmienia ogniskową lampy i górna część odbłyśnika (normalnie świecąca światłem mijania) świeci wyżej jak światła drogowe. Zestaw zasilany jest bezpośrednio z akumulatora przez dodatkową wiązkę wraz z elektroniką sterującą. Elektronika wywołuje wszystkie funkcje żarówki halogenowej (migawka, błyśnięcie, zmiana krótkie-długie). Układ elektroniczny sterowany jest tylko z jednego reflektora z kostki zdjętej z żarówki. W drugiej lampie kostka ta pozostaje luźna nie podłączona do niczego. Ja już kupiłem moto z czymś takim i bardzo ładnie to świeci. Tylko Zastanawiam się po co ktoś zamontował stroboskop? coś w tym stylu
Prawdę mówiąc nie chciało mi się całości czytać ale wnioskuje z pierwszego zdania że nie widzisz różnicy między xenonem a bi-xenonem bo właśnie w bi-xenonach palnik jest ruchomy i masz światła mijania i drogowe a w xenonach tylko mijania. Mój brat ma właśnie Bi-Xenon.
26 wrz 2011, o 18:23
RobertO
SV Rider
Dołączył(a): 8 sty 2011, o 05:21 Posty: 651 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B 1250 S
Re: Reflektor Bi xenon do SV
Co wy gadacie ??? Palnik zawsze jest stały i świeci zawsze tym samym światłem, czy to xenon czy bi xenon ruchoma jest tylko przesłona a przełączana jest elektromagnesem.
nie kolego, mylisz sie, mam bixenon w sv i w aucie. H4. Oslona jest stała a palnik się chowa (rusza), wyciagniety to mijania, jak sie cofnie w oslonie swiecą drogowe, bo oswietlają nie zaslonietą czesc odbłysnika (dolną)
co do przeróbki lamp, gosciu fajnie to robi, wywalilbym tylko te ringi i dał zwyklą postojówke zeby nie bylo przypeksu. Sam zastanawiam sie nad wlozeniem soczewki do mojej naked lampy, ale kupilem juz dwie soczewki i oby dwie są za długie zeby zmiescic w kloszu. Zna ktoś jakąś super krótką soczewke? Od BMW nie pasują bo mam
Co wy gadacie ??? Palnik zawsze jest stały i świeci zawsze tym samym światłem, czy to xenon czy bi xenon ruchoma jest tylko przesłona a przełączana jest elektromagnesem.
Masz kolego racje. W "oryginalnych" xenonach D2S tak właśnie jest że żarnik jest zamontowany na stałe a rusza się przesłona soczewki. W zamiennikach żarówek H4 porusza się żarnik wraz z przesłoną i ja tak właśnie mam zamontowane w swojej lampie. Ciekawe czy takie żarniki mają homologacje??
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
27 wrz 2011, o 18:35
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Reflektor Bi xenon do SV
Ale jedno jest pewne że nie wolno tego przerabiać samemu i ja będę musiał zmienić stacje diagnostyczną poniewarz na tej co zawsze robiłem to u nich właśnie oświetlenie jest najważniejsze. Nie ważne że kopci, łyse opony itd ale światła najważniejsze.
Dołączył(a): 8 sty 2011, o 05:21 Posty: 651 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B 1250 S
Re: Reflektor Bi xenon do SV
kozik napisał(a):
Ale jedno jest pewne że nie wolno tego przerabiać samemu i ja będę musiał zmienić stacje diagnostyczną poniewarz na tej co zawsze robiłem to u nich właśnie oświetlenie jest najważniejsze. Nie ważne że kopci, łyse opony itd ale światła najważniejsze.
No tak ale z tego co mówisz to moje moto na takiej stacji przeglądu nie przejdzie bo to angol i trzeba by było wymieniać lampę a tak założę bi xenon w soczewce i mam święty spokój